Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان امروز پنج شنبه با شرکت ۲۰۰ نفر در ۹ رشته در سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگارمهر، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در حاشیه برگزاری این رقابت قرآنی گفت:  دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به همت ستاد کانون‌های مساجد کشور در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامل گلباغی از ثبت نام الکترونیکی ۵۲۶ نفر در مرحله اول این مسابقات خبر داد و عنوان کرد: امروز و در مرحله استانی این دوره از مسابقات ۶۸ نفر در بخش قرآئت، اذان، حفظ کل، ترتیل و حفظ ۲۰ جزء و ۱۲۶ نفر نیز صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه با هم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره قرانی مدهامتان به مدت ۲ روز در سنندج برگزار می شود، بیان کرد: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان امروز ۲۷ مهرماه جاری در بخش های ۹ گانه جشنواره در مجتمع فجر سنندج و در رشته صحت قرائت نماز نیز همزمان با روز جمعه ۲۸ مهر جاری در جمعه در محل امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان، کشف استعدادهای درخشان قرآنی را مهمترین هدف از برگزاری جشنواره مدهامتان ذکر کرد و افزود: در همین راستا در سال جاری ۱۲ حافظ قرآنی را در بخش خواهران در استان شناسایی کردیم.

وی به بخش خواهران جشنواره نیزاشاره کرد و اظهارداشت:  مسابقات بخش خواهران نیز شامل چهار رشته قرائت (تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه  و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند و سه رشته دیگر در مرحله استانی به پایان می رسد.

گلباغی یادآوری کرد: سن تمامی شرکت کنندگان غیر از رشته ی تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد و برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رشته های حفظ کل و قرائت قرآن کریم (تحقیق) در رده سنی بالای ۱۸ سال الزامی است.

وی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان بیان کرد: آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون های مساجد، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی  از دیگراهداف برگزاری جشنواره مدهامتان است.

گلباغی بیان کرد: برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات به مرحله کشوری جشنواره که همزمان با ۱۴ آذر سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود، اعزام می شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، رضایی با بیان اینکه از مزایای این آزمون تخصصی اعطای مدرک تخصصی به شرکت کنندگان، است، افزود:  ۱۶۸ نفر (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظان کل قرآن کریم )در این آزمون شرکت کردند. وی گفت: مرحله دوم برگزاری این آزمون شامل کسانی است که در مرحله نخست بتوانند در آزمون کتبی قبول شوند و اوایل تیرماه امسال برگزار می‌شود. وی افزود: به حافظان ۱۰ جز مدرک معادل دیپلم، حافظان ۲۰ جز معادل فوق دیلم و حافظان کل قرآن معادل کارشناسی و مجوز شرکت در آزمون های استخدامی دستگاه‌های اجرایی اعطا می‌شود.

دیگر خبرها

  • بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن