Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@00:45:05 GMT

رشد 108 واحدي شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۵۰۳۹

رشد 108 واحدي شاخص کل بورس

خبرگزاري آريا-مرتضي ابراهيمي – جذب سرمايه گذاري خارجي، يکي از اهداف اصلي دولت بوده و حداقل در بحث تامين مالي يک بارقه هاي اميدي وجود دارد اما بين المللي کردن بازار سرمايه مدت دار و مرحله اي خواهد بود.

به گزارش جهان اقتصاد، خبرهاي مختلفي از گوشه کنار به گوش مي رسد مبني بر حضور سرمايه گذاران خارجي در اقتصاد ايران که اين موضوع تاثير مستقيمي بر بازار سهام ايران خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان نمونه معاون وزير نفت در کنفرانس لندن از 10 قرارداد نفتي تا مارس 2018 با شرکت‌هاي خارجي خبر داد، همچنين به تازگي رئيس کنفدراسيون صادرات ايران خبر از جذب تسهيل فاينانس در بخش خصوصي داده است که تاثير به سزايي در ورود سرمايه گذاري خارجي دارد.

از همه اين ها مهمتر  مشاور رييس سازمان بورس و اوراق بهادار، از گردهمايي مقامات سياسي و اقتصادي کشورهاي مختلف در ايران خبر داد و گفت: 9 آبان ماه سال جاري، سازمان بورس و اوراق بهادار ميزبان 45 مقام ارشد سياسي و اقتصادي از 16 کشور جهان است.

بورس به اين خبر هاي مثبت و ديگر خبر ها واکنش نشان داده به طوري تمام طول هفته شاهد سبز پوشي شاخص کل بورس بوده ايم.

در پي اين خبر ها روز گذشته 108 واحد رشد کرد.

روز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران 108 واحد رشد کرد و به عدد 185 هزار و 768 واحدي رسيد. همچنين شاخص کل هم‌وزن پس از 42 واحد کاهش در تراز 17 هزار و 503 نشست.

شاخص آزاد شناور نيز در معاملات روز چهار شنبه با رشد 100 واحدي مواجه شد و به رقم 92 هزار و 833 رسيد. شاخص بازار اول 171 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم با افت 263 واحدي همراه شد.

در داد و ستدهاي روز چهار شنبه تالار شيشه‌اي فولاد مبارکه اصفهان، پالايش نفت اصفهان و پالايش نفت تهران هر يک به ترتيب 75، 48 و 44 واحد تاثير افزاينده روي دماسنج بازار سرمايه داشتند، اما در طرف مقابل صنايع پتروشيمي خليج فارس، گروه مپنا و ملي صنايع مس ايران به ترتيب با 62، 9 و 8 واحد تاثير کاهنده سعي کردند شاخص را به سمت پايين هدايت کنند.

روز چهار شنبه شرکت فولاد کاوه جنوب کيش در بورس تهران عرضه اوليه شد. کف قيمت اين سهم براي عرضه به روش ثبت سفارش 174 تومان و سقف قيمت آن 176 تومان بود. روز چهار شنبه تعداد 350 ميليون سهم معادل 5 درصد از سهام اين شرکت عرضه شد و در پروسه کشف قيمت هر سهم 176 تومان ارزش‌گذاري شد. آن طور که اعلام شده اين شرکت در ماه‌هاي آينده قرار است 5 درصد ديگر از سهام خود را در بورس عرضه کند.

روز چهار شنبه در گروه فلزات اساسي روند قيمت سهم‌ها کمتر از دو درصد به سمت بالا يا پايين نوسان داشت. در اين گروه بيش از 78 ميليون سهم به ارزش حدودا 18 ميليارد و 700 ميليون تومان در 6543 نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنين در گروه فرآورده‌هاي نفتي، کک و سوخت هسته‌اي بيش از 42 ميليون سهم به ارزش حدودا 16 ميليارد تومان در 4690 نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در اين گروه تمام سهم‌ها به صورت يکدست روند افزايشي در قيمت پاياني را تجربه کردند.

اما در گروه خودرو و ساخت قطعات قيمت عمده سهم ها روند کاهشي را از سر گرفتند. در اين گروه حدود 77 ميليون سهم به ارزش بيش از 9 ميليارد تومان در 9321 نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

فولاد کاوه جنوب کيش بيشترين حجم و ارزش معامله را به خود اختصاص داد به طوري که حجم معاملات اين سهم به رقم بيش از 360 ميليون سهم و ارزش معاملات آن به بيش از 63 ميليارد تومان رسيد.

ارزش معاملات بورس تهران روز چهار شنبه به رقم 224 ميليارد تومان بالغ شد که اين رقم ناشي از دست به دست شدن 861 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله در 210 هزار و 469 نوبت داد و ستد بود.

آيفکس نيز روز چهار شنبه 0.8 واحد افت کرد و به رقم 928.6 رسيد. ارزش معاملات فرابورس ايران به رقم 104 ميليارد تومان رسيد که اين رقم ناشي از دست به دست شدن بيش از 218 ميليون سهم  و اوراق مالي قابل معامله طي 60 هزار و 143 نوبت داد و ستد بود.
نويسنده: مرتضي ابراهيمي    بازار سرمايه, بازار مالي, گزارش

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۲۹ فروردین شاخص کل بورس با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۷۸ واحدی در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت تا بازار با جریان متعادل به کار خود پایان دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومانی ثبت شده است و در نهایت هم ۲۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شده است.

او می‌گوید: امروز ۵۴ درصد بازار سهام به‌عبارتی ۴۴۱ نماد در محدوده مثبت و ۴۶ درصد در بازه منفی دست به دست شدند. ارزش سفارشات فروش حدود ۶۹۶ میلیارد تومان و همچین ارزش سفارش خرید ۵۹۱ میلیارد تومان ثبت شده است. تعداد خریداران حقیقی در بازار امروز ۷۴ هزار و ۷۵۸ کد بوده است.

غفوری در ادامه بیان کرد: امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های سهامی و بیشترین خروج را محصولات شیمیایی به خود اختصاص دادند. امروز هم باتوجه به تمدید روز گذشته دامنه نوسان با محدودیت مثبت و منفی ۱ درصد دنبال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار