Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@08:44:47 GMT

پیش بینی برداشت 110 هزار تن سیب از باغهای مهاباد+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۵۱۲۸

‍‍‍‍‍‍

پیش بینی می شود امسال 110 هزار تن سیب از باغهای شهرستان مهاباد برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد، مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: شهرستان مهاباد 533 هکتار باغ سیب درختی دارد که پیش بینی شده است امسال 110 هزار تن سیب از این باغها برداشت شود.

کریمی افزود: این محصول علاوه برمصرف مردم شهرستان و منطقه به دیگر استانهای مختلف کشورصادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه آذربایجانغربی با تولید یک میلیون و 200 هزار تن سیب، قطب تولید سیب درکشور است افزود: سیب، محصولی است که به غیراز ارزآوری، اشتغال فصلی را نیز برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

کریمی اضافه کرد: شهرستان مهاباد با داشتن بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولیدمحصولات کشاورزی درجنوب آذربایجانغربی محسوب می‌شود.

 

دانلود   دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد

ابراهیم دانا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تنوع بخشی به تولیدات محصولات باغبانی با محوریت توسعه گیاهان کم‌آب‌بر با هدف کاهش مصرف آب و بهره وری اقتصادی از برنامه‌های اساسی در استان بوشهر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: توسعه و کشت گیاه دارویی زیره سبز در بسیاری از مناطق استان سازگاری دارد در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از جایگاهی مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: نیاز آبی کم و مقاوم بودن در برابر استرس‌های محیطی در استان نظیر شوری و گرما و همچنین کوتاه بودن دوره رشد گیاه دارویی زیره سبز و از همه مهم‌تر سوددهی اقتصادی مناسب به ویژه در شرایط خشکسالی و کم آبی را از مزیت‌های این گیاه دارویی است.

دانا اضافه کرد: ارتقای بستر مکانیزاسیون به خصوص در مرحله برداشت گیاه دارویی زیره سبز با هدف کاهش هزینه‌های تولید و همچنین تعیین بازار فروش مطمئن در قالب کشت‌های قراردادی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در زمینه توسعه کشت این گیاه دارویی در استان است.

وی گفت: کاشت این گیاه دارویی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سال زراعی جاری در همه شهرستان‌های استان در سطح ۲۰۰ هکتار انجام شده که به دلیل عدم بارش کافی فقط ۴۷ هکتار از مزارع قابل برداشت است به نحوی که پیش بینی می‌شود میزان ۳۲ تن بذر از مزارع مذکور برداشت شود.

کد خبر 6057764

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیدمشک در آذربایجان غربی
  • خسارت سرمازدگی به باغات چغاله خفر + فیلم
  • برداشت شکوفه‌های بیدمشک در آذربایجان غربی آغاز شد
  • تولید ۲۱ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های آذربایجان‌غربی
  • برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرت در داراب
  • آغاز کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم