Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@21:09:02 GMT

10 انتخاب مناسب براي خودرو اولي ها!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۸۰۱۸

10 انتخاب مناسب براي خودرو اولي ها!

خبرگزاري آريا - هفته نامه خودرو امروز: آغاز پاييز، آغاز خودرودار شدن خيلي ها، مخصوصا دانش آموزان و دانشجويان است و همين، بهانه خوبي است براي معرفي برترين خودروهاي صفرکيلومتر بازار کشورمان براي تازه راننده ها و خودرواولي ها با ميزان بودجه هاي متفاوت. لازم به ذکر است که در ليست ما خودروهاي اتوماتيک به دليل افزايش شلوغي و ترافيک کلانشهرها، معمولا توصيه بر اين است که اولين تجربه سواري يک تازه راننده با يک خودرو گيربکس اتوماتيک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين تمام خودروهاي حاضر در اين ليست طولي کمتر از 4.6 متر دارند و ابعاد آنها براي تازه راننده ها کاملا مناسب است.
پژوه 206 تيپ 5 / قيمت (ميليون تومان): 38.1

بعد از پرايد، اين 206 است که در سال هاي اخير يکي از جدي ترين و مناسب ترين گزينه ها براي تازه راننده ها به شمار مي رفته و همواره محبوبيت بالايي در بين جوانان داشته است که اين محبوبيت را تا حدود زيادي مديون طراحي ظاهري و داخلي جذاب و جوان پسند، تجهيزات رفاهي قابل قبول و عملکرد فني مطلوبش بوده است. البته 206 همپاي اکثر خودروهاي وطني در سال هاي اخير فراز و فرودهاي زيادي را در بخش کيفيت ساخت و کيفيت عملکرد بخش هاي فني تجربه کرده است و براي مثال از مدل هاي 92 به بعد سيستم هاي برقي آن ايرانيزه شدند و ديگر بخش هاي فني نيز دستخوش تغييراتي شدند. بنابراين نبايد از 206هاي فعلي انتظار کيفيت و عملکرد فني مدل هاي 91 به قبل را داشت. البته ايران خودرو همواره به فکر بهبود وضعيت اين خودرو بوده و براي مثال مي توان به بازبيني در کيفيت متريال مورد استفاده در کابين و اعمال اصلاحاتي در گيربکس اشاره کرد. با تمامي اين اوصاف، 206 تيپ 5 هنوز هم يکي از اصلي ترين گزينه هاي حاضر در اين رنج قيمتي است. اين خودرو از يک پيشرانه 1.6 ليتري با 105 اسب بخار قدرت و 142 نيوتن متر گشتاور بهره مند است.
کيا سراتو سايپا / قيمت (ميليون تومان): 91.1 (اتوماتيک)، 99.2 81.4 (آپشنال دنده اي/ آپشنال اتوماتيک)

سراتو سايپا در دو نسخه متفاوت، يکي مجهز به گيربکس دستي و ديگري مجهز به گيربکس اتوماتيک عرضه مي شود که اولي از يپشرانه اي 1.6 ليتري با 124 اسب بخار قدرت و گيربکس 6 سرعته دستي بهره مي برد و دومي از پيشرانه توانمند پرکشش 2 ليتري 156 اسبي و گيربکس 6 سرعته خودکار. مجهزترين نسخه اين سدان کامپکت که سراتو 2 ليتري آپشنال (با قيمتي کمتر از 100 ميليون تومان) است، از تجهيزاتي همچون سانروف، تهويه اتوماتيک، اهرم هاي تعويض دنده پشت فرمان، چراغ اتوماتيک و سنسور و دوربين دنده عقب بهره مي برد. تيپ آپشنال سراتو دنده اي نيز از تجهيزاتي نظير سنسور پارکت عقب و دوربين دنده عقب، مانتيور، پوشش چرمي غربيلک فرمان و سانروف برخوردار است.
رنو کپچر / قيمت (ميليون تومان): 110

رنو کپچر که عنوان «پرفروش ترين کراس اوور ساب کامپکت بازار اروپا» را با خود يدک مي کشد، در کشورمان نيز با توجه به طراحي ظاهري زبيا و دلفريب، کيفيت ساخت بالا، عملکرد فني مطولب و تجهيزات ايمني و رفاهي مناسب توانسته به خوبي توجه جوانان و خانواده هاي کم جمعيت را به خود جلب کند. کپچر از يک پيشرانه 1.2 ليتري توربو با 120 اسب بخار قدرت و 190 نيوتن متر گشتاور همراه با گيربکس شش سرعته اتوماتيک دوکلاچه بهره مند است که به خوبي از پس جثه حدودا 1.2 تني خودرو برآمده و کشش و شتابگيري بسيار مطلوب در کنار مصرف سوختي بهينه را براي آن فراهم مي کند. لازم به ذکر است که از خودرو در اين کلاس معمولا نبايد انتظار فضاي سر و پاي ايده آل و قابليت هاي خارج جاده اي قابل توجه را داشته باشيد و کپچر هم از اين قاعده مستثني نيست.
MVM 110S / قيمت (ميليون تومان): 32 (تيپ کامفورت)، 34.5 (تيپ لاکچري)

با توجه به ابعاد جمع و جور و مصرف سوخت پايين، اين خودرو براي شهرهاي شلوغ گزينه اي بسيار مناسب به نظر مير سد. اما مهم ترين و اصلي ترين دليل ي که باعث شده MVM 110 در اين ليست و جزو پيشنهادهاي ما براي تازه راننده ها قرار بگيرد، شرايط فروش آن است؛ به خصوص براي آن راننده هاي تازه واردي که با بودجه اي محدود به دنبال خريد يک خودرو صفرکيلومتر هستند. شما با کمتر از 7 ميليون تومان پيش پرداخت خودرو را تحويل مي گيرد و مي توانيد مابقي مبلغ خودرو را در بازه هاي زماني مختلف (بنابر انتخاب مشتري و هرکدام با بهره مشخص) پرداخت کنيد. اين خودرو به يک پيشرانه 1 ليتري 3 سيلندر با 68 اسب بخار قدرت و 98 نيوتن متر گشتاور مجهز است. تيپ کامفورت اين خودرو به امکاناتي نظير تهويه مطبوع دستي، فرمان هيدروليک و بالابرهاي برقي جلو و عقب مجهز است و مواردي همچون گرمکن شيشه عقب، برف پاک کن شيشه عقب، سنسور پارک، رينگ هاي آلومينيومي و اينه هاي جانبي برقي روي تيپ لاکچري عرضه مي شوند.
DS3 / قيمت (ميليون تومان): 142.5

اما گران ترين خودرو حاضر در اين ليست، يک هاچ بک 3 در پريميوم فرانسوي است که گزينه اي جالب توجه است براي آنهايي که از نظر بودجه محدوديت چنداني ندارند و از طرفي به دنبال يک خودرو جمع و جور و در عين حال خاص و متمايز مي گردند. دي اس 3 از يک پيشرانه 1.2 ليتري توربو با 110 اسب بخار قدرت بهره مند است که در هماهنگي با يک گيربکس 6 سرعته اتوماتيک قرار دارد و مجموعه قواي فني اين خودرو، توانايي هاي حرکتي خوبي را براي آن به ارمغان آورده است و طبق اعلام سازنده مصرف سوخت آن در سيکل ترکيبي تنها 4.6 ليتر در 100 کيلومتر است. علاوه بر اينها نبايد کيفيت بالاي متريال مورد استفاده در کابين و تجهيزات رفاهي و ايمني اين هاچ بک 3 در نظير نمايشگر لمسي 7 اينچ، هندزفري، کروز کنترل، سامانه کنترل فشار باد تايرها، سامانه هاي ايمني ESP (کنترل پايداري) و ASR (کنترل کشش) را از قلم انداخت.
سايپا 131 / قيمت (ميليون تومان): 21.3

محصولات سواري خانواده X100 (شامل 111، 131 و 132) با اتکا به نقاط قوتي نظير ابعاد جمع و جور، مصرف سوخت بهينه، قيمت مناسبت قطعات يدکي ظاهري و فني، تعميرات آسان و هزنيه هاي نگهداري معقول همواره به عنوان جدي ترين و مناسب ترين گزينه براي تازه راننده هامطرح هستند. در اين بين سايپا 111 همين چندي پيش به پايان راه توليد رسيد و صحبت هايي مبني بر توقف توليد ساير اعاضي خانواده پرايد در آينده اي نه چندان دور نيز به گوش مي رسد. سايپا 131 از پيشرانه اي به حجم 1.3 ليتر بهره مي برد که قادر به توليد 71 اسب بخار قدرت و 108 نيوتن متر گشتاور است.
MVM X22 / قيمت (ميليون تومان): 65.4- 57.4 (دستي/ اتوماتيک)، 66.9- 58.9 (اسپرت دستي/ اسپرت اتوماتيک)

اين خودرو در حقيقت نسخه کراس اوور هاچ بک MVM 315h است که ژست يک کراس اوور را به خود گرفته است و البته شاهد تغييرات قابل توجه و چشمگيري در جلو و عقب خودرو هستيم که کاراکتري جذاب و جوان پسند را براي اين خودرو به ارمغان آورده است. در کابين خودرو نيز در عين طراحي اسپرت و جذاب، شاهد تجهيز خودرو به تجهيزاتي نظير مانيتور لمسي 8 اينچي، سانروف، روکش چرمي فرمان و صندلي ها، کروز کنترل و دوربين دنده عقب هستيم که مجموع اين عوامل باعث شده اند X22 خودرويي مجهز به نظر برسد.
X22 کيفيت سواري نسبتا مطلوبي دارد اما با توجه به بهره گيري از يک پيشرانه 1.5 ليتري با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 135 نيوتن متري و وزن خالص بيش از 1.2 تن، کشش و شتابگيري آن کاملا معمولي و متوسط است (به خصوص در نسخه اتوماتيک) ضمن آنکه در بحث فضاي پاي عقب نبايد انتظار زيادي از آن داشته باشيد. علاوه بر اينها پايداري و چسبندگي آن نيز چندان ايده آل نبوده که البته با توجه به مرکز ثقل بالاي آن و عدم بهره گيري از سامانه کنترل پايداري تا حدود زيادي قابل انتظار است. اين خودرو در 4 تيپ عرضه شده است و همانند ساير محصولات مديران خودرو با شرايط فروش منعطفي عرضه مي شود.
رنو ساندرو/ ساندرو استپ وي / قيمت (ميليون تومان): 49.9- 43.8 (ساندرو دستي/ اتوماتيک)، 55.7- 49.2 (استپ وي دستي/ اتوماتيک)

بدون هيچ شک و ترديدي ساندرو (همراه با برادر سدانش، تندر 90) باکيفيت ترين، کم دردسر ترين و بي حاشيه ترين خودرو زير 60 ميليون تومان بازار کشورمان به شمار مي رود که از نظر کيفي، فني و عملکردي تا حدود زيادي رضايت مالکان را جلب مي کند و از نظر ايمني نيز نسبت به ساير خودروهاي همرده در بازار کشورمان، اوضاع بهتري دارد. ضمن اينکه فضاسازي هاي کابين آن نيز بسيار خوب صورت پذيرفته است و فضاي صندوق بار آن نيز براي خودرو در اين کلاس بسيار خوب است. با اين حال پاشنه آشيل ساندرو در مقابل رقباي مستقيمش يعني پژو 207i و MVM 315h را بايد طراحي ظاهري و داخلي محافظه کارانه و ساده تر در کنار تجهيزات رفاهي محدودتر آن برشمرد.
ساندرو از يک پيشرانه 1.6 ليتري با 105 اسب بخار قدرت و 142 نيوتن متر گشتاور بهره مند است که با يک گيربکس 5 سرعته دستي يا 4 سرعته اتوماتيک جفت و جور مي شود. ساندرو استپ وي (دنده اي و اتوماتيک) نيز براي آنهايي که دوست دارند مالک يک خودرو «شبه کراس اوور» با بودجه اي کمتر از 60 ميليون تومان باشند، گزينه اي ايده آل است. البته به غير از تفاوت هاي ظاهري، استپ وي از نظر تجهيزات رفاهي و ايمني مشابه ساندرو است و از نظر مشخصات فني نيز تفاوت هاي تقريبا جزئي با آن (نظير بازنگري جزئي در سيستم تعليق و هيدروليکي بودن کلاچ نمونه هاي دستي استپ وي) دارد.
سايپا تيبا 2 / قيمت (ميليون تومان): 27.9 (تيک EK)

محصولات خانواده X200 ساپيا (شامل تيبا، تيبا 2، ساينا و به زودي کوييک) نيز از مزايايي تقريبا مشابه با خانواده X100 بهره مند هستند. ضمن آنکه از تيبا به عنوان جدي ترين گزينه براي جانشيني پرايد ياد مي شود. اما در بني اعضاي اين خانواده شايد اين تيبا 2 باشد که با توجه به هاچ بک بودن و طراحي ظاهري مناسب ترش در مقايسه با تببا سدان (مشخصا در نماي عقب)، گزينه جذاب تري براي جوانان و تازه راننده ها به نظر مي رسد. مستقيم تيبا 2 را بايد 206 تيب 2 دانست که از تيبا 2 گران تر است و کيفيت ساخت و دقت مونتاژ بهتري نسبت به آن دارد، ضمن اينکه از نظر ايمني نيز وضعيت 206 بهتر جلوه مي کند اما در مقابل تيبا 2 که از پيشرانه اي 1.5 ليتري با 87 اسب بخار بهره مند است، کشش و شتابگيري بهتري را به نمايش مي گذارد و سرحال تر احساس مي شود ضمن اينکه فضاي کابين آن (به خصوص در قسمت فضاي پاي سرنشينان) جادارتر از 206 است. همچنين نبايد از نسخه فيس ليفت و به روز شه تيبا يعني ساينا نيز غافل بود که از طراحي ظاهري و داخلي به روزتر و زيباتري بهره مي برد و 28 ميليون تومان قيمت مي خورد.
ميتسوبيشي ميراژ / قيمت (ميليون تومان): 82.9

يکي از جدي ترين گزينه ها براي آن دسته از تازه راننده ها و خودرواولي هايي که بودجه بيشتري براي خريد اولين خودروشان در نظر گرفته اند، ميتسوبيشي ميراژ است. از تجهيزات قابل توجه اين خودرو مي توان به کروز کنترل، سامانه ورود بدونن کليد و دکمه استارتر، فرمان تمام الکتريکي (ESP)، گرمکن صندلي هاي جلو، کنترلگرهاي سيستم صوتي روي فرمان، هندزفري و 6 ايربگ (جلو، جانبي وپرده اي) اشاره کرد.
در بخش فني، ميراژ به يک پيشرانه 1.2 ليتري با 70 اسب بخار قدرت مجهز است که با يک گيربکس CVT جفت و جور مي شود و مصرف سوخت آن در سيلک ترکيبي تنها 4.6 ليتر در 100 کيلومتر است. همچنين نماينده رسمي ميتسوبيشي شرايط فروش خوبي را براي اين خودرو در نظر گرفته است. البته در کنار ميراژ، نبايد از گزينه هايي مثل هيونداي i10 و کيا پيکانتو (که هر دو ابعاد کوچکت تري نسبت به ميراژ دارند) نيز غافل بود که اگرچه در فاکتورهايي نظير مصرف سوخت و پايداري کم فروغ تر از ميراژ ظاهر مي شوند، اما هرکدام شايستگي هاي خود را دارند. براي مثال پيکانتو که با مدل 2016 و قيمت 69.5 ميليون تومان از سوي اطلس خودرو عرضه مي شود، در بخش تجهيزات رفاهي و ايمني دست پتر از 10i و ميراژ ظاهر مي شود يا هيوندار 10i، 72.1 ميليون توماني ضمن برخورداري از ظاهري هماهنگ و دلنشين، کيفيت سواري خوبي را در کلاس خود ارائه مي کند و طراحي ظاهري و داخلي آن دلنشين و دوست داشتني است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو

قیمت تارا اتوماتیک جدید در بازار امروز ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت تارا اتوماتیک V ۴ LX مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۳۰ میلیونی ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان شد.

تارا اتوماتیک ارتقا یافته ایران خودرو ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان شد که افت ۲۰ میلیونی داشته است.

تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۹۹۰ میلیون تومان شد که این مدل نیز افت ۱۰ میلیونی داشته است. تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر ۹۶۰ میلیون تومان است.

قمیت تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورد. تارا دنده‌ای V ۱ پلاس ۶ سرعته نیز با کاهش ۵ میلیونی ۸۷۵ میلیون تومان شد.

قیمت تارا اتوماتیک صفر در کارخانه ۴۹۰ میلیون تومان است. قیمت کارخانه تارا دنده‌ای نیز ۳۹۴ میلیون تومان بوده است. ایران خودرو دو مدل تارای جدید هم معرفی کرده است که بر این اساس تارا اتوماتیک V ۴ LX سدان جدید ایران خودرو در نمایندگی ۶۸۵ میلیون تومان قیمت دارد تارا دنده‌ای v ۱پلاس نیز ۵۸۰ میلیون تومان است که گران‌ترین خودروی دنده‌ای ساخت داخل بازار به شما می‌رود!

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع تارا در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت+ جدول
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی