Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: طرح غربالگری شنوایی‌سنجی در همه بیمارستان‌های استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسینم از گنبدکاووس ، ابراهیم غفاری صبح امروز در جمع خبرنگاران شرق استان در گنبدکاووس اظهار داشت: طرح غربالگری شنوایی و انجام تست OAE در همه بیمارستان‌های استان اجرا می شود و والدین علاوه بر این تست باید در یک ماهگی، سه ماهگی و 6 ماهگی نوزادشان را به مراکز شنوائی‌سنجی برای معاینات دقیق‌تر ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: گفتار درمانی به جای لب‌خوانی و استفاده از زبان اشاره در مدارس ناشنوایان اجرا می‌شود.

‍غفاری خاطر نشان کرد: کودکان کم شنوا با کاشت حلزون و سمعک در مراکز گفتار درمانی، برای رفتن به مدارس عادی آماده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی گلستان همچنین از کمک هزینه درمان کودکان کم شنوا در استان خبر داد و تاکید کرد: هزینه کاشت حلزون و سمعک 35 میلیون تومان است که بهزیستی در این رابطه از خانواده‌های تحت پوشش خود حمایت می‌کند.

غفاری افزود: در کلینیک‌های شنوایی‌سنجی آزمون‌های معمول شامل ادیومتری تن خالص و ادیومتری گفتاری، آزمون تمپانومتری، رفلکس آکوستیک و ارزیابی عملکرد شیپوراستاش انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان تاکید کرد: در طرح غربالگری شنوایی نوزادان (آزمون OAE) هم آزمون‌های الکتروفیزیولوژیک و آزمون پاسخ شنیداری ساقه مغز یا ABR و آزمون پاسخ‌های پایدار شنوایی یا ASSR انجام می‌شود.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

آفتاب‌‌نیوز :

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • دستیابی به دانش فنی نسل جدید دستگاه طیف سنجی لیزری
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان