Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: در عملياتي پيچيده رئيس يکي از بزرگ‌ترين و مهم‌ترين باندهاي مواد مخدر در طول دهه‌هاي اخير دستگير شد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، سردار محمد قنبري در جمع خبرنگاران سيستان و بلوچستان اظهار داشت: نيرو‌هاي جان بر کف انتظامي سيستان و بلوچستان در روز‌هاي اخير رئيس يکي از بزرگ‌ترين و مهم‌ترين سرشبکه‌هاي مواد مخدر در طول دهه‌هاي اخير را دستگير کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان افزود: اين سرشبکه فردي است که محافظ‌هاي مسلح متعددي داشت و به صورت بين المللي در ترانزيت و انتقال مواد مخدر از مرز‌هاي استان به عمق کشور فعاليت‌هاي گسترده‌اي داشت و بر‌اساس مستنداتي که وجود دارد وي از سال‌ها قبل در استان‌هاي مختلف کشور تحت تعقيب بوده است.
وي ادامه داد: اين قاچاقچي بين المللي در 7 فقره گروگان‌گيري دخالت مستقيم داشته که در 2 مورد از آن‌ها فرد گروگان گرفته شده در پي فشار‌هايي که در روز‌هاي اسارت به وي وارد شده فوت کرده است.
قنبري بيان کرد: اين قاچاقچي در جمع‌آوري و انتقال سلاح و مهمات براي استفاده در حمل مواد مخدر سابقه زيادي دارد و تاکنون در جريان حمل مواد مخدر بيش از 30 فقره درگيري مسلحانه با ماموران انتظامي داشته است.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: اين قاچاقچي بين المللي در انتقال بيش از 100 تن مواد مخدر نقش داشته که چند مورد آن اخيراً کشف شده، طبق اطلاعات به دست آمده اين فرد در به قتل رسيدن چند نفر دخالت داشته و همچنين در شهادت تعداد زيادي از ماموران نيروي انتظامي شرکت مستقيم داشته است.
وي ادامه داد: دستگيري اين فرد مي‌تواند کمک زيادي در زمينه کاهش انتقال مواد مخدر به عمق کشور داشته باشد؛ دستگيري اين فرد اين پيام را به دنبال دارد که هر شرور و متخلفي با هر توان و ادعايي در نهايت در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در چنگال توانمند قانون گرفتار مي‌شود.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان بيان کرد: در طول 2 هفته اخير همکاران ما 98 عمليات منجر به درگيري در استان داشته‌اند که در جريان اين عمليات‌ها 7 تن و 437 کيلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچيان کشف و ضبط شده است.
وي افزود: در اين عمليات‌ها همکاران ما مقدار قابل توجهي سلاح و مهمات و 9 دستگاه خودرو از قاچاقچيان کشف و ضبط کردندو تفاوتي که اين کشفيات با کشفيات پيشين دارد در اين است که در اين عمليات‌ها همه کشفيات ما همراه با کشف سلاح، توقيف خودرو و دستگيري قاچاقچي بوده است.
قنبري تصريح کرد: قاچاقچيان تلاش داشتند مواد مخدر را به استان‌هاي مختلف کشور انتقال دهند که خوشبختانه در کمين نيرو‌هاي ما گرفتار شدند.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزي پرسنل جان بر کف انتظامي استان از ابتداي سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمينه کشفيات مواد مخدر در استان 12 درصد رشد داشته‌ايم. البته اين هم مي‌تواند ناشي از فعاليت نيرو‌هاي ما باشد و هم در بي‌ثباتي موجود در آن سوي مرز در زمينه توليد مواد مخدر و عدم نظارت به انتقال مواد به ايران از آن سوي مرز باشد.
وي با اشاره به اينکه از ابتداي سال تاکنون 74 تن مواد مخدر در استان کشف شده، اظهار داشت: پليس با تمام توان و امکانات مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار قرار داده و در اين زمينه از تجهيزات و امکانات به روز الکترونيکي در استان استفاده مي‌شود که در نهايت همه شگرد‌هاي متخلفان توسط ماموران ما کشف مي‌شود.
قنبري با اشاره به اينکه آمار دستگيري متهمان در سال جاري در استان رشد داشته، ادامه داد: از ابتداي سال تاکنون 3 هزار و 74 متهم در استان دستگير شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 6 درصدي را نشان مي‌دهد.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنين 459 دستگاه خودرو و 91 قبضه سلاح از ابتداي سال تاکنون در جريان عمليات‌هاي مختلف از قاچاقچيان مسلح کشف و ضبط شده است.
باشگاه
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر "شیشه"

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از توقیف تریلی با یک تن "شیشه" خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار عباسعلی محمدیان؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز، سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک ماه ابتدایی سال 1403 بیش از 3 هزار و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر در پایتخت کشف شده است.

وی افزود: یک تریلی حامل محموله یکهزار و 118 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه توقیف شده است. این محموله بزرگترین محموله شیشه است که کشف شده و مقصدش تهران بوده است.

محمدیان گفت: این محموله حدود 24 تن سنگ معدنی بود که مواد مخدر شیشه در آن جاسازی شده بود و با کار اطلاعاتی 3 الی 4 ماهه مأموران پلیس توانستند این محموله را کشف کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این محموله 3 متهم اصلی دارد، تأکید کرد: اگر این محموله کشف نمی‌شد می‌توانست باعث نابودی هزاران جوان شود.

وی با اعلام اینکه کشفیات مواد مخدر 20 درصد افزایش داشته است، گفت: 3 هزار و 200 نفر خرده‌فروش از ابتدای سال تا کنون دستگیر شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در استان قزوین
  • زن موادفروش دستگیر شد / پخش تریاک با موتور
  • عاملان شرارت کمتر از ۲ ساعت در زاهدان دستگیر شدند
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه
  • دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!
  • یک تن و ۲۱۲ کیلوگرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان کشف شد
  • توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر "شیشه"
  • ۲۰ هزار دلار دستمزد انتقال یک تن شیشه به تهران