Web Analytics Made Easy - Statcounter

180 هزار متر مربع از اراضی دولتی در محدوده شهرهای استان کردستان رفع تصرف شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان، مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: امسال ۱۸۰ هزار مترمربع از اراضی دولت در محدوده شهر‌های کردستان در قالب ۵۰ فقره پرونده رفع تصرف شده است.
فرشاد سرحدی افزود: ارزش تقریبی این اراضی ۱۸ میلیاردتومان بوده که هم اکنون به کمک مراجع قضایی رفع تصرف و به اموال دولت بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرشاد سرحدی گفت: همچنین در این مدت با پیگیری‌های انجام شده برای یک هزار هکتار از اراضی دولت در محدوده شهر‌های استان، سند مالکیت بنام دولت اخذ شده و با اسناد قبلی میزان سند مالکیت اراضی دولتی در کردستان نزدیک به ۱۰ هزار هکتار رسیده است.
وی مساحت زمین‌های ملی محدوده و حریم شهر‌های کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می‌شود را ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: روند اخذ اسناد مالکیت اراضی بنام دولت همچنان از سوی این اداره دنبال می‌شود.
سرحدی افزود: هم اکنون ٢٥ کارشناس حقوقی این اداره کل، مسئول پیگیری پرونده‌های حقوقی و کیفری مطرح در دادگاه‌ها هستند.
به گفته سرحدی، با تشکیل یگان حفاظت در اداره کل راه و شهرسازی از تابستان سال گذشته کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف از آن‌ها با سرعت و قدرت بیشتری درحال انجام شده و شیب تصرف اراضی کاهش یافته است.
وی افزود: مردم می‌توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهر‌ها را به شماره تلفن ۳۳۱۵۸۷۹۴ اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان و یا شهرستان‌ها اطلاع دهند.
استان کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد.
این استان در مجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر جمعیت دارد که در ۲۹ شهر و هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی مطهری در گردهمایی مدیران مدارس ارومیه که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات مدرسه نیلوفر برگزار شد، سرانه ورزشی استان پیش از دولت سیزدهم را ۱۰ سانتی‌متر مربع اعلام کرد و افزود: سرانه ورزشی استان در طی دو سال اخیر نزدیک به ۲ برابر (۲٠سانتی متر مربع) شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۰۷ هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان طی ۲ سال اخیر اضافه شده  است، گفت: با افزودن ۷ سالن ورزشی به ۱۱۳ سالن موجود استان، امروز سالن‌های ورزشی استان فعال به ۱۲۰ مورد رسیده است. 

مطهری با بیان اینکه ۸۶ چمن مصنوعی با نگاه ویژه به مناطق محروم به چمن‌های مصنوعی استان افزوده شده است، گفت: ۳۰ مورد تعویض کف‌پوش سالن‌های ورزشی، ایجاد و تجهیز ۴۲ کلاس درس تربیت بدنی، بهسازی، تعمیر و تجهیز ۱۹ باب سالن ورزشی در دولت سیزدهم در قالب طرح‌های شهید سلیمانی ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی فعلی استان با میانگین سرانه ورزشی کشور فاصله دارد، افزود: هدف آموزش و پرورش در سال جدید کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و ورزشی و تربیتی است. 

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • آزادسازی اراضی ملی در سیاهکل