Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی شامگاه پنجشنبه در نشست توسعه شهری و روستایی خوزستان با حضور روسای شورای شهر و شهرداران استان در استانداری خوزستان اظهار کرد: نهاد شورا به عنوان یک نهاد اجتماعی نوپا، دارای اهمیت فراوانی بوده و باید به عنوان یک وظیفه دینی و ملی برای تقویت آن تلاش کرد.
وی ادامه داد: اکنون باید مبنای رفتارمان را جمع گذاشته و مبنای عمل مان را بر قانون و رعایت حقوق انسان ها و تعامل برای احقاق حقوق مردم بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشانی بیان کرد: اگر مبنای رفتار ما قانون باشد، بسیاری از مشکلاتی که رخ داده و می دهد، اتفاق نخواهد افتاد.
وی بیان کرد: اکنون سال هاست که حیات کشور به شرایط اقتصادی خوزستان بستگی دارد و همین امر بر موقعیت حساس این استان می افزاید.
وی گفت: در حال حاضر تمام درآمد محقق شده شهرداری اهواز از نصف درآمد تحقق یافته شهرداری شیراز نیز کمتر است که این امر جای تامل دارد که چنین استانی نتواند درآمد بالایی داشته باشد.
افشانی ادامه داد: اکنون دولت نمی تواند مشکل درآمد پایین شهرداری ها را حل کند اما برای سهم 50 درصدی دولت از مالیات بر ارزش افزوده به صورت جدی می توان پیگیری کرد.
وی گفت: مشکلآن اقتصادی شهرداری ها زمانی رفع می شود که اعتماد مردم نسبت به این ارگان بالا برود.
افشانی گفت: باید مردم برای رفع مشکلات شهرداری ها در کنار ما قرار گرفته و اطمینان داشته باشند پولی که پرداخت می کنند به بهترین شکل هزینه می شود.
وی بیان کرد: امروزه طرح های جامع خوبی تصویب شده و طرح های تفضیلی آن نوشته می شود اما این طرح ها به راحتی کنار گذاشته می شود و به معنای واقعی کلمه ارزش های زیست محیطی به تاراج گذاشته می شوند.
وی ادامه داد: باید طرح های تفضیلی و هادی را جدی گرفت و از دستکاری در آن جلوگیری شود.
وی بیان کرد: اکنون فروش ارزش های زیست محیطی در شهرهای کشور به وضوح احساس می شود و یکی از دلایل اصلی اختلاف شورا ها و شهرداری ها عدم اشراف بر قانون است.
7152/6064
خبرنگار: محمد رضا خبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تشکیل شوراها نماد برجسته این فرایند مردم سالاری است، گفت: ارتقای فرایند حل و فصل مشکلات شهر و مردم در شوراها و رشد و جان‌بخشی به نظام شورایی در کشور می‌تواند یکی از مزیت‌های بزرگ برای کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ در همایش رؤسای شوراهای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: یکی از امتیازات بارز نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری و انجام امور مردم و اداره کشور توسط خود مردم بوده است و تشکیل شوراها نماد برجسته این فرایند مردم سالاری است.

وی افزود: مردم اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را انتخاب می‌کنند، بنابراین انتظارات آن‌ها از انتخاب‌هایشان بالا است و باید دید چقدر زمینه حل و فصل مشکلات شهر و مردم در شوراها وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارتقای این شرایط و رشد و جان‌بخشی به نظام شورایی در کشور می‌تواند یکی از مزیت‌های بزرگ برای کشور باشد، تصریح کرد: با وجودی که شوراها ۲۰ سال دیرتر از زمان فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۸ تشکیل شد و همین یکی از نقاط ضعف شوراها محسوب می‌شود، اما در این ۲۵ سال خدمت توانسته است جای خود را در حل و فصل مسائل باز کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر مشارکت مردم در امور گفت: امیدواریم مجموعه حاکمیت و قوای سه‌گانه در نظام و خود شوراها به کیفی شدن شوراها کمک کنند و روز به روز شاهد ارتقای جایگاه، بالندگی و کیفی‌شدن شوراها باشیم و خیرات و برکات آن متوجه مردم شود.

کد خبر 750148

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد