Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@19:29:19 GMT

پيش بيني افزايش 2درصدي تورم در سال آينده

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۱۱۸۹

پيش بيني افزايش 2درصدي تورم در سال آينده

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به پيش بيني صندوق بين المللي پول عنوان کرد: افزايش تورم ايران در سال آينده، درصد قابل توجهي نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شبکه خبري اقتصاد و بانک ايران؛ معصومه آقاپور عليشاهي، درباره ميزان رشد اقتصادي ايران در سال آينده، اظهار داشت: صندوق بين المللي پول اعداد و ارقامي ارائه مي دهد که گاهي با واقعيت منطبق نيست با اين حال به واسطه تحرک در توليد بنگاه هاي کوچک و متوسط و توسعه سهم بازار سال آينده با رشد اقتصادي مواجه مي شويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي دلايل رشد اقتصادي را بيان کرد و گفت: انعقاد قرارداد فروش نفت و فاينانس هاي تاثير بسزايي در رشد اقتصادي کشور در سال آينده خواهد داشت.
نماينده مردم شبستر در مجلس دهم شوراي اسلامي با بيان اينکه صندوق بين المللي پول افزايش نرخ تورم را براي ايران پيش بيني کرده است، ادامه داد: در خصوص افزايش نرخ تورم در کشور بايد گفت که فعلا نرخ تورم در کشور تک رقمي است اما با افزايش قيمت نفت اين نرخ دستخوش تغييرات نه چندان چشم گير مي شود.
وي تصريح کرد: با افزايش قيمت نفت، وضعيت بودجه کشور با رشد همراه و کسري بودجه را جبران مي کند، با اين حال قيمت نهادهاي توليد و مواد اوليه که از خارج از کشور وارد مي شود افزايش مي يابد به همين جهت پيش بيني ما اين است که تورم رخ خواهد دارد اما افزايش قابل توجه نيست و نزديک 2 درصد خواهد بود.
آقاپور عليشاهي با بيان اينکه اقتصاد ايران در مقابل اين تورم مقاومت مي کند، بيان داشت: با توجه به اينکه سياست هاي اقتصاد مقاومتي زير نظر مقام معظم رهبري اجرا مي شود، تورم چشمگير نخواهد بود و با جذب سرماه گذاري خارجي و مديريت وجوه نقدي جامعه و هدايت آن به بازار سرمايه و توليد مي توان به بهترين شکل ممکن تورم را کنترل کرد.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در خصوص رشد 40 درصدي تراز حساب جاري ايران در سال آينده ، گفت: اين رشد به دليل کسري بودجه برآورد مي شود اما با ارزيابي مجدد و جذب سرمايه گذاري خارجي، شفافيت در صورت هاي مالي بانک ها کمرنگ خواهد شد اما محو نمي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار باران در تهران از چهارشنبه (۱۱ اردیبهشت) و افزایش دما تا پنج روز آینده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و از روز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق در پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است. طی پنج روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900588

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