Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ اکبر امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مهمترین شیوه و شگرد کلاهبرداران را می توان به راه اندازی سایت های جعلی فروش بلیت، صدور سریع ویزای اربعین، ارسال لینک های آلوده برای زائران در طول مسیر و کمک برای جمع آوری نذورات ذکر کرد.
وی تاکید کرد: جمع آوری کمک های مردمی برای اعزام افراد نیازمند و کم بضاعت به کربلا یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در مناسبت‌های مختلف مذهبی شاهد انتشار پیام هایی با مضمون یادشده در شبکه‌های اجتماعی هستیم که شیادان خود را افراد موجه و از طرف موسسه های مجاز معرفی کرده و سایت هایی با این هدف در فضای سایبر بارگذاری می‌ کنند.
رئیس پلیس فتا همدان مثال زد: به تازگی در یکی از شبکه های اجتماعی کانالی راه اندازی شده که اقدام به دریافت مبالغی برای اعزام افراد نیازمند به کربلا در ایام اربعین را دارد که از طریق پلیس فتا مورد پیگیری قرار گرفت.
سرهنگ امینی ادامه داد: شهروندان برای کمک به افراد بی بضاعت یا بیماران نیازمند از طریق سایت موسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌ها یا کانال های شبکه های اجتماعی اطمینان نکنند.
وی گفت: زائرین گرامی با مراجعه به سامانه 'سماح' متعلق به نام نویسی زائرین اربعین حسینی(ع) برای پیاده روی اربعین نام نویسی کنند و از مراجعه به صفحه ها و پروفایل هایی که به شیوه های مختلف به ویژه از طرق شبکه های اجتماعی معرفی می‌ شود، بپرهیزند.
تاکنون 6 هزار همدانی برای حضور در پیاده روی اربعین در سایت سماح نام نویسی کردند که برای چهار هزار و 500 نفر به علت تکمیل بودن مدارک روادید صادر شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کشور سمت و سوی ایدئولوژیک می‌دهند آب در آسیاب دشمن می‌ریزند. - اخبار فرهنگی -

طهورا نوروزی، مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به لازم‌الاجرا شدن قانون عفاف و حجاب در کشور و اطلاعیه نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان از امروز، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری حجاب در کشور ما مرّ قانون و موضوعی کاملاً شرعی است. یعنی گروه مخاطب آن، همه افراد جامعه در هر جایگاه و منصبی است. ضمن آنکه زنان و‌ دختران عزیز جامعه ما دارای تشخص اجتماعی و قانون‌پذیر هستند‌.

مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب تصریح کرد: با وجود آگاهی که در بین مردم طی دو سال گذشته به وجود آمده افراد هنجارشکن زیر یک درصد جامعه را تشکیل می‌دهند که البته علت هنجارشکنی هم ناآگاهی است.

او خاطرنشان کرد: نحوه مواجهه با این افراد توسط نیروی محترم انتظامی باید به شکل مکانیزه باشد تا از هر گونه سوءاستفاده‌ای جلوگیری شود و از طرفی حقوق شهروندی افراد رعایت شود. همچنین نظارت بر اجرای قانون حجاب و ثبت تخلفات آن مانند هر قانون دیگری باید به شکل مکانیزه باشد. تردیدی نیست که مواجهه رو در رو با مردم نتیجه عکس خواهد داد.

قانون حجاب برای همه افراد جامعه لازم الاجراست

نوروزی یادآوری کرد: قانون حجاب و عفاف با نگاه شرعی بیشتر جنبه فردی دارد یعنی افراد خود به واسطه اعتقادات آن را رعایت می‌کنند، اما بعد قانونی حجاب جنبه اجتماعی و هنجار محوری دارد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه حجاب مسئله‌ای قانونی است که باید شمولیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: اینطور نباشد که قشری درگیر آن باشد و گروهی خود را جدای از این قانون بدانند. باید این دیدگاه وجود داشته باشد که همه در برابر قانون باید برابر باشند.

او ادامه داد: بنابراین قانون بر اساس موقعیت، جایگاه و یا هر عنوان دیگری نباید تغییر کند و اگر مدیر یا سلبریتی و یا هر فرد دیگری بر خلاف قانون عمل کنند و یا ترک فعل کنند، به مثابه یک شهروند عادی هستند.

جذب حداکثری در حوزه حجاب با تعریف طیف گسترده‌ای از پوشش دینی

حجاب هنجار اجتماعی است نه اجبار دینی

مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب درباره مسئله حجاب به عنوان یک هنجار اجتماعی اظهار داشت: قانون یعنی هنجار اجتماعی و هر هنجاری باید از سوی آحاد مردم جامعه رعایت شود. تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد هیچ فردی را به اجبار دیندار کند لذا آن نقطه‌ای به حاکمیت مربوط می‌شود که فرد وارد عرصه اجتماع شده و موضوع شرعی از جنبه فردی به سمت هنجار اجتماعی می‌رود.

نوروزی خاطرنشان کرد: حوزه اعتقادات افراد در حریم خصوصی به خودشان بر می‌گردد اما زمانی که در جامعه حضور پیدا می‌کنند باید قانون‌پذیر باشند.

او با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای قانونی دارد و قوانین در اغلب جوامع مبتنی بر ارزش‌هاست، گفت: یکی از مبانی قانون در کشورها عادات، عرف و مصالح جامعه است. حتی در غرب هم دایره‌ای از قوانین ریشه در عرف و ارزش‌ها دارد.

افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی

نوروزی با اشاره به اختلاط بحثی در موضوع حجاب، اظهار داشت: برخی اشخاص بلافاصله در بحث حجاب می‌گویند «لا اکراه فی الدین» در حالی که موضوع اکراه در پذیرش و اعتقاد است. اما تبدیل شدن آن به هنجار اجتماعی نیازمند قانون‌پذیری ست و اجبار دین نیست. حتی در بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی هم بر اساس عرف آن کشور قانون پوشش وجود دارد و فقط تفاوت در حدود و نوع آن است.

مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به فصل الخطاب مقام معظم رهبری مبنی بر قانونی و شرعی بودن حجاب در کشور اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها از نهاد قانونگذاری تا نهاد قضایی و انتظامی کشور باید تمام عزم و توان خود را به میدان بیاورند و مسئله حجاب را به عنوان یک قانون مصوب در کشور اجرا کنند.

او تصریح کرد: تردیدی نیست که اجرای قانون برخلاف خواسته دشمنان نباید به تشنج کشیده شود. مثل همه قوانینی که مصوب و اجرا می‌شود نیاز به امنیت و آرامش داریم.

حجابِ ایدئولوژیک، فضاسازی معاندان است

مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب در ادامه با اشاره به جهت‌دهی رسانه‌های معاند در اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل ناآگاهی گروه اندکی اجرای این قانون توسط رسانه‌های معاند سو و جهت داده می‌شود و به سمت ایدئولوژیک برده می‌شود.

او ادامه داد: این در حالی است که حجاب درعرصه اجتماعی ایدئولوژیک نیست، بلکه قانونی با سلسله مراتب است. متن شفاف و بدون ابهام، حدود مشخص، شمولیت قانون، مجری آموزش دیده و نظارت کافی و رعایت حقوق شهروندی و غیره از خصوصیات عمومی قانون است.

نوروزی در پایان تصریح کرد: مردم ما قانون‌پذیر و هنجارپذیر هستند و حتی کسانی که اعتقادی به حجاب ندارند نسبت به قانون تمکین دارند.

او یادآوری کرد: زنان تحصیل‌کرده و نخبه و همچنین مادران فهیم این سرزمین، طعمه سناریوسازی رسانه‌های معاند نخواهند شد و قشر کمتر از یک درصد هنجارشکنی که امروز در جامعه می‌بینیم، اگر آگاهی داشته باشند به طور قطع مقابل قانون نخواهند ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • سرنوشت حساب افراد در شبکه‌های اجتماعی پس از مرگ آنها چیست؟
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • هزارتوی سیاه تنهایی
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • وحدت به جای تخریب و تفرقه
  • قانون حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
  • قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد