Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در جشنواره فيلم کوتاه تهران، درباره داشتن مکان ثابت براي جشنواره‌ها،‌ اکران فيلم‌هاي خارجي در سينماهاي کشور، امکان اکران فيلم کوتاه در طول سال و همچنين شفافيت در هزينه‌ جشنواره‌ها سخناني را بيان کرد.
به گزارش جام نيوز، سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز (پنجشنبه) از پرديس سينمايي ملت، محل جشنواره فيلم کوتاه تهران بازديد کرد و در جمع خبرنگاران به سوالاتي پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيد عباس صالحي درباره داشتن جاي مناسب و ثابت براي جشنواره‌ها گفت: اصل اين نکته که جاي ثابت براي جشنواره‌هاي متنوع هنري داشته باشيم يک تقاضاي جدي و قديمي است. اميدواريم با فراهم شدن شرايط دولت و منابع مالي اين مطالبه در زمان کوتاهي به نتيجه برسد.
او ادامه داد: خوشبختانه امسال فضاي جشنواره فيلم کوتاه در محيطي سينمايي‌تر برگزار شده است و اين محيط کمک مي‌کند که کساني که در آن قرار مي‌گيرند رابطه بهتري با فضا برقرار کنند.
او درباره امکان اکران فيلم‌هاي کوتاه در طول سال گفت: فرصت جامعه ايراني براي توليد فيلم کوتاه علاوه بر فرصت‌هاي بين المللي نشان مي‌دهد که فيلم کوتاه يک فرصت خاص را براي ما ايجاد کرده و روز به روز هم در حال حاضر افزايش است و اين اقتضا مي‌کند براي فضاي اکران آن هم فکري کنيم.
سيد عباس صالحي اضافه کرد: فيلم کوتاه به خاطر عامل‌هاي متعددي که دارد، فقط نياز ندارد که در سالن‌ها اکران شود اما حتما اين امر وجود دارد که اکران در سالن‌ها يک فرصت عرضه و ارائه جذابي است و نبايد فيلم کوتاه را از آن محروم کرد.
او همچنين ادامه داد: حتما دوستان ما در سازمان سينمايي با توجه به قابليت‌هاي خاصي که در فيلم کوتاه پيدا کرده‌ايم و جوايز متعدد بين المللي و همچنين شرايطي که در فضاي داخلي داشته‌ايم چه از لحاظ تعداد و چه کيفيت، حتما فکر جدي‌تري براي نحوه اکران سالني فيلم‌هاي کوتاه خواهيم داشت.
وزير فرهنگ و ارشاد درباره شفافيت در بخش هزينه جشنواره‌ها نيز اظهار کرد: يک قدم رو به جلو گذاشته شده است که هزينه‌هاي جشنواره ارائه شود. خود همين مباحث يک شروع بود که در سال‌هاي قبلي امکان محاسبه آن وجود نداشت. اين قدم در دولت يازدهم اتفاق افتاد که هزينه‌کرد جشنواره‌ها بارگذاري شود و نگاه سياست‌گذاران فرهنگي کشور بود که به سمت شفافيت‌ها پيش برويم.
او ادامه داد: امسال هم با يک تاکيد بيشتر جشنواره‌ها حتما همين مسير را دنبال خواهند کرد تا با دقت و جزئيات بيشتر بتوانيم در مقابل مردم، پاسخگويي روشن‌تري داشته باشيم. نسبت به جشنواره پيش هم دبير آن جشنواره صحبت‌هايي ارائه کردند و بقيه مقولات هم از ناحيه سازمان سينمايي ارائه خواهد شد. اميدواريم در آينده با مسئله‌ها و چالش‌هاي کمتري روبه‌رو شويم.
سيد عباس صالحي درباره اکران فيلم‌هاي خارجي در سينماهاي کشور اظهار کرد: من در گفت‌وگوي ديگري اين مسائل را مطرح کردم. نگاه‌هاي مختلفي وجود دارد که نياز به بررسي جدي‌تر و کارشناسي‌تري دارد. مدافعان اين قضيه چند استدلال دارند مثل اينکه عرضه اين فيلم‌ها به تنوع فضايي سينما کمک مي‌کند و مي‌تواند باعث رونق آن شود. همچنين حضور فيلم‌هاي خارجي به ايجاد فضاي رقابتي‌تر در سينماي کشور کمک مي‌کند و مي‌توان تکاپوي بيشتري در سينماي ايران ايجاد کرد.
او با اشاره به اينکه سالن‌هاي سينمايي در کشور محدود است، بيان کرد: توليد فيلم‌هاي سينمايي در کشور زياد است که اين از مزيت‌هاي توليد فيلم‌هاي زياد است. در حدود 100 فيلم در سال توليد مي‌کنيم که طبعا همين امر باعث مشکلاتي در اکران مي‌شود و با ورود فيلم‌هاي خارجي اين مشکل بيشتر مي‌شود. اتفاقاتي اين چنيني طبعا بايد همراه با توسعه زيرساخت‌هاي کشور باشد که توليد داخلي ضربه نبيند.
او در پاسخ به اين سوال که آيا امکان اکران همه فيلم‌هاي خارجي در کشور بدون تغيير وجود دارد گفت: همه فيلم‌هاي خارجي اين طور نيست که مشکل و دغدغه اکران داشته باشد. ما فيلم‌هايي داريم که با همان شکل زمينه‌اي امکان انتشار پيدا مي‌کنند. اگر قرار باشد اکران عمومي اتفاق بيفتد حتما با نگاه به حق کپي‌رايت رخ مي‌دهد و با مالکان معنويي همفکري انجام مي‌شود که اگر اتفاقي مي‌خواست بيفتد بدون نظر آن‌ها انجام نشود.
وزير فرهنگ و ارشاد درباره تغييراتي که قرار بود در معاونت‌هاي اين وزارتخانه ايجاد شود، توضيح داد: ما آن مسير را دنبال مي‌کنيم که در حوزه معاونت‌ها تصميمات با سرعت بيشتري گرفته شود.
او در ادامه صحبت‌هايش با اشاره به اينکه انجمن سينماي جوان مسئوليت‌هاي متعددي دارد گفت: مي‌خواهيم پويش جوانانه را در سينما فعال‌تر و زنده‌تر نگه داريم. اين پويش‌ جوانانه در حوزه سينما يک بخشي از آن آموزش است و بخش ديگر توليد. حتما آموزش مقدمه توليد است و هدف آن نيست.
صالحي با بيان اينکه ما بايد به توليدات بيشتر جوانان فکر کنيم اظهار کرد: بايد محيط سينما از محيط جوانانه سرشارتر شود. همان طور که در سينماي مستند و کوتاه رخ داده است. آموزش با اين نگاه که مقدمه پويش توليد جوانانه شود که نسل‌هاي جديد به آن اضافه کنيم کار بسيار مناسبي است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان صحبت‌هايش به اين نکته اشاره کرد که آموزش هم قالب‌هاي متعددي دارد. آموزش در بعضي مکان‌ها مثل تهران و مراکز استان‌ها، فرصت‌هايي را فراهم کرده که آموزش‌هاي کلاسيک وجود داشته باشد اما در شهرهايي که از نظر آموزشي کم‌برخوردار هستند، آموزش‌هاي کوتاه مدت و کارگاهي ادامه پيدا مي‌کند و در شهرهايي که برخوردار مي‌باشند، مکمل‌هاي آموزشي و کارگاه‌ها به شکل جدي‌تري ادامه خواهند داشت.
ايسنا
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «با قید محرمانگی» درباره زنان یک روستاست که به نهادهای دولتی نامه‌ای محرمانه نوشته‌اند. شروین وحدت و پیام عزیزی تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک این کار را به عهده داشته‌اند. بعد از «فیلم خانه سیاه است»، ساخته فروغ فرخزاد، که دوره یازدهم این جشنواره نمایش داده شد و جایزه اصلی را نیز دریافت کرد، با قید محرمانگی تنها فیلم ایرانی است که به اوبرهاوزن راه یافته است.

گفتنی است که فستیوال اوبرهاوزن یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست که هر ساله از یکم تا ششم می ( 12 تا 17 اردیبهشت) برگزار می‌شود و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

عوامل « با قید محرمانگی» عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: شروین وحدت، پیام عزیزی، تدوین: محسن ظهرابی، فیلمبردار: کیوان ایمانی، موسیقی: احسان آنالویی، صداگذار: سامان شهامت و بهزاد مهدی‌زاده، اصلاح رنگ و نور: رضا تیموری، صدابردار: شروین وحدت،  مدیر روابط‌عمومی: سعید اسلام‌زاده، طراح پوستر: متین خیبلی، دستیارکارگردان: رضا عزیزی، مدیر تولید: مهرسام حق‌جو، عکاس: کیوان ایمانی، پخش بین‌الملل: نشاط باقری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس‌| واکنش عباس عبدی به رای کمیته انضباطی برای تماشاگران زن
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان