Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@21:52:12 GMT

شهيد آويني؛ لباس شهادت تک سايز است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۶۲۴۶

شهيد آويني؛ لباس شهادت تک سايز است

خبرگزاري آريا - ميهمان چهارشنبه شب برنامه تلويزيوني «چهل چراغ»، «رضا برجي»، عکاس و تصويربردار باشهامت جنگ تحميلي 8 ساله و جنگ هاي مختلف برون مرزي بود که از سال ها حضورش در خط مقدم گفت و از تاثير عکس هايي که تصويرگر مجاهدت هاي مسلمانان ايران و جهان است.
به گزارش جام نيوز، محمدرضا شهيدي فرد در ابتداي برنامه «چهل چراغ» از برگزاري دومين دوره جشنواره بين المللي «چهل چراغ» در ماه شعبان سال آينده سخن گفت و عاشقان کربلا را دعوت به شرکت در اين جشنواره در فرصت زماني اعلام شده تا آذرماه امسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نوبت به «رضا برجي» رسيد که از دغدغه حضورش در جبهه ها بگويد و شهادت سيدمرتضي آويني را عاملي مهم در ايجاد انگيزه براي گام هايش در مسير عاشقي عنوان کند. ميهمان برنامه «چهل چراغ» از آخرين ديدارش با چهره نوراني سيد شهيدان اهل قلم گفت و عنوان داشت: «من يک ساعت زودتر به فرودگاه رفتم و پيکر آقا مرتضي را به سالني آورده بودند. من و محمد يوسف زادگان کنار آقا مرتضي بوديم و موهايش را شانه کرديم و دست هايش را شستيم و من صورتش را بوسيدم و خداحافظي کردم و به تاجيکستان رفتم که در راه تصادف کرديم.»
رضا برجي از 16 حضورش در جنگ هاي مختلف گفت و با عنوان اين که در هر نبردي که يک طرفش مسلمانان بودند شرکت مي کرد، به ذکر خاطره اي از حضور در جنگ هاي بين المللي گفت: «آلفرد يعقوب زاده در چچن زخمي شد و ژاک شيراک با يلتسين صحبت کرد و آتش بس برقرار شد. با يک هواپيما که 160 هزار دلار اجاره اش بود، يعقوب زاده را سوار کردند و بردند. در داخل هواپيماي فرانسوي امکانات انجام عمل جراحي بود و در بيمارستان شيراک به يعقوب زاده که تبعه فرانسوي بود نشان شواليه داد. اما من و حسين جعفريان در کابل مجروح شديم و 45 روز در بيمارستان بوديم. يک هيات ايراني هم در کابل بودند و ما خواستيم که ما را با خود ببرند. اول جواب مثبت دادند اما در شب آخر يکي از دوستان وزارت خارجه که الان هم در جايي مسئوليت دارد، گفت که به پرستيژ هيات برمي خورد که ما را با خود ببرند! چه بسا اگر حسين جعفريان را آن موقع مي بردند، الان وضعيت جسمي اش اين شکلي نبود. من حتي در بوسني چون پول بليت برگشت نداشتم، دوربين خود را فروختم.»
رضا برجي، رزمنده و جانباز هنرمند کشورمان در ادامه برنامه «چهل چراغ» از دستگيري و شکنجه اش در افغانستان گفت و از تاثير عکس هاي به ثبت درآمده اش در نقاط مختلف جهان سخن به ميان آورد و در عين حال عنوان داشت: «چند سال پيش اوضاع مالي ام انقدر بد شد که مجبور شدم نگاتيوهايم را بفروشم. 15 سال از اين نگاتيوها خبر نداشتم و حالا پيدايش کردم و دوست دارم آن ها را به کتاب تبديل کنم.» اين جانباز دفاع مقدس درباره خاطراتش از روزهاي حماسه و شهامت گفت و در پاسخ به پرسش شهيدي فرد مبني بر اين که اگر در سال 61 در کربلا بود، چه کاري انجام مي داد، در حالي که متاثر شده بود، عنوان کرد: «يکي از دلايلي که به اين جنگ ها مي رفتم اين بود که به شهادت برسم. 6، 7 مرتبه هم مجروح شدم. يک زماني شهيد آويني به من گفت که در کوله پشتي ات شايد 20 جنگ باشد، اين ها بايد از کوله ات خارج شود و آن موقع شهادت دنبالت مي آيد و يک تعبير ديگر ايشان اين بود که لباس شهادت تک سايز است و ما بايد طوري باشيم که اندازه آن لباس شويم. آقا مرتضي اين را به صادق گنجي گفت که بعدا توسط تکفيري ها شهيد شد و يک سال بعد هم آقا مرتضي رفت.»
ميهمان برنامه تلويزيوني «چهلچراغ» در ادامه به سراغ کتاب «سلام بر هادي» رفت که زندگي نامه شهيد ابراهيم هادي؛ رفيق روزهاي دلدادگي اش است. رضا برجي بخش هايي از کتاب را که درباره مداحي شهيد ابراهيم هادي بود، خواند و از نقش عاشورا در جنگ 8 ساله سخن به ميان آورد و از تاثير قرآن، دعاي کميل، زيارت عاشورا و همه نام هاي بزرگي گفت که مسير عاشقي را براي شهامت و مقاومت هموار کردند.
در انتهاي برنامه محمدرضا شهيدي فرد از پويش شوق زيارت در برنامه «چهل چراغ» گفت و اين که مشارکت در اين پويش مي تواند امکاني براي سفر آسماني ارادتمندان به کربلاي حسيني باشد.
تسنيم
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصیبت جدید مستاجران

از کف تا سقف‌شان انباشته از کارتن‌های موز صادراتی است. کارتن‌های موز سمت راست به ردیف کارتن‌های زیره ۳ لایه و کارتن‌های سمت چپ به ردیف کارتن‌های زیره ۵ لایه اختصاص دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، ردیف‌های تنگ هم که به کوهی کارتنی می‌مانند.

کارتن؛ یکی از مصائب مستاجران

عباس، کارگر یکی از همین حجره‌هاست. او هر روز پیش از طلوع آفتاب سراغ دیگر حجره‌ها می‌رود و کارتن‌های موز محکم و قابل استفاده را جمع‌آوری و خریداری می‌کند؛ بعضی‌ها را به تعداد و بعضی دیگر را به کیلوگرم می‌خرد. قبل از خرید هم به توصیه آقا جمشید (صاحب کارش) خوب کارتن‌ها را وارسی می‌کند تا عیب و ایرادی نداشته باشند.

از ساعت حدود ۱۰ صبح قبل از آمدن آقاجمشید، کارتن‌ها مرتب و منظم در حجره روی هم ردیف عمودی ردیف شده‌اند. کمی بعد از آن هم سر و کله مشتری‌ها که این روز‌ها اغلب مستاجر هستند، پیدا می‌شود. عباس هوای آن‌ها را دارد. چون خاطره‌های چندان خوبی از روزگار اجاره‌نشینی خود و اهل و عیالش ندارد. یکی از آن خاطرات همین تهیه کارتن‌های مقاوم برای اسباب‌کشی بود که باید بابت‌شان کلی هزینه پرداخت می‌کرد.

کارتن موزی کم از خدمات پکینگ ندارد!

یکی از مشتری با شنیدن قیمت کارتن‌های موز صادراتی از دهان عباس، کمی متعجب می‌شود و دوباره قیمت را می‌پرسد. عباس هم که عادت دارد به دیدن این تعجب کردن‌ها، تکرار می‌کند: «سایز بزرگ ۲۵ هزار تومان و سایز کوچک ۲۰ هزار تومان.» مشتری که هنوز متعجب است باز می‌پرسد: «این قیمت که گفتید برای همین کارتن‌های موزی‌ست دیگر؟» عباس، چای را لاجرعه سر می‌کشد: «بله؛ توی هر کدامشان می‌توانی از ۵ تا ۱۰ کیلوگرم با خیال راحت اسباب جای بدهی و با خودت ببریشان تا آن سر دنیا.»

مشتری که پیش از این کارتن‌های موز را از برخی اصناف با قیمت هر کارتن ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تهیه می‌کرد و با شنیدن هزینه‌های چند ده میلیونی خدمات پکینگ ویژه اسباب‌کشی، دود از سرش برمی‌خاست، بی‌معطلی ۱۰ کارتن موز سایز کوچک از عباس خرید تا همه زندگیش را در آن بسته‌بندی کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران