Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-16@18:00:34 GMT

توقف عرضه ارز مبادلاتی به ایرلاین‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۱۶۶۱

توقف عرضه ارز مبادلاتی به ایرلاین‌ها

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در ماه‌های پایانی دولت دهم، با توجه به بر هم ریختن اوضاع بازار ارز و چند نرخی شدن آن، شرایط ایرلاین های داخلی که از تحریم های شدید رنج می بردند، وخیم شد و از این رو با دستور رئیس جمهوری وقت بنا شد ایرلاین‌ها برای مدیریت بخشی از هزینه‌های خود ارز مبادلاتی دریافت کنند، موضوعی که توانست در کوتاه مدت مشکلات این بخش را حل کند، اما پس از گذشت چند سال حالا دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از قطع شدن تخصیص این ارز به ایرلاین ها می گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود اسعدی سامانی اعلام کرد: با توجه به این که بیش از ۶۰ درصد هزینه جاری ایرلاین ها به شکل ارزی انجام می‌شود و در سال‌های گذشته نرخ ارز چند جهش را به ثبت رساند، طبق قانونی که در سال ۱۳۹۱ به تصویب رسید، ایرلاین‌ها از بانک مرکزی برای برخی از هزینه‌هایشان ارز مبادلاتی دریافت می‌کردند، موضوعی که در حال حاضر پرداخت آن متوقف شده و برنامه‌ای برای تداومش ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ایرلاین‌ها برای حفظ شرایط خود نیاز به دریافت این ارز مبادلاتی دارند، تاکید کرد: در شرایطی که فرودگاهی مانند نجف هزینه سوخت گیری را با شکلی تصاعدی افزایش می‌دهد و ایرلاین های ایرانی با نرخ مصوب مسافران را جابجا می‌کنند، قطعا تامین ارز مبادلاتی به خودی خود می‌تواند گره گشا باشد، اما اگر این شرایط ادامه یابد شاید بعضی از شرکت‌های ایرانی چاره‌ای جز توقف پروازهای بین المللی شان نداشته باشند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این که تامین نشدن ارز از سوی بانک مرکزی به مراجعه ایرلاین ها به بازار آزاد منجر خواهد شد، اظهار کرد: در شرایطی که ارز به سمت کانال ۴۰۰۰ تومان حرکت کرده، قطعا ورود ایرلاین ها به این بازار می‌تواند به افزایش تقاضا و حتی بالا رفتن قیمت ها منجر شود.

سامانی خاطرنشان کرد: ایرلاین‌ها در طول سال‌های گذشته با درک دقیق شرایط دولت، هیچ تقاضای نامعقولی نداشته‌اند. اما در حال حاضر تامین ارز مبادلاتی برای عبور از هزینه های ثابت و همچنین تقاضا برای انجام مذاکرات دیپلماتیک با فرودگاه نجف برای کاهش هزینه سوخت رسانی دو دغدغه جدی است که اگر به آن رسیدگی نشود، شاید ادامه فعالیت برخی شرکت های داخلی با اما و اگر روبه رو باشد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات

تهران-ایرنا- در چهارصد و پانزدهمین جلسه هیأت واگذاری عرضه معادل ۸۵ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس تصویب رسید.

به گزارش مشرق، چهارصد و پانزدهمین جلسه هیأت واگذاری روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ تشکیل و در خصوص موارد زیر تصمیم گیری شد؛

عرضه معادل ۸۵ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس با قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۰۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۳،۵۷۰ ریال کمتر نباشد، به صورت نقد و اقساط شامل ۱۰ درصد نقد و مابقی طی ۶ سال با فاصله اقساط ۶ ماهه به تصویب رسید.

سایر شرایط واگذاری همان شرایط مقرر در بند (۶) مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ و جدول پیوست آن خواهد بود.

ضمناً صورتهای مالی شرکت مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ به تصویب رسیده است.

همچنین بند (۱) بخش بررسی صلاحیتهای عمومی و تخصصی جدول پیوست مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ به شرح زیر اصلاح میگردد؛

صلاحیت امنیتی خریدار به عنوان یکی از موارد سنجش صلاحیتهای عمومی موضوع دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی استراتژیک و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها؛ توسط سازمان خصوصی سازی از مراجع ذیربط مورد استعلام قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم پاسخ به استعلام تا قبل از عرضه توسط مراجع ،فوق اعلام فهرست متقاضیان واجد شرایط و فرایند عرضه مطابق دستور العمل مذکور صورت خواهد گرفت.

سازمان خصوصی سازی مجاز است در صورت نیاز؛ فاصله تاریخ انتشار آگهی عرضه در روزنامه تا روز عرضه را حداقل ۷ روز تقویمی و نیز مهلت متقاضیان برای ارسال مدارک به منظور بررسی صلاحیت را کمتر از ۶ روز کاری؛ تعیین نماید.

این تصویب نامه در اجرای قسمت اخیر ماده (۳۹) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی ابلاغ می گردد.

دیگر خبرها

  • قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
  • iOS۱8 با ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه می‌شود
  • ◄ زیان دهی راه آهن به دلیل ضعف مدیریت و کهنه بودن ناوگان ریلی
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • این دو ایرلاین خارجی پرواز خود به ایران را لغو کردند + ویدئو
  • شمار جایگاه‌های عرضه‌ سوخت مایع در منطقه کرمانشاه به ۱۲۸ باب رسید
  • هیچ ایرلاین خارجی بجز «لوفت‌هانزا» پرواز ایران را لغو نکرده است
  • طراحی گوشی جدید ریلمی فاش شد
  • دوربین عکاسی حرفه‌ای که یک گوشی هوشمند است!