Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری – ایرنا – معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور گفت : از سال 1390 تا پایان سال 1395 برای بیشتر از 950 هزار مددجوی این نهاد اشتغالزایی شد .

حجت الله عبدالملکی روز پنجشنبه در آیین تحویل خودروهای مددجویان کمیته امداد مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : ایجاد این تعداد اشتغال دستاورد خوبی برای کمیته امداد در جهت رفع بیکاری و مشکل فقر مددجویان به شمار می رود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به همراهی خوب دولت روحانی و در نظر گرفتن منابع مالی اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد ، ادامه داد : بانک ها بویژه بانک های دولتی پارسال در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ای فراتر از تعهد یکهزار میلیارد تومانی عمل کردند .
معاون اشتغال کمیته امداد کشور اضافه کرد : سال گذشته بانک های کشور یکهزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ای برای اشتغال مددجویان پرداخت کردند .
وی ادامه داد : هدفگذاری امسال اشتغالزایی برای 140 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد کشور با استمرار همراهی و همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه محقق خواهد شد .
عبدالملکی گفت : امسال 2 هزار و یکصد میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه منابع بانکی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد درنظر گرفته شد .
*** اختصاص یک سوم برداشت از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی مددجویان
وی با اشاره به حمایت دولت و مجموعه آن برای پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد ، افزود : از یک و نیم میلیارد دلاری که قرار است از این صندوق برداشت شود یک سوم آن برای اشتغالزایی مددجویان به این نهاد داده می شود.
معاون اشتغال کمیته امداد کشور همچنین اعتبار امسال اشتغالزایی مددجویان از منابع داخلی این نهاد را 500 میلیارد تومان ذکر کرد .
وی پرداخت تسهیلات کم بهره برای خرید خودروی نیسان و تحویل آن به مددجویان به عنوان بخشی دیگری از فعالیت ها برای کمک به اشتغالزایی آنان ذکر کرد .
به گفته عبدالملکی از سهمیه پنج هزار دستگاه خودروی امسال تاکنون بیشتر از یکهزار دستگاه به مددجویان تحویل داده شد .
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران در حاشیه مراسم واگذاری خودروی نیسان مددجویان این نهاد به خبرنگار ایرنا گفت : در راستای اجرای طرح ملی کمک به اشتغالزایی مددجویان این نهاد ، تسهیلات برای خرید خودروهای نیسان پرداخت شد که از سهمیه 195 دستگاه خودروی امسال استان امروز 48 خودرو تحویل داده شد .
رضا نوروزی افزود : بازای هر خودرو 335 میلیون و 600 هزار ریال تسهیلات بانک کار آفرین با کارمزد چهار درصد و تسهیلات صندوق اشتغال کمیته امداد بدون کارمزد پرداخت شد .
وی بازپرداخت پنجساله بعد از یک دوره چهارساله تنفس را از مزایای این نوع تسهیلات ذکر کرد و گفت : همچنین در راستای اجرای دیگر کارهای حمایتی مددجویان ، بیمه پنج ساله بدنه این خودروها نیزانجام شد .
مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت : مددجویان جوان و فرزندان فاقد شغل انان که گواهینامه رانندگی دارند در زمره دریافت کنندگان از خدمات این طرح اشتغالزایی قرار گرفتند .
وی در خصوص انتخاب این شیوه اشتغال و اختصاص خودروی نیسان نیز افزود : مشاوره شغلی با مددجویان و رغبت آنها به داشتن خودرو برای جابجایی محموله های باری از قبیل میوه باعث شد تا این نوع خودروها انتخاب شوند .
نوروزی ادامه داد : با توجه به شرایط استان مازندران و تولید انواع محصولات باغی از قبیل مرکبات و برنج داشتن خودروی نیسان می تواند در کمک به اشتغال مددجویان کمک کند .
وی از شناسایی حدود 19 هزار مددجوی آماده اشتغال در استان مازندران خبر داد و گفت که این مددجویان شامل افراد برخوردار از سلامت جسمانی و توانایی برای کار کردن هستند .
بیش از 110 هزار نفر در قالب 55 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد مازندران هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در آیین جشن تکلیف فرزندان خانواده‌های مددجوی کمیته امداد شهرستان ایلام، با عنوان اینکه برنامه‌های فرهنگی یکی از زمینه‌های توانمندسازی خانواده‌های مددجویی است، بیان کرد: کمیته امداد هر ساله در زمینه‌های فرهنگی برنامه‌های گوناگونی را تدارک می‌بیند و در راستای توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی با دستگاه‌های گوناگون فرهنگی در استان همکاری می‌کند.

وی همچنین گفت: کمک به تحصیل و ارتقای بنیه علمی و آموزشی خانواده، ارائه مشاوره‌های تحصیلی و اجتماعی به خانواده‌ها، برگزاری اردو‌های داخل و خارج استان، ارائه آموزش‌های مهارتی و تحصیلی، پرداخت شهریه‌های تحصیلی و راه اندازی کانون‌های آموزشی در نقاط گوناگون استان از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

رضایتی رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این مراسم گفت: اگرچه که دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تربیت کودکان نقش و وظیفه مهمی دارند، اما خانواده‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند و توجه کمیته امداد به نهاد خانواده از طریق تدارک برنامه‌های فرهنگی شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام هاشمی نماینده آستان رضوی هم عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های آستان قدس رضوی توسعه خدمات این مجموعه فرهنگی در سراسر کشور است که در این زمینه‌ها قطعا مددجویان کمیته امداد در اولویت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»