Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در محور کندوان تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 تا 24 روز آينده از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است، ‌با اعلام مأموران پليس راه در محل، تردد وسايل نقليه از ساعت 17 تا 24 فردا از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت يک‌طرفه خواهد بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، بر اساس‌ اطلاعات دوربين‌هاي نظارت تصويري و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌، ‌در حال حاضر غير از محورهاي مسدود و ممنوع ذکر شده در اين گزارش، بقيه محورهاي مواصلاتي کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادي ‌جريان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کل تردد ثبت ‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس آخرين اطلاعات دريافتي از 2088 دستگاه تردد‌شمار فعال در محورهاي برون‌ شهري، نسبت به روز قبل 5.2 درصد افزايش نشان مي‌دهد؛ در همين مدت همچنين سهم وسايل نقليه سنگين در ترافيک راه‌ها 16.7 درصد‌، اوج تردد بين ساعات 17 الي 18 و کمترين تردد بين ساعات 3 الي 4 صبح صورت پذيرفت؛ هموطنان با آگاهي از اين موضوع مي‌توانند ساعات مناسب‌تري را براي سفر انتخاب کنند.
پرترددترين جاده‌هاي کشور
آزادراه ‌‌کرج‌-تهران، آزادراه ‌قزوين‌-کرج، آزادراه‌‌ تهران-کرج‌، آزادراه کرج-قزوين، ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه زنجان - قزوين، محور تهران-شهريار و شهريار-تهران‌‌‌‌، محور تهران-پاکدشت‌‌‌‌ و پاکدشت-تهران، محور ساوه-تهران و تهران-ساوه‌‌‌ و جاده جاجرود-تهران در 24 ساعت گذشته بيشترين ترافيک را داشته‌اند‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
محدوديت‌ ترافيکي جاده‌ها تا روز شنبه 29 مهرماه 96
‌تردد موتور‌سيکلت از ساعت 12:00 ظهر روز چهارشنبه مورخ 96/07/26 تا ساعت 06:00 روز شنبه 96/07/29 از محورهاي کرج‌چالوس‌، هراز، فيروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است، تردد موتور سيکلت‌هاي انتظامي و امدادي براي انجام ماموريت‌هاي ضروري در مسير مجاز جريان ترافيک بلامانع خواهد بود.
در محور کندوان تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14:00 الي 24:00 روز جمعه مورخ 96/07/28 از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است، ‌با اعلام مأمورين پليس راه در محل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17:00 الي 24:00 روز جمعه مورخ 96/07/28 از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت يک‌طرفه خواهد بود.
‌تردد انواع تريلر‌، کاميون و کاميونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.
در محور هراز تردد‌ کاميون‌ها و کاميونت‌ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد‌شدني از ساعت 12:00 الي 24:00 روز چهارشنبه مورخ 96/07/26 و از ساعت 08:00 الي 24:00 روز‌هاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري ‌ممنوع ‌است.
در محور فيروزکوه تردد‌ تريلرها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12:00 الي 24:00 روز جمعه مورخ 96/07/28 از تهران به قائم‌شهر و بالعکس، ممنوع است.
ممنوعيت تردد به دليل مداخلات جوي و شرايط نامناسب فيزيکي راه‌
محور راميان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌هاي گلستان و سمنان‌ به دليل نبود ايمني کافي، فعلاً مسدود ‌است.
‌محور قديم فسا – داراب، واقع در استان فارس از مورخ 6 فروردين 96 تا اطلاع بعدي به دليل آب‌گرفتگي مسدود است.
محور جديد استهبان – ني‌ريز (‌مسير رفت‌)، واقع در استان فارس، از مورخ 7 اسفند 95 تا اطلاع بعدي به دليل رانش زمين و نبود ايمني کافي مسدود و تردد از مسير جايگزين محور قديم استهبان – ني‌ريز انجام مي‌شود.
محور فرعي شمشک – ديزين، واقع در استان‌هاي البرز و تهران، از مورخ 17 تير 96 تا اطلاع بعدي به دليل نبود ايمني کافي مسدود است.
جاده دارزين-دهبکري ‌واقع در استان کرمان ‌از مورخ 25 مرداد 96 تا اطلاع بعدي به دليل نبود ايمني کافي مسدود است.
‌محدوديت تردد به دليل عمليات کارگاهي جاده‌اي
محور کندوان‌ از مورخ 23 مهر لغايت 23 آذر 96، روزهاي شنبه، يکشنبه، دوشنبه‌ و سه‌شنبه هر هفته به غير از ايام تعطيل و همچنين روزهاي قبل و بعد از تعطيلات چند روزه، در حوزه استان البرز از ساعت 23 الي 5 بامداد و در حوزه استان مازندران از ساعت 21:30 الي 5 بامداد روز بعد به دليل اجراي عمليات ايمن‌سازي تونل اميرکبير(شماره 5) و بهسازي سيستم روشنايي تونل کندوان، مسدود است و تردد از محورهاي فيروزکوه و هراز انجام مي‌شود؛ در زمان اجراي عمليات، محور کرج-چالوس از ساعت 21:30 در حوزه استان مازندران (در مقطع مرزن‌آباد) و از ساعت 23 در حوزه استان البرز (در مقطع ميدان اميرکبير کرج) تا ساعت 5 بامداد روز بعد مسدود ‌است.
محور سيرجان-بندرعباس، واقع در استان کرمان، از روز‌ 1 تير لغايت 1 دي 96، از ساعت 7 الي 18، به‌دليل اجراي عمليات بهسازي و تعويض روکش آسفالت، کيلومتر 65 الي 71، مسدود بوده و تردد از مسير جايگزين باند قديم سيرجان-بندرعباس به صورت دوطرفه انجام مي‌شود.
محور کندوان (حدفاصل چالوس تا دهانه شمالي تونل کندوان‌)‌ واقع در استان مازندران، از مورخ 2 مهر لغايت 30 مهر از ساعت 2 بامداد لغايت 12 ظهر ‌روزهاي يکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه هر هفته ‌به غير از ‌ايام تعطيلات رسمي و همچنين روزهاي قبل و بعد از تعطيلات چند روزه به دليل اجراي عمليات لکه‌گيري و روکش آسفالت‌ کيلومتر 0 الي 80 ‌تردد همزمان با اجراي عمليات و رعايت جوانب احتياط انجام مي‌شود.
‌محور هراز (حدفاصل آمل تا امامزاده هاشم‌) واقع در استان مازندران، از مورخ 2 مهر لغايت 30 مهر از ساعت 2 بامداد لغايت 12 ظهر ‌روزهاي يکشنبه، دوشنبه‌، سه‌شنبه هر هفته به غير از‌ ايام تعطيلات رسمي‌ و همچنين روزهاي قبل و بعد از تعطيلات چند روزه به دليل اجراي عمليات لکه‌گيري و روکش آسفالت در کيلومتر 0 الي 103 ‌تردد همزمان با اجراي عمليات و رعايت جوانب احتياط انجام مي‌شود.
محور سوادکوه (حدفاصل کمربندي قائمشهر- گدوک‌) ‌واقع در استان مازندران، از مورخ 2 مهر لغايت 30 مهر از ساعت 2 بامداد لغايت 12 ظهر ‌روزهاي يکشنبه‌، دوشنبه‌، سه‌شنبه هر هفته‌ به غير از ‌ايام تعطيلات رسمي و همچنين روزهاي قبل و بعد از تعطيلات چند روزه، به‌دليل اجراي عمليات لکه‌گيري و روکش آسفالت، کيلومتر 0 الي 90 تردد همزمان با اجراي عمليات و رعايت جوانب احتياط انجام مي‌شود.
در آزاد‌راه تهران – قم ‌حدفاصل عوارضي حرم تا پل فرودگاه امام خميني (ره) ‌از مورخ 2 مهر لغايت 30 آبان 96، روزهاي شنبه، يکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه از ساعت 8 الي 18‌ ‌و روز‌هاي سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت 8 الي 14 ‌به غير از ايام تعطيلات رسمي و روزهاي قبل و بعد از تعطيلات چند روزه، به‌دليل اجراي عمليات نصب نيوجرسي مفصلي در رفورژ مياني، کيلومتر 0 الي 30 ‌تردد همزمان با اجراي عمليات و رعايت جوانب احتياط با اعمال محدوديت ترافيکي در يک خط عبور (‌يک سوم مسير‌) انجام مي‌شود.
