Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اعتبارهای موجود در زمینه تهیه طرح هادی روستایی این استان را ناچیز دانست و گفت: تهیه این طرح ها نیازمند اعتبارهای بیشتری است.

اصغر گونجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا تهیه طرح هادی روستایی را برای روستاهای بالای 20 خانوار دانست و یادآور شد: طرح هادی برای تمامی 602 روستای این استان تهیه شده اما زمان بازنگری آن که یک دوره 10 ساله پیش بینی شده برای 250 روستا به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این در حالی است که 50 روستای استان در اولویت تهیه دوباره این طرح قرار دارند که با تخصیص اعتبارهای لازم، در دستور کار این نهاد قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: سال گذشته از 100 میلیارد ریال اعتبار بنیاد مسکن، تنها 25 درصد آن تخصیص یافت که از این میزان 10 درصد به تهیه طرح هادی 30 روستا اختصاص یافت.
گونجی، میزان اعتبار برای تهیه طرح هادی هر روستا را بین 300 تا 350 میلیون ریال دانست و ادامه داد: برای تهیه طرح هادی روستاهای این استان به 75 میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم.
وی با اشاره به اینکه برای تهیه طرح هادی روستایی، از محل خودیاری برخی روستاها نیز کمک هایی می شود اما بسیار ناچیز است، گفت: حوزه معاونت عمرانی استانداری قزوین می تواند برای پیشرفت این طرح با اختصاص برخی اعتبارات از محل دهیاری ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را کمک کند.
طرح هادی روستایی به منظور ایجاد زمینه توسعه آبادانی و عمرانی مناطق روستایی در نظر گرفته شده که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان گسترش زمین های روستا در بخش های مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی و سایر نیازهای عمومی روستا در آن مورد بررسی قرار می گیرد.
استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد مسکونی روستایی است که 602 روستای آن بالای 20 خانوار هستند.
8054/ 6012 خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

وی افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار و بر فعالیت آنان نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

افلاطونی اعلام کرد: هماهنگی‌ها انجام شده است تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

کد خبر 6086844

دیگر خبرها

  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • آسفالت 9 هزار متر از محورهای روستایی اردبیل در قالب طرح هادی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرحهای هادی روستایی در مازندران