Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:06:44 GMT

افزایش 20 درصدی تولید سیب در تکاب

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۵۳۷۷

افزایش 20 درصدی تولید سیب در تکاب

مهاباد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی تکاب با بیان اینکه سیب درختی مهمترین محصول باغی این شهرستان است، گفت: امسال برداشت سیب نسبت به پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

رضا افشاری نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آب و هوای سرد و کوهستانی و همچنین سرمای مطبوع پائیزی موجب شده است تا سیب تولید شده در باغ های تکاب از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز فصل برداشت سیب درختی از باغ های این شهرستان، گفت: امسال 30 هزار تن انواع سیب درختی از باغ های تکاب برداشت می شود.
افشاری نژاد با بیان اینکه سال گذشته 25 هزار تن سیب درختی در تکاب برداشت شده بود، افزود: در یکهزار و 770 هکتار از مجموع 2 هزار و 100 هکتار از باغ های میوه تکاب، ارقام مختلف سیب درختی کشت می شود.
وی اظهار کرد: در تکاب بیش از هفت هزار نفر بهره بردار کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و سالانه بیش از 100 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
وی گفت: نبود سردخانه مناسب از مهمترین مشکلات باغداران به ویژه تولیدکنندگان سیب درختی در تکاب است.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تکاب نیز در زمینه خرید توافقی سیب از باغداران به خبرنگار ایرنا گفت: برای حمایت از باغداران و شناسایی و معرفی محصول با کیفیت سیب درختی در تکاب، امسال برای نخستین بار خرید سیب با قیمت توافقی از باغداران منطقه توسط اتحادیه شرکت های تعاون روستایی تکاب آغاز شده است.
پرویز سلطانی افزود: بر این اساس سیب درختی تولید شده در باغ های تکاب با قیمت توافقی از کشاورزان منطقه خریداری شده تا با حمایت از باغداران، با انبار کردن و نگهداری سیب درختی مرغوب تکاب در سردخانه های مجهز آذربایجان غربی، کیفیت و ماندگاری سیب تکاب حفظ شود.
وی بیان کرد: خرید سیب درختی به صورت توافقی از باغداران تکاب موجب تثبیت قیمت خرید از کشاورزان، جلوگیری از فعالیت سودجویان و آمادگی برای عرضه میوه و تنظیم بازار شب عید خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار بیش از ۲۰۰ تن سیب درختی از باغداران تکاب خریداری می شود.
نبود سردخانه مجهز، خرید ارزان و شناسایی و معرفی نشدن سیب درختی مرغوب و با کیفیت تکاب از مهمترین مشکلات باغداران منطقه است.
شهرستان تکاب با ۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072
** خبرنگار: امیر خالق نژاد ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 گازرسانی به حفرات خالی تکاب کلید خورد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طی مراسمی با حضور مسئول پروژه‌های جنوب استان و نعمت‌الهی سرپرست اداره گاز تکاب، گازرسانی به حفرات خالی این شهرستان با هدف بهره‌مندی ۲۵۰ خانوار از نعمت گاز آغاز شد.

نعمت‌الهی در این مراسم با اعلام اینکه برای اجرای این پروژه ۲۴ کیلومتر شبکه اجرا می‌شود، افزود: پروژه مذکور با صرف اعتباری بالغ‌بر ۱۵۸ میلیارد ریال به مرحله اجرا در می‌آید.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا
  • چشم طلایی سورینام ؛ عجیب ترین قورباغه جهان(+عکس)
  • سرشاخه کاری راهی برای جوان سازی درختان گردو
  •  گازرسانی به حفرات خالی تکاب کلید خورد
  • چه مساحتی از اراضی کشاورزی به گندم اختصاص دارد؟