Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@11:02:05 GMT

لایحه بیمه زنان خانه‌دار در دست بررسی است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۶۹۳۱

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، بعدازظهر پنجشنبه 27 مهر در حاشیه بازدید از فعالیت‌های زنان کارآفرین روستایی در روستای چهل‌چشمه، به خبرنگاران گفت: حمایت از زنان در دولت دوازدهم بسیار جدی دنبال می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر به استان فارس از فعالیت‌های کارآفرینی زنان در روستای چهل چشمه شهرستان شیراز به‌عنوان یکی از روستاهای نمونه در ایجاد اشتغال روستایی، بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، بعدازظهر پنجشنبه 27 مهر در حاشیه بازدید از فعالیت‌های زنان کارآفرین روستایی در روستای چهل‌چشمه، به خبرنگاران گفت: حمایت از زنان در دولت دوازدهم بسیار جدی دنبال می‌شود.
وی گفت: حمایت از زنان را در بحث‌های مختلف اجتماعی، حقوقی، اقتصادی و کارآفرینی و ... دنبال کرده و می‌کنیم.
ابتکار با بیان اینکه لایحه بیمه زنان خانه‌دار در کمیسیون اجتماعی مراحل بررسی را طی می‌کند، این موضوع را دارای اهمیتی بالا دانست و گفت: اخیرا مطالعاتی در موضوع ارزش‌گذاری کار خانگی زنان در دست انجام است.
وی آموزش جامعه خصوصا زنان کارآفرین برای آشنایی با تجارت الکترونیک، استفاده از فضای اینترنت و آی‌تی با هدف بازاریابی بهتر تولیدات و عرضه محصولات در بازارهای داخلی و خارجی را از اقدامات مهم دولت برشمرد.
ابتکار اشتغال زنان در روستاها را یکی از بهترین هدف‌گذاری‌های دولت عنوان و اضافه کرد: روستای چهل چشمه شهرستان شیراز با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و دولت و همت مردم، نمونه‌ای موفق از اشتغالزایی و کارآفرینی را پیاده کرده است.
ابتکار تاکید کرد: در روستای چهل‌چشمه نه تنها فرد بیکاری وجود ندارد بلکه افرادی هم که مهاجرت کرده‌ بودند به روستا بازگشته‌اند.
معاون رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد که صادرات محصولات تولیدی روستاها و اشتغال پایدار مبتنی بر نیاز مردم و محله‌ها در حال ارزیابی است.
ابتکار بار دیگر تاکید کرد که موضوع استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی به تمام مدیران در استان‌ها ابلاغ شده و بر این اساس تا پایان برنامه ششم و کار دولت، امیدواریم 30 درصد از پست‌های مدیریتی به زنان واگذار شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد

رئیس‌جمهور سه لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رئیس جمهور در نامه‌ای لایحه «اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مصوب ۱۳۶۵/۰۱/۲۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی آنةکه به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور در جلسه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ هیأت وزیران به تصویب رسیده بود را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

همچنین رئیس‌جمهور «لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی مربوط به کار خدمه وسایل نقلیه شاغل در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی (اِی ای تی آر)» که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، در جلسه ۹ اسفند ۱۴۰۲ هیأت وزیران به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

لایحه «تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان بین‌المللی علائم کمک ناوبری دریایی» که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در جلسه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ به تصویب هیأت وزیران رسیده بود، برای انجام تشریفات قانونی توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

منبع: ایرنا کد خبر 744895

دیگر خبرها

  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است