Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با بیان اینکه فرآیند جلب با جذب سرمایه گذاری متفاوت است، گفت: یک میلیارد و 26 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جلب و امسال 50 میلیون دلار از این میزان جذب شده است.

داود غفارپور روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اشنویه، اظهار کرد: ورود سرمایه به این استان حدود 6 ماه تا یکسال پس از اخذ مجوز سرمایه گذاری به طول می انجامد و پس از این مدت، سرمایه خارجی جلب شده به سرمایه جذب شده منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی این سرمایه گذاری خارجی در شهرستان های خوی، ماکو و ارومیه در زمینه های صنعتی، معدنی و غیره توسط سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، چین و هندوستان در حال انجام است.
وی افزود: 276 میلیون دلار از این حجم سرمایه گذاری صرف تجهیزات و ماشین آلات می شود که ارزش گذاری آنها باید در دفاتر سرمایه گذاری ثبت شود.
غفارپور اظهار کرد: 700 میلیون دلار از یک میلیارد و 26 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی نیز مربوط به ایجاد پارک صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس است که توسط شرکت چینی مجوز آن اخذ شده اما هنوز جواز تاسیس آن صادر نشده است.
وی افزود: تاکنون سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان، چین، فرانسه و کانادا در زمینه های صنعتی، مواد معدنی، صنایع غذایی، پتروشیمی و نیروگاهی جلب شده اند.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی افزود: این سرمایه گذاری به صورت نقدی یا غیرنقدی در قالب ماشین آلات و تجهیزات صورت می گیرد.
به گفت وی برخی شرکت های عمده در ارومیه، خوی و ماکو کم کم در مرحله ورود سرمایه های مصوب خارجی به ایران هستند.
غفارپور همچنین در خصوص ظرفیت های سرمایه گذاری در اشنویه گفت: این شهرستان قابلیت زیادی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد.
وی افزود: ظرفیت ها و قابلیت های این شهرستان نسبت به شهرستان های دیگر استان بسیار بیشتر است و دستگاه های اجرایی، فرمانداری و بخش خصوصی مزیت های سرمایه گذاری اشنویه را باید به دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه گذاری در قالب فرصت های سرمایه گذاری معرفی کنند تا در قالب نمایشگاه های ملی و بین المللی در قالب بسته سرمایه گذاری استان به سرمایه گذاران خارجی ارائه شود.
اسعد خضری، فرماندار اشنویه نیز روز گذشته در کمیته راهبری جذب سرمایه گذاری شهرستان که با حضور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: ساخت کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی از ضرورت های اشنویه برای تولید و اشتغال است.
همچنین در این جلسه سرمایه گذاران گزارش هایی از عملکرد و مشکلات پیش رو ارائه دادند و اصلی ترین مشکلات و چالش ها را با مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در میان گذاشتند.
شهرستان اشنویه با بیش از 70 هزار نفر جمعیت از جمله شهرهای مرزی آذربایجان غربی است و با داشتن یکهزار و 470 متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد برای تولید انواع محصولات کشاورزی به شمار می رود.
3093
** خبرنگارسارا معروفی ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سهراب فیض‌زاده ­رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرنگار چاراویماق از آمادگی واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران خبر داد.

گفتنی است؛ شهرستان چاراویماق با دارا بودن وسعت زیاد و ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف، به علت نبود کارخانجات متناسب، تولیدات بخش‌های کشاورزی و معادن، بصورت خام، فرآوری و باعث مهاجرت مردم می شود؛ در این میان، شهرک صنعتی چاراویماق یکی از زیر ساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه گذار و توسعه و آبادانی این شهرستان که با توجه به قرارگرفتن درجوار آزاد راه پیامبر اعظم(ص)، هم برای سرمایه گذاری و هم در حوزه اشتغال‌زایی، کمک بزرگی برای جوانان جویای کار می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کودیارانه کشاورزی در نقده