Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ شاهین حسنوند پنجشنبه اظهار کرد: شخصی با مراجعه به پلیس فتا خوزستان اعلام کرد در شبکه اجتماعی با صفحه‌ای تحت عنوان فروش لوازم دندان پزشکی آشنا شده است.
وی گفت: صاحب صفحه شبکه مجازی خود را دکتر دندانپزشک و خانم مطلقه معرفی کرده بود و تاکید کرده بود که در زمینه تجهیزات دندانپزشکی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شاکی که خواهان خرید تجهیزات دانپزشکی بوده در توافق با وی در شبکه اجتماعی بدون هیچ‌گونه تحقیق و بررسی گفته‌های فرد در پی درخواست وجه کالاها ، اقدام به واریز 18 میلیارد ریال نموده است.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان اضافه کرد: اما پس از گذشت مدتی سفارشات وی وصول نشدند و شاکی متوجه کلاهبرداری‌ گردید.
وی تصریح کرد: پس از تحقیقات و بررسی‌های لازم متهم شناسایی شد که در یکی از شهرهای هم‌جوار ساکن بوده و با اخذ نیابت قضایی دستگیر و به شهرستان مربوطه منتقل‌ شد.
سرهنگ حسنوند افزود: پس از بررسی مشخص شد متهم مردی 30 ساله است و با شگرد تقلید صدا اقدام به کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی کرده است.
وی در ادامه به کاربران تاکید کرد: برای هرگونه فعالیت اقتصادی در فضای مجازی حتما به سایت‌های رسمی کسب و کارها که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند مراجعه کنند و از خرید کالا در شبکه های اجتماعی خودداری نمایند.
به گفته این مقام مسئول اعتماد به کسب و کارهای موجود در شبکه‌های اجتماعی نه تنها بر باد رفتن سرمایه و ثروت است، بلکه در برخی مواقع حتی آبروی و حیثیت افراد را نیز بر باد می‌دهد.
وی تاکید کرد: گام نخست در انجام خریدهای مجازی تائید هویت کسب و کار و فروشنده می‌باشد لذا قبل از آن که اقدام به واریز وجه به حساب کسب و کاری نمائیم باید از وجود و قانونی بودن این کسب و کار مطمئن باشیم.
به گفته وی یکی از راههای کسب اعتماد داشتن نماد الکترونیک است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه تغییر جنسیت و هویت در فضای سایبر سهل و ساده است، گفت: یکی از مهمترین ضعف های فضای مجازی این است که فرد به راحتی می‌تواند هویت و جنسیت خود را تغییر دهد و با هویت و جنسیت دروغین با کاربران دیگر در ارتباط باشد.
وی اظهار کرد: از این رو کاربران باید بسیار مراقب باشند تا در ارتباطات خود در دام مجرمان سایبری که با هویت‌های جعلی و دروغین در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند نیفتند.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همدان/ شهادت یک پلیس در حین دستگیری قاتل متواری ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی دستگیری قاتل متواری در کمتر از ۲۴ ساعت در ساوه

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک