Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@21:58:04 GMT

این افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۷۵۳۶

مبارزه با شعله‌های آتش، آتش‌نشانان را در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار می‌دهد. آفتاب‌‌نیوز : خطر آتش‌سوزی همواره خطرات مالی و جانی بسیاری به همراه دارد، اما در این میان آتش‌نشانان در معرض خطرات بیشتری هستند. از جمله این خطرات سوختن است، اما از آن مهمتر خطر ابتلا به سرطان است و این آمار در میان آتش‌نشانان، بیشتر از دیگر افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که آتش‌نشانان بیشتر در معرض خطر مواد سرطان‌زا هستند.
محققان دریافتند که آتش‌نشانان هنگام مبارزه با آتش، در معرض مواد سرطان‌زا و سایر ترکیبات مضر هستند.
در اثر سوختن چوب، پلاستیک، مبلمان، وسایل الکترونیکی و سایر مصالح ساختمانی، مواد خطرناکی از جمله هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای(PAH) آزاد می‌شود.
قرارگرفتن در معرض PAH ها می‌تواند جهش‌های DNA را ایجاد کند و سرطان‌زا باشد.
به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس، محققان عنوان کردند: ضدعفونی کردن پوست بلافاصله پس از مبارزه با آتش، می‌تواند یکی از روش‌های کمک به کاهش آلودگی‌های آتش باشد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مومنی: آتش به جنگل نرسید

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اعزام تیم‌های آتش‌نشانی این شهر در پی آتش‌سوزی در روستای توریستی امام زاده ابراهیم شفت، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانی با مهار آتش سازه‌های چوبی، ارتباط آن را با جنگل قطع کرد.

شهرام مومنی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طبق اطلاع حاصله حوالی ساعت هشت دقیقه بامداد پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آتش سوزی گسترده‌ای در روستای توریستی امام زاده ابراهیم شفت به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد، اظهار کرد: سریعا هماهنگی‌ها با مدیریت بحران و شهردار رشت صورت گرفت و تیم به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با توجه به وجود ساختمان‌های چندین طبقه با سازه چوبی که اکثرا دارای سقف‌ها و بدنه‌های چوبی بهم چسبیده بودند، پس از اعزام  تلاش آتش نشانان تلاش برای مهار آتش انجام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه آتش نشانان تیم‌های نخست اعزامی از شفت و احمد سرگوراب بودند، گفت: سریعا دو خودروی عملیاتی آبرسان به همراه ۶ آتش نشان و یک افسر ارشد از آتش نشانی رشت به منطقه اعزام شدند.

مومنی با بیان اینکه تلاش آتش نشانان پس از مهار آتش برای قطع ارتباط آتش سازه‌های چوبی با جنگل بود و از این مهم جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت توسط دستگاه‌های مرتبط و کارشناسان در دست بررسی قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند