Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هر روز از 12 تا 19 روي ويلچر مي‌نشيند و کمک پدرش مي‌کند، خرج زندگيشان را با دستفروشي تامين مي‌کنند، دلش براي پدر پيرش مي‌سوزد و نمي‌تواند گريه‌هاي او را ببيند، آرزويش رفتن به پابوس امام رضا براي شفا.. به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم، دوست ندارد دستفروشي کند اما شرايط زندگي او را ناچار کرده که علي‌رغم معلوليت و نشستن روي ويلچر کمک حال پدرش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داستان زندگي حديث با ديگران دستفروشان متفاوت است چرا که وي ساعت‌ها بايد بر روي ويلچر بشيند تا مردم او را ببينيد و از او خريدي کنند.
پاتوق اين پدر و دختر خيابان انقلاب کنار کتاب فروشي‌هاي اين خيابان است. دوست دارد زندگيش را خودش تعريف کند اما پدرش مي‌گويد نمي‌تواند حرف‌هايش را برساند.
و علي رغم ميل باطني حديث، پدرش از زندگيش مي‌گويد از روزگارش.. هر روز از ساعت 12 ظهر تا 19 به همراه حديث دست فروشي مي‌کنيم البته فروش ما فقط بيسکويت و آدامس است.
وي در خصوص نحوه تامين زندگيش مي‌گويد: خانواده 5 نفره ي هستيم که خانه‌اي را در حوالي سرسبيل اجاره کرده ايم و زندگي مي‌کنيم البته به سختي...
پدر حديث در خصوص وضعيت زندگيش ادامه مي‌دهد: هزينه زندگي ما از طريق يارانه نقدي و دستفروشي که با دخترم انجام مي‌دهم تامين مي‌شود و اگر دستفروشي هم نکنيم توان پرداخت هزينه زندگي را نداريم.
وي درباره کمک‌هاي سازمان بهزيستي به دخترش گفت: حديث از ابتدا معلول بوده و 20 سال است که با همين معلوليت زندگي مي‌کند. اين در حالي است که به جزء پرداخت مستمري 53 هزار تومان ديگري کمکي به ما نمي‌شود! ضمن اينکه در اين سال‌ها ريالي به مستمري حديث اضافه نشده است.
نامه‌هاي بسياري را براي سازمان‌هاي مختلف از جمله تاکسيراني، وزارت رفاه و بهزيستي براي کمک و ارائه خدمات نوشته‌ است اما همه نامه‌ها در دبيرخانه‌ها جا خشک کرده‌اند و مسئولي نيز پاسخگو نيست.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا تحت پوشش بيمه قرار دارد يا خير، بيان مي‌کند: حدود سه سال پيش از طريق يکي از اقوام تحت پوشش بيمه روستايي در شهرستان اردبيل قرار گرفتيم.
پدر حديث از همسرش مي‌گويد که بيماري قند دارد و شرايط خوبي ندارد و ماهيانه بايد حدود 250 هزار تومان بابت درمان و هزينه‌هاي آمپول و همچنين انسولين بايد بپردازد، از اينکه توانايي پرداخت اين رقم هم براي او سخت شده‌است.

وي ادامه مي‌دهد: هزينه درماني حديث هم بسيار زياد است به عنوان مثال هزينه ترميم دندان‌ها و لثه‌‌هاي حديث گران است به طوري که سال گذشته حدود 2 ميليون و 500 هزار تومان پرداخت کردم چرا که درمان دندان‌هاي افرادي مثل حديث در هر مرکزي امکان ندارد و علي رغم پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي سازمان بهزيستي، از آن رقم ريالي به ما داده نشده است.
حديث که همچنان روي وليچر نشسته بود و به حرف‌هاي پدرش گوش مي‌کرد، ادامه داد: من آرزو دارم روزي خانواده‌مان از اين وضعيت نجات پيدا کنند.
اشک از چشمانش جاري شده بود، به پاهايش نگاه کرد و گفت: خيلي دوست دارم برم حرم امام رضا (ع) و از آقا بخوام منو شفا بده..
انتهاي پيام/
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیک در سطح استان البرز در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی ارائه می‌شود، از ارائه این نوع مشاوره به ۵ هزار و ۳۷۸ نفر در سال گذشته در راستای پیشگیری از معلول زایی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۲ خانواده از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پرهزینه مربوطه استفاده کرده‌اند. در مجموع ۵۷ خانواده دارای سه یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک به صورت رایگان بهره مند شدند.

وی با اشاره به پرداخت هزینه آزمایش‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی مطرح کرد: در سال گذشته طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای یک هزار و ۵۷۷ زن سرپرست خانوار و طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی برای ۵ هزار و ۹۶۸ نفر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه مشاوره ژنتیک ارائه و آزمایش‌های ژنتیک نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 6098166

دیگر خبرها

  • مادری پسر معلول خود را خوراک تمساح کرد
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • پسر روانی مادر پیرش را کشت و آتش زد / «صدایی از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم»
  • پسر روانی مادر پیرش را کشت و در خانه آتش زد
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • حدیث روز | نتیجه نافرمانی پدر و مادر
  • مارکو رویس گل زد و تا مرز گریه رفت