در محور قديم تهران – قم، واقع در استان تهران، تا روز 20 اسفند 96، روزهاي شنبه، يکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 الي 18‌ و همچنين روز‌هاي سه‌شنبه از ساعت 8 الي 14 هر هفته، به غيراز ايام تعطيلات رسمي و همچنين روزهاي قبل و بعد از تعطيلات چند روزه، به‌دليل اجراي عمليات تراش، لکه‌گيري و روکش آسفالت‌ کيلومتر 15 الي 48 ‌تردد همزمان با اجراي عمليات و رعايت جوانب احتياط با اعمال محدوديت ترافيکي در يک خط عبور(يک سوم مسير) انجام مي‌شود.
مسافران مي‌توانند براي دريافت اطلاعات تفصيلي راه‌ها و خلاصه آخرين وضعيت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پيامک کنند و يا با شماره‌هاي 141 و 88925252 تماس بگيرند.
پيام‌هاي آموزشي و توصيه‌‌هاي ايمني در رانندگي
ايمني رفت و آمد در جاده و خيابان‌ها يک نياز ملي است.
با‌ افزايش سفرها در جاده‌‌هاي کشور، لازم است مسافران و رانندگان، به همه نکات رانندگي و سفر در جاده‌‌ها دقيق‌تر آگاه شوند، البته رعايت قوانين و مقررات رانندگي در همه روزهاي سال ضروري و لازم است‌.
رانندگي بدون خطر، با وسيله‌ نقليه ‌سالم مقدور است،‌ براي سفرها وسيله نقليه خود را آماده کنيد و قبل از سفر، از همه سيستم‌هاي آن به‌ ويژه ترمز، چراغ‌ها و سيستم خنک کننده موتور‌ بازديد ‌شود.
‌قبل از سفر‌، مقصد خود را مشخص کنيد و با تنظيم وقت ‌از عجله و شتاب در طول سفر بپرهيزيد؛ براي اطلاع از وضعيت ترافيک راه‌ها و انتخاب مسير‌، در طول شبانه‌روز با مرکز مديريت راه‌ها (شماره 141) تماس بگيريد.
‌به ميزان ظرفيت وسيله نقليه خود‌، سرنشين و بار حمل کنيد و از جابه‌جايي اعضاي خانواده و مسافر در اتاق بار وانت بارها، کاميونت ها و غيره جدا خودداري شود.
‌هنگام بروز گره‌هاي ترافيکي‌، از اشغال خط عبور وسايل نقليه مقابل‌ اکيداً خودداري کنيد، تا ضمن امکان امداد رساني‌، پليس راهور بتواند در سريع‌ترين زمان ممکن نسبت به گشايش راه اقدام کند.
به رانندگان توصيه مي‌شود، ‌‌طول مسير مبدأ تا مقصد را هم بخشي از سفر بدانند و عجله‌اي براي رسيدن به مقصد نداشته باشند، در طول مسير استراحتي هر چند کوتاه داشته باشند، تا خواب‌آلودگي رفع شود، بسياري از تصادفات رانندگي در فواصل 30 کيلومتري مانده به مقصد رخ داده است.
رانندگي‌ کاري دقيق و آگاهانه است، اگر تعداد سرنشينان اتومبيل زياد باشد، نه تنها به سيستم فني وسيله نقليه آسيب مي‌رساند، بلکه گاهي اوقات مانع ديد راننده شده و از واکنش‌هاي سريع و به‌ موقع جلوگيري مي‌کند.
سنگ بناي مهارت و آموزش‌ ترافيکي را بايد از مهد کودک گذاشت‌، مربيان‌ مهد کودک مي‌توانند شخصيت ترافيکي بچه‌ها را شکل داده و خطراتي که در کمين کودکان است، را کاهش دهند.
تلاش کنيم، با آموزش صحيح فرزندان‌مان را به آگاهي و مهارت در زمينه ترافيک برسانيم و اگر از اين آموزش‌ها يک آسيب‌ديده هم کمتر شود، کار بزرگي انجام شده است.
تابلوهاي راهنمايي و رانندگي پيام آوران نظم و قانون هستند، رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي ‌نشانگر شخصيت و فرهنگ اجتماعي ما است.
به فرامين و توصيه‌هاي علائم و چراغ‌هاي راهنمايي توجه و از آنها پيروي کنيد، توجه به اين تابلوها که نشانه‌هاي نمادين قوانين و مقررات عبور و مرور هستند، الزامي است، اين علائم‌ دستورالعمل رانندگي صحيح را نشان مي‌دهند، مطمئن شويد، مفهوم همه علائم را مي‌دانيد.
آرامش در حين رانندگي موقعيت‌هاي خطرناک سانحه‌ساز را برطرف مي‌سازد.
استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي بسيار خطرناک است، در صـورت ضرورت پاسخ گويي، خودرو را به منتهي‌اليه سمـت راست خيابان هدايت کرده و سپس به گفت‌‌وگو بپردازيد‌، طبق آخرين بررسي‌ها‌ تلفن همراه عامل بسياري از تصادفات رانندگي است؛ بر اساس شواهد تجربي، رانندگاني که از تلفن همراه استفاده مي کنند، چهار برابر بيشتر از رانندگان ديگر در معرض خطر تصادف هستند.
شما بايد بتوانيد شماره خودروها را از فاصله 20 متري بخوانيد، اگر در ديد خود مشکل داريد، حتما بايد در موقع رانندگي از عينک استفاده کنيد.
توصيه مي‌شود‌، رانندگان هميشه در داخل خودرو يک دستگاه کپسول آتش‌نشاني استاندارد به منظور خاموش کردن آتش و مـهار ابعاد آن به همراه داشته باشند.
داشتن حس مسئوليت و عدم توجه به منافع شخصي، مهمترين عامل برقراري ايمني و جلوگيري از بروز سوانح دلخراش رانندگي است؛ اگر جاده و خودرو به گونه‌اي ايمن و صحيح ساخته شوند و در کنار آن کاربران نيز از قوانين تبعيت کنند، مشکلي در رانندگي به وجود نخواهد آمد.
‌گذشت در رانندگي اولين قدم در نظم دادن به ترافيک است
سرعت زياد در رانندگي‌، شتاب براي رسيدن به حوادث است؛ رانندگان دقت داشته باشند که‌ کمبود زمان خود را با سرعت زياد‌ جبران نکنند.
‌رانندگان با رعايت اصول ايمني، سفري‌ مطمئن خواهند داشت؛ مدت زمان تردد در جاده‌ها از مبدأ تا رسيدن به مقصد هم بخشي از سفر است، بهتر است مسافران از اين زمان هم براي بهره‌مندي سفر خود استفاده کنند و فقط به رسيدن به مقصد نينديشند.
طبق آمار بسياري از تصادفات رانندگي ‌در فاصله 30 کيلومتري شهرها رخ مي‌دهد، راکبان موتورسيکلت‌ در صورت الزام تردد در حاشيه راه‌‌ها، همه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت کرده و احتياط را در دستور کار خود قرار دهند‌.
مقررات ترافيکي فقط مخصوص رانندگان نيست، رهگذران پياده هم بايد به آن توجه کنند.
از عابران پياده‌ در حاشيه شهرها تقاضا مي‌شود، تا حد امکان در حاشيه جاده تردد نکنند و عبور عرضي از جاده نداشته باشند‌.
بيشترين تصادفات رانندگي که در 30 کيلومتري شهرها رخ مي‌دهد، مربوط به راکبان موتورسيکلت و عابران پياده است؛ از رانندگان وسايل نقليه خودرويي تقاضا مي‌شود، احتياط را بسيار بيشتر در اين مسير‌ها در دستور کار خود قرار دهند.
رانندگان عدم تخطي از سرعت مطمئنه و تردد با سرعت مجاز را هميشه در دستور کار خود قرار دهند، بيش از 50 درصد تصادفات رانندگي به دليل تخطي از سرعت مطمئنه و سبقت غيرمجاز رخ مي‌دهد.
‌در بسياري از تصادفات رانندگي که در سرعت بالاي 50 کيلومتر در ساعت رخ مي‌دهد، بر اثر برخورد سـر راننده به شيشه جلو و قفسه سينه با فرمان اتومبيل ضربات مرگ‌آوري بر سرنشينان جلو وسيله نقليه وارد مي‌‌شود.
ضربات وارده به ناحيه سر و گردن علت اصلي بيش از 70 درصد تصادفات منجر به فوت است، به همين دليل بستن کمربند ايمني براي راننده و سرنشينان رديف اول وسايل نقليه در حال حرکت در بزرگراه‌هاي درون شهري، کمربندي‌ها و جاده‌هاي بين شهري الزامي است.
طبق مطالعات انجام شده تـوسط سازمان بهداشت جهاني استفاده صحيح از کمربند ايمني احتمال مرگ و مير ناشي از تصادفات رانندگي را تا 60 درصد کاهش مي‌دهد.
هنگام رانندگي در بزرگراه‌ها همواره از سمت راست حرکت کنيد، مگر آنکه قصد سبقت داشته باشيد‌، تغيير خط عبوري بايد با احتياط و با استفاده از چراغ راهنما انجام شود.
مسافران‌ و رانندگان طول مسير مبدأ تا مقصد را هم بخشي از سفر بدانند و عجله‌اي براي رسيدن به مقصد نداشته باشند، در طول مسير استراحتي هر چند کوتاه داشته باشند، تا خواب‌آلودگي رفع شود، بسياري از تصادفات رانندگي در فواصل 30 کيلومتري مانده به مقصد رخ داده است.
هنگام سفر اطمينان حاصل کنيد که شيشه‌هاي اتومبيل و چراغ‌هاي جلو و عقب و همچنين چراغ‌هاي ترمز‌ تميز و ‌سالم باشد؛ از نور پايين استفاده کنيد و در صورتي که نمي‌توانيد بيشتر از صد متر مقابل خود را ببينيد، چراغ‌هاي مه‌شکن خود را روشن ‌کنيد.
در زمستان چنانچه قصد داريد، سـرعت خود را کاهـش دهيد، به آرامي از تـرمزها استفاده کنيد، تا با روشن شدن چراغ‌هاي ترمز، رانندگاني که پشت سر شما حــرکت مي‌کنند، از کم شدن سرعت شما آگاه شوند.
در سفر، از وسايل هشدار دهنده خودرو نظير‌ بوق، فلا‌شر، چـراغ‌هاي راهنما و غيره ‌‌بازديد کنيد ‌و از سالم بودن آنها مطمئن شويد.
اگر در جاده مه غليظ و شديد شد، به آهستگي به منتهي‌اليه سمت راست سواره‌رو رفته و توقف کنيد، سپس‌ فلاشر ماشين را ‌فعال کنيد.
‌به ياد داشته باشيد، در روزهاي باراني و برفي بايد با دقت بيشتري رانندگي کرد‌، زيرا سطح اصطکاک چرخ‌هاي اتومبيل با آسفالت سطح سواره‌رو در چنين مواقعي کاهش مي‌يابد.
‌هنگام خرابي احتمالي وسيله نقليه‌ در شانه خاکي جاده‌ توقف کنيد و با استفاده از علائم ايمني‌‌ (نظير مثلث خطر) به‌ويژه در تاريکي هوا، نسبت به رفع نقص آن اقدام کنيد.
انتهاي پيام/‌

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان به دلیل شرایط جوی آب و هوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ زندی فر گفت: مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان ‌که به دلیل نصب توری بر روی کوه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه مسدود اعلام شده به دلیل شرایط جوی آب و هوا لغو انسداد گردید.

در صورت انسداد مجدد این محور اطلاع رسانی انجام خواهد شد .

دیگر خبرها

  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان
  • تردد آزاد؛ محور کندوان باز شد
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان به دلیل شرایط جوی آب و هوا
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • محور هراز مسدود است
  • محور هراز مسدود است/ بارندگی در راه ها
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است