Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@01:03:16 GMT

لزوم توجه به ظرفیت مخاطب در نشر معارف دینی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۱۶۲۹

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام احمد مروی در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در تبریز با اشاره به رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن دین و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: برای نهادینه کردن دین در جامعه منابع سرشاری در اختیار ماست، اما این مهم است که بتوانیم با هنرمندی از این منابع غنی و سرشار در جهت دینداری جامعه استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  

وی بیان کرد: اگر یک قطره از معارف دینی هنرمندانه و عالمانه مورد بهره‌مندی قرار گیرد، می‌تواند یک جامعه و امت را که تشنه حقایق و فضایل هستند سیراب کند. 

  

وی اضافه کرد: هنر مخاطب شناسی، بهره‌مندی از احسن‌القولی که قرآن بدان تاکید کرده، درک و شناخت سطح آگاهی مخاطب از جمله نکاتی است که همواره در نشر و بهره‌مندی معارف دینی همواره باید متوجه مبلغان دینی باشد. 

  

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری گفت: علمای ما همواره با در نظر گرفتن ظرفیت مردم و با بهره‌گیری از فقه، مردم را در جهت اقتصاد مقاومتی و پرهیز از وابستگی اقتصادی به دشمنان و وابستگی به محصولات داخلی که عزت جامعه را تامین می کنند، توصیه کرده‌اند. 

  وی بیان کرد: حکومت و نظام وظایفی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند اما این بدان معنی نیست که همه را بر عهده نظام بگذاریم، چون روحانیت هم وظایفی دارند، روحانیت نمی‌توانند بهانه کرده و خود را دست بسته احساس کند. 

مروی یادآور شد: ائمه در بدترین شرایط اجتماعی مبعوث شدند و ساختارهای غلط را بهانه نکردند و موفق هم شدند. 

وی با تاکید بر اینکه وظیفه روحانیت فقط هشدار دادن نیست، مطرح کرد: آیا ما از تمام ظرفیت‌های تبلیغی‌ به نحو احسن در مبارزه با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم؟

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با شهرداران کلانشهر‌های کشور گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند. برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسرا‌های ارزان قیمت ایجاد کند تا زائران به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نشوند.

 آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است گفت: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن‌ها عرضه می‌شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهر‌ها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن‌ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • ۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل