Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - طرز تهيه مافين کدو حلواييطرز تهيه مافين کدو حلوايي ,مناسب ترين کيکي که مي تونين براي روزهاي سرد پاييزي درست کنين کيک کدو حلوائيه. کدو حلوايي يه ميوه زمستونيه اما مي تونيد توي فصل هاي ديگه سال هم از کنسروش استفاده کنيد. با دستور تهيه مافين کدو حلوايي يه صبحانه خوشمزه و دلچسب پاييزي براي خودتون درست کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتي مي تونيد شيريني کيک رو به سليقه خودتون کمتر کنيد.
مواد مورد نياز:
1 و نيم پيمانه آرد
1 پيمانه شکر قهوه اي
1 قاشق چاي خوري بکينگ پودر
1 قاشق چاي خوري جوش شيرين
½ قاشق چاي خوري نمک دريا
1 قاشق چاي خوري دارچين
¼ قاشق چاي خوري جوز هندي
1/8 قاشق چاي خوري زنجبيل آسياب شده
2 عدد تخم مرغ
½ پيمانه شير کامل
1 پيمانه پوره کدو حلوايي
مافين کدو حلوايي، کيک پاييزيمافين کدو حلوايي
فر را روي 350 درجه فارنهايت گرم کنيد و 12 کاغذ مافين را در قالب ها قرار دهيد. اگر کاغذ مافين نداريد داخل قالب را چرب کنيد.

طرز تهيه مافين کدو حلوايي
آرد، شکر قهوه اي، بکينگ پودر، جوش شيرين، نمک، دارچين، جوز هندي و زنجبيل آسياب شده را با هم مخلوط کنيد. در يک ظرف جداگانه تخم مرغ، شير و پوره کدو را مخلوط کنيد.
مواد خشک را خوب هم بزنيد تا کاملا با هم ترکيب شوند. و همچنين مواد مرطوب را هم خوب هم بزنيد.

ترکيب مواد با هم
مواد مرطوب را به مواد خشک اضافه کنيد و هم بزنيد.

مافين کدو حلوايي
هم بزنيد تا مواد کاملا با هم ترکيب شوند.

مخلوط کردن مواد
مواد آماده شده را داخل کاپ ها مافين بريزيد.3/4 کاپ ها را پر کنيد. سپس قالب را به مدت 15 الي 20 دقيقه داخل فر قرار دهيد.

مافين ها را داخل کاپ ها ميريزيم
مافين ها را از فر بيرون بياوريد و بگذاريد به مدت 20 دقيقه سرد شود. اگر مافين ها داغ باشد به قالب مي چسبد.
نکته: اين کيک را مي توانيد بدون گلوتن هم درست کنيد. به عنوان مثال مي توانيد از آرد بدون گلوتن استفاده کنيد.

مافين کدو حلوايي
وب‌سايت بدونيم – مريم اسدي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ نکته طلایی برای درست کردن غذای خانگی سگ

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بدون شک همه کسانی که صاحب یک حیوان خانگی مانند سگ هستند، تلاش می‌کنند تا بهترین و کامل‌ترین غذا را برای او تهیه کنند. چرا که غذای مناسب و کامل، مهم‌ترین بخش مراقبت از تمام حیوانات خانگی از جمله سگ‌ها است و باید اطمینان حاصل کنید که آنچه به سگ داده می شود، تمام نیازهای غذایی او را برآورده می‌کند.

این روزها با تغییر مداوم نظر‌ها و اطلاعات مربوط به غذاهای تجاری سگ، برخی از صاحبان سگ‌‌ها تصمیم می‌گیرند تا غذای سگ خود را در خانه تهیه کنند. نظرات مخالف و موافق زیادی پیرامون تغذیه سگ با غذای خانگی وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم.

نکات مهم درست کردن غذای خانگی سگ

اگرچه سگ‌ها غذاهای خانگی را دوست دارند، اما درست کردن غذای خانگی سگ با پختن غذای برای خودمان یکسان نیست و نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید رعایت کنید تا سلامت سگتان حفظ شود. این به این معنی است که توصیه می‌کنیم بدون مشورت با دامپزشک یا متخصص تغذیه حیوانات خانگی، رژیم غذایی خانگی آن‌ها را تغییر ندهید.

محبوبیت رژیم‌های خانگی سگ تا حدی به این دلیل است که مواد تشکیل دهنده آن قابل کنترل هستند، بنابراین هیچ محدودیتی در کم و زیاد بودن مواد مغذی لازم غذای سگ وجود ندارد. این رژیم‌های غذایی خانگی حاوی مواد غذایی کاملی هستند که به طور کلی سالم‌تر از غذای خشک یا مرطوب فرآوری شده سگ به حساب می‌آیند. اگر به فکر تهیه غذای خانگی برای سگ خود هستید، به خواندن این مقاله که به نکات طلایی درست کردن غذای خانگی سگ می‌پردازد، ادامه دهید.

آیا غذا‌های خانگی سگ سالم‌تر هستند؟

معمولا نه! بسیاری از دامپزشکان معتقدند که تغذیه با غذای تجاری بهتر از رژیم غذایی خانگی سگ است. حتی غذای خانگی سگ گاهی اوقات می‌تواند سلامت سگ را به خطر بیاندازد. به خصوص اگر این رژیم‌ها به درستی فرموله نشده و یا بدون کمک یک متخصص تغذیه یا دامپزشک درست شده باشند.

از طرفی، درست کردن غذای خانگی سگ، به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی بر رژیم غذایی سگ خود داشته باشید. رژیم‌های غذایی آماده شده در خانه می‌تواند به مدیریت عدم تحمل غذایی سگ کمک کند، زیرا می‌توانید از موادی که در گذشته باعث بروز مشکلاتی در سگ شما شده‌اند، اجتناب کنید. البته در حال حاضر غذاهای آماده تجاری زیادی برای سگ‌هایی با شرایط خاص وجود دارند که می‌توانید انواع مختلفی از ان‌ها را از فروشگاه فودلی تهیه کنید.

باید‌ها و نباید‌های درست کردن غذای خانگی سگ

مانند ما انسان‌ها، برای سگ‌ها نیز مواد مغذی ضروری برای رشد وجود دارد، از جمله پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر و اسیدهای چرب ضروری. علاوه بر اینها، سگ‌ها به مجموعه کاملی از ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز به صورت متعادل نیاز دارند.

مواد لازم در غذای خانگی سگ

حداقل 10 درصد پروتئین مانند مرغ، بوقلمون، ماهی، گوشت گاو بدون چربی

تا 50٪ کربوهیدرات مانند برنج و سیب زمینی

حدود 2.5-4.5٪ فیبر که می‌تواند از سبزیجاتی مانند نخود، لوبیا سبز و هویج باشد.

حداقل 5.5 درصد چربی، معمولا به شکل روغن نباتی

مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی مخصوص سگ

مواد ممنوعه در غذای خانگی سگ

پیاز، سیر و پیازچه: این غذاها می‌توانند باعث مشکلات گوارشی و آسیب به گلبول‌های قرمز خون سگ شوند.

شکلات: حاوی تئوبرومین بوده که برای سگ‌ها بسیار سمی است و باعث ناراحتی‌های گوارشی و همچنین مشکلات قلبی و سمیت سیستم عصبی مرکزی می‌شود.

آجیل ماکادمیا: این آجیل حاوی سمومی است که می‌تواند بر عضلات و سیستم عصبی سگ تأثیر بگذارد.

آووکادو: می‌تواند باعث استفراغ و اسهال شود و حاوی پرسین است که با مشکلات قلبی مرتبط است.

زایلیتول: این یک شیرین کننده مصنوعی است که اغلب در کره بادام زمینی یافت می‌شود و می‌تواند باعث هیپوگلیسمی و به طور بالقوه آسیب کبدی شود.

الکل: الکل برای سگ‌ها حتی در دوزهای کم نیز بسیار خطرناک است. مسمومیت با الکل می‌تواند باعث بیماری، اسهال و در موارد شدیدتر تشنج و کما شود.

استخوان‌های پخته شده: استخوان‌ها می‌توانند باعث خفگی شده و به راحتی روده سگ را سوراخ کنند

انگور و کشمش: برای سگ‌ها بسیار سمی هستند و می‌توانند باعث آسیب شدید کبدی و حتی نارسایی کلیه شوند.

نکات طلایی برای درست کردن غذای خانگی سگ

تهیه غذای سگ به صورت خانگی می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. از این رو به ۱۰ نکته طلایی برای درست کردن غذای خانگی سگ در این بخش می‌پردازیم.

قبل از شروع، بهتر است یک ترازو، غذاساز، قابلمه و تابه و ظروف یا کیسه‌هایی مناسب برای تقسیم غذا آماده کنید. همچنین مواد تازه و باکیفیت را خریداری کنید که کنسرو، چاشنی شده یا فرآوری نشده باشند.

برای اندازه‌گیری مواد از یک ترازو با دقت بالا استفاده کنید و حتماً مواد را طبق دستور پخت بپزید.

مطمئن شوید که می‌توانید تمام مواد لازم برای تهیه غذای سگ خود را بخرید. گاهی اوقات ممکن است است در شرایطی که ماده خاصی را در خانه ندارید، مواد را در دستور‌العمل تغییر دهید، اما انجام این کار می‌تواند رژیم غذایی را نامتعادل کند.

پس از تهیه، غذا را در ظروف قرار داده و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. مواد غذایی در یخچال به مدت سه تا چهار روز تازه می مانند. از دادن غذای خانگی سگ که بیش از شش ماه در فریزر بوده، خودداری کنید.

اگر سگتان دارای مشکلات سلامتی خاصی است، باید در مدیریت تغذیه‌ای این مشکلات درست عمل کنید. به عنوان مثال، اگر سگتان اضافه وزن دارد، چربی رژیم غذایی او باید در کم‌ترین میزان ممکن باشد.

علی‌رغم رواج رژیم‌های خام، توصیه می‌شود از آن‌ اجتناب کنید. چرا که برای مثال، مصرف گوشت خام با خطر عفونت با باکتری‌ها یا انگل‌هایی مانند سالمونلا همراه است.

اکیداً توصیه می‌کنیم پیش از تغذیه سگتان با غذای خانگی، با یک دامپزشک یا متخصص تغذیه سگ مشورت کنید تا مطمئن شوید که این رژیم غذایی برای حفظ سلامت سگتان در طولانی مدت مناسب است.

هنگام تغذیه با غذای خانگی سگ، حتماً سگ خود را تحت نظر داشته باشید و در مورد هرگونه تغییراتی که مشاهده می‌کنید با دامپزشک او در تماس باشید. همچنین برای بهترین نتیجه، وزن و وضعیت بدن سگ خود را نیز در طول زمان ثبت کنید. هر نشانه از بیماری را یادداشت کرده و به دامپزشک خود گزارش دهید.

فراموش نکنید که هیچ دستورالعمل دقیقی برای تغذیه با غذای خانگی سگ وجود ندارد، بنابراین باید میزان دقیق کالری مورد نیاز سگ خود در روز را بسته به سطح انرژی، نژاد و وزن او تعیین کنید. تغذیه بیش‌تر یا کم‌تر از حد لازم در وعده‌های غذایی خانگی خطرناک است.

به این نکته توجه داشته باشید که دستور‌العمل‌های درست کردن غذای خانگی سگ توسط متخصصان تغذیه یا دامپزشکان تهیه نمی‌شوند و می‌توانند کامل و متعادل نباشند. بنابراین ممکن است در درازمدت تمام نیازهای سگ شما را تامین نکنند و سلامتی او را به خطر بیاندازند.

درست کردن غذای خانگی سگ با نظرات موافق و مخالف زیادی همراه است. با این حال برخی صاحبان سگ علاقه دارند تا غذای سگشان را خودشان تهیه کنند. اگر برای تغذیه سگ‌ها نیاز به اطلاعات بیشتر دارد، پیشنهاد می‌کنیم مطالب مجله فودلی را دنبال کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خانه دیواری شماره 2 ؛ قبلا معماری خانه ها چقدر دلچسب تر و خلاقانه تر بود! (+تصاویر)
  • شیرینی نان پنجره ای + طرز تهیه، مواد لازم و فوت و فن
  • جلوگیری از فعالیت ۹۶ واحد متخلف بهداشتی در اصفهان
  • لاپید به نتانیاهو: در جنگ شکست می‌خوری!
  • طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 
  • انجام بیش از ۳ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن غرب اهواز
  • فلسفه قاشق زنی در نوروز + فیلم
  • طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم
  • طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه + مواد مورد نیاز
  • ۱۰ نکته طلایی برای درست کردن غذای خانگی سگ