Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای عراقی ظهر روز گذشته با دستور نخست وزیر و به منظور جلوگیری از ایجاد تنش از برخی مناطق ( شهرهای کرکوک، خانقین و جلولا) خارج شدند و حفظ امنیت مناطق را به نیروهای پلیس واگذار کردند.

به گزارش مشرق، شب گذشته برخی رسانه‌های وابسته به حزب اتحاد دموکرات کردستان ( حزب مسعود بارزانی) و تروریست‌های «پ ک ک» با همراهی برخی دیگر از همراهان رسانه‌ای تجزیه‌طلبان، در ادامه خبرسازی ها و شایعه پراکنی ها، خبری مبنی بر تصرف شهرهای کرکوک و خانقین توسط نیروهای اقلیم کردستان و گروه‌های تروریستی کُرد منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات تحولات شب گذشته اشاره کرد و گفت: خبر رسانه های وابسته به بارزانی و گروه های تروریستی مبنی بر بیرون راندن نیروهای بسیج مردمی از مناطق تازه بازپس‌گرفته‌شده کذب محض است و نیروهای عراقی ظهر روز گذشته با دستور نخست وزیر و به منظور جلوگیری از ایجاد تنش از برخی مناطق ( شهرهای کرکوک، خانقین و جلولا) خارج شدند و حفظ امنیت مناطق را به نیروهای پلیس واگذار کردند.


این منبع میدانی به حضور تعدادی از شهروندان کُرد در خیابان‌های شهرهای کرکوک و خانقین اشاره کرد و افزود: از غروب روز گذشته و همزمان با خارج شدن نیروهای بسیج مردمی، گروهی از مردم که توسط گروه‌های تجزیه‌طلب وابسته به بارزانی تحریک شده بودند، به خیابان‌ها آمدند و به نیروهای پلیس حمله کردند.

وی افزود: شب گذشته در حومه شمالی شهر کرکوک هم گروهی از هسته‌های خاموش عناصر تروریستی به سوی مواضع نیروهای پلیس فدرال و امنیتی عراق حمله کردند؛ درگیری‌های پراکنده در این محور ساعاتی ادامه داشت اما نیروهای عراقی با عقب راندن تروریست‌ها، به سرعت آرامش و امنیت را به این منطقه بازگرداندند.

از سویی دیگر، فرماندهان عراقی از اقشار مختلف مردم کرکوک درخواست کردند با خویشتن‌داری از درگیری با این گروه‌هایی که به دنبال ایجاد آشوب در شهر کرکوک هستند، اجتناب کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: ملتهب کردن برخی مناطق در شهر کرکوک نتیجه تحرکات مخرب نیروهای وابسته به بارزانی و گروه تروریستی پ.ک.ک است.

در فیلم زیر وضعیت آرام مرکز شهر کرکوک را در حدود ساعت ۲ بامداد مشاهده می‌کنید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

برخی رسانه ها در حالی خبر درگیری ها با نیروهای بسیج مردمی را منتشر می کنند که گفته شده نیروهای بسیج مردمی عراق کنترل دو شهر خانقین و کرکوک را به پلیس فدرال و نیروهای امنیتی سپرده اند و هم اکنون وضعیت این دو شهر نیز در آرامش و امنیت کامل است. در فیلم زیر رفت و آمد عادی مردم در مرکز کرکوک را مشاهده می‌کنید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

از صبح امروز هم جلسه مقام های محلی دو شهر با احزاب کرد و نیروهای عراقی برای ایجاد ثبات در حال برگزاری است و خبری های منتشر شده درباره سنگر بندی شهرها صحت ندارد و اخبار اعلام «حالت فوق العاده» در شهر کرکوک نیز کذب محض است.

 نیروهای امنیتی عراق در محله «رحیم اوه» در شمال کرکوک/ ساعت 3 بامداد

به گزارش مشرق، اخبار مربوط به ورود نیروهای کُرد وابسته به بارزانی به استانداری شهر کرکوک توسط نیروهای عراقی تکذیب شده است.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع موثق گزارش دادند که پلیس فرانسه و نیروهای امنیتی این کشور با ورود به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس، فرد مهاجم را بازداشت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، تلاش برای بازداشت افرادی که احتمالاً مرتبط به این فرد مهاجم بوده‌اند.

ساعتی پیش یک خبرگزاری غربی از حادثه امنیتی در ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت فرانسه خبر داد.

رویترز در این باره گزارش داده بود که پلیس فرانسه روز جمعه مقابل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است.

پلیس اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

کد خبر 6082686 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس +فیلم
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس در پی تهدید به انفجار + فیلم
  • ناراحتی و سرافکندگی مزدوران اینترنشنال از ارباب صهیونیستی خود + فیلم
  • گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز
  • آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد