Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@17:34:39 GMT

قرآن یک موضوع تشریفاتی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۹۵۵۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، پنجشنبه، 27 مهر ماه در اختتامیه چهلمین دوره مسابقات مرحله استانی قرآن کریم اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات و محافل قرآن، نزدیکی به این کتاب آسمانی و تطهیر روح، جسم جان و ذهنمان با شنیدن آیات الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانگونه که خداوند خود نیز فرموده: «مومنان آن هنگام که قرآن برآنان خوانده می‌شود ایمانشان افزایش می‌یابد»، برای سنجش میزان ارتباط انسان با قرآن، نگاه بر اعمال، رفتار و گفتار آنهاست که تا چه اندازه با شاخصه‌های قرآنی تطبیق دارد.حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه شاخصه‌های رفتار و گفتار قرآنی در کتاب مقدس قرآن ذکر شده است اضافه کرد: اگر قرآن خوانده شود اما انسان کنترلی بر اعمال خود نداشته باشد نشان از عدم تأثیر آیات قرآن بر وجود آن شخص بوده که تلاشی مضاعف را می‌طلبد.رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: ما چاره ای جزء پناه بردن به قرآن نداریم آن هم در این عصر و زمانی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در چهره‌های متفاوت سعی در براندازی این حکومت اسلامی دارند.وی با بیان اینکه قرآن بزرگترین نعمت خداوند است گفت: پروردگار در سوره الرحمن که اشاره به انواع نعمات دنیوی و اخروی دارد اولین نعمت خود را تعلیم قرآن یاد می‌کند و انسانیت بشر نیز مرهون حرکت او به سمت و سوی قرآن است.حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: قرآن یک تابلو راهنمایی است تا همواره انسان را در مسیر طولانی دنیا از لغزش جلوگیری کرده و با چنگ زدن به این ریسمان محکم الهی به بهترین منزلگاه‌ها هدایت شود و سعادت ابدی او رقم بخورد.این مقام مسئول ابراز کرد: امیدوارم همه خادمان قرآن اعم از مسئولین و والدین توجه داشته باشند که قرآن یک موضوع تشریفاتی نبوده و برای تیمن و تبرک نیست بلکه قرآن کتاب زندگی است و انسان باید رفتار و گفتار خود را برپایه آیات الهی منطبق سازد.وی گفت: مسئولین و مردم باید قرآن را سرلوحه و برنامه اصلی تمام فعالیت‌های خود قرار دهند و در تمام حوزه‌های کاری اعم از فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... تابع قوانین و فرامین قرآن کریم باشند.حجت‌الاسلام حسینی گفت: برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و افزایش تعداد موسسات و مجالس قرآن می‌تواند در قرآنی شدن فضای کشور نقش بسیار مهمی داشته باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم

در نشست تخصصی نقد و بررسی  برنامه محفل  که به میزبانی دانشکده صدا و سیمای قم در محل سالن شهید آوینی و با حضور برخی عوامل برنامه، کارشناسان، منتقدان و برنامه سازان برگزار شد، محمدحسین هاشمی گلپایگانی،تهیه کننده برنامه محفل، ساده و صمیمی بودن این مجموعه را از جمله اهداف پیش بینی شده برای تولید آن بیان کرد.

وی افزود: نیت گروه سازنده از همان ابتدا ایجاد حال خوب برای مردم بود نه آموزش مفاهیم سنگین قرآن.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به فرایند سخت و زمان گیر انتخاب ۱۰۰ سوژه از میان ۳ هزار سوژه برای تولید برنامه افزود: برنامه محفل حاصل تلاش ۲۵۰ نفر از متولدین دهه هفتاد است که تقدیم مردم عزیز کشورمان شد.

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان از کارشناسان برنامه محفل هم، عملی و کاربردی نشان دادن قرآن کریم و مفاهیم آنرا از نقاط قوت این مجموعه تلویزیونی عنوان کرد.

در این نشست ضمن پاسخ عوامل برنامه محفل به سوالات مطرح شده از سوی حاضران، از آقایان محمد حسین هاشمی تهیه کننده، مهدی زاد حسینی سردبیر و حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان کارشناس برنامه محفل تجلیل شد.

برنامه تلویزیونی محفل در ایام ماه مبارک رمضان امسال از شبکه ۳ سیما به روی آنتن رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند