Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@10:46:10 GMT

آغاز برداشت ارزن در بشرویه + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۶۲۸۱

‍‍‍‍‍‍

برداشت ارزن از 850 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بشرویه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس جهاد کشاورزی بشرویه گفت: کار برداشت این محصول امسال با 4 دستگاه کمباین انجام می شود .
آقای سرچاهی دوره رشد کوتاه و مصرف کم آب را از مزایای کشت ارزن دانست و افزود: شهرستان بشرویه در تولید و سطح زیرکشت این محصول مقام اول را در خراسان جنوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیش بینی کرد امسال هزار و 700 تن ارزن در بشرویه برداشت شود که 2 میلیارد تومان عاید کشاورزان کند.
ارزن تولید شده در این شهرستان علاوه بر مصرف خوراک دام و طیور در استان به استانهای اصفهان، خراسان رضوی و تهران ارسال می شود.
هزار و 600 بهره بردار در شهرستان بشرویه ارزن کشت می کنند.

 

دانلود   دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ کیلومتر از قنوات خراسان جنوبی احیا و مرمت شد

 محمدی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت : از مجموع چهار هزار کیلومتر طول قنوات استان خراسان جنوبی تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر احیا و مرمت شده است.

وی افزود: از مجموع ۶ هزار و ۹۸۳ رشته قنات استان، ۳۵ درصد سالم است که در زمان حاضر نیاز به مرمت و بازسازی ندارند، ۳۰ درصد هم به طول هزار و ۳۰۰ کیلومتر تاکنون مرمت و بازسازی شده‌اند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۵ درصد قنوات نیازمند مرمت و بازسازی است که مرمت آنها ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح آبخیز تا جالیز به صورت آزمایشی در استان بیان کرد: این طرح با همکاری بسیج سازندگی در قنوات بلده فردوس در دست اجراست.

محمدی بیان کرد: براساس سامانه اطلاعات مکانی قنوات کشور بیش از هفت هزار رشته قنات در استان شناسایی شده و در زمینه مرمت قنوات مطالباتی داریم که تلاش ما پیگیری برای پرداخت آنها است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به شناسایی و آموزش مقنی‌ها اشاره کرد و گفت: برای ۴۰۰ مقتنی دوره آموزشی برگزار و گواهی صلاحیت برای آنان صادر شده است، اگر می‌خواهیم مرمت قنوات به نحو احسن انجام شود باید مقنی‌های با تجربه داشته باشیم.

وی افزود: انجمن مقتنی‌ها در سطح استان تشکیل شده و جلساتی مستمر با آنان داریم که در زمینه برخی مسائل و مشکلات تصمیم گیری می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برداشت شکوفه‌های بیدمشک در آذربایجان غربی آغاز شد
  • فعالیت بیش از ۸ هزار نفر در صندوق‌های خرد زنان
  • آغاز کار تیم‌‌های سحاب هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی از فردا
  • تکمیل زیرساخت‌های ۸ شهرک کشاورزی در خراسان جنوبی
  • عضویت ۸۰۰۰ نفر در صندوق‌های خُرد روستایی خراسان جنوبی
  • بهره مندی ۴۹۱ طرح کشاورزی از تسهیلات
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • پرداخت ۵۸۵ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی
  • آغاز کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان
  • ۵۰ کیلومتر از قنوات خراسان جنوبی احیا و مرمت شد