Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طرح مدیریت درمان سکته حاد مغزی از 22 مهرماه امسال به‌صورت رسمی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان و از ابتدای سال در بیمارستان امام علی(ع) چابهار آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر «علی خواجه» افزود: بیمارستان امام علی(ع) چابهار تاکنون با درمان به موقع و سریع بیماران که شامل تزریق داروی آلتپلاز می‌باشد توانسته است جان سه بیمار را نجات دهد و مشکلات ناتوانی بیماران را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با گروه متخصصین نورولوژی با توانایی و مهارت کافی آماده ارائه هر گونه خدمت به بیماران مراجعه‌کننده با علائم سکته حاد مغزی است.

معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی زاهدان با اشاره به علائم مهم و قابل توجه سکته حاد مغزی  گفت: فلج یک طرفه صورت، اخلال در تکلم و ضعف یک طرفه دست یا پا از علائم ناگهانی سکته مغزی است که در صورت مشاهده در سریع‌ترین زمان ممکن باید با اورژانس 115 تماس گرفته شود.

خواجه گفت: در صورتی که درمان بیماران در 3 ساعت اولیه بروز علائم در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) انجام شود، عوارض ناشی از سکته حاد مغزی قابل پیشگیری است و بیمار می‌تواند به روند عادی زندگی خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد:  سبک زندگی و تغذیه نامناسب، دیابت، وزن زیاد، فشار و چربی خون و کهولت سن از جمله عوامل بروز سکته مغزی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه "ام البنین حق بین"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد حق بین در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند
  • بستری بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان های استان یزد