Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نتانياهو در شرايطي کنوني در داخل سرزمين‌هاي اشغالي به شدت تحت فشار قرار دارد و تلاش دارد با يک برگه خارجي خود را از بحران خلاص کرده، با انتخابات پيش از موعد از نو شروع کند. به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي به شدت تحت فشارهاي داخلي قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از يک سو به دليل پرونده فسادي که در حال حاضر در مرحله تحقيقات قرار دارد احزاب مخالف و اپوزيسيون وي را تحت فشار قرار مي دهند. از سوي ديگر به خاطر تکروي هاي وي، در داخل حزب متبوعش، ليکود و احزاب جديدي که پا به عرصه سياسي رژيم صهيونيستي گذاشته اند، به استعفا ترغيب مي شود.
در چنين شرايطي احتمال از هم پاشيدگي کابينه بسيار زياد است. زيرا ليکود به دليل آنکه در انتخابات گذشته نتوانست اکثريت کنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) را به دست آورد و با ائتلافي که به وجود آورد دولتش را تشکيل داد لذا در اين شرايط که از سوي همگان تحت فشار قرار گرفته است امکان از بين رفتن ائتلاف، بسيار قوي است. کافي است يکي از طرف هاي ائتلافي تحت تأثير يکي از نقاط منفي قرار گيرد و از ائتلاف خارج شود.
در چنين شرايطي اگر ائتلاف از بين نرود هم وضعيت، به ويژه براي نخست وزير و حزب متبوعش، بسيار بغرنج و سخت خواهد بود، چرا که از سوي همه طرف ها تحت فشار قرار مي گيرند. حال در اين وضعيت نتانياهو از سوي حزب خودش هم تحت فشار قرار دارد.
برگ برنده‌اي که نتانياهو در دست گرفته
با شرايطي که در بالا ترسيم شد، نتانياهو نمي تواند به هيچ يک از طرف هاي داخلي تکيه کند لذا طبيعي است که به خارج نگاهي کند. اين برگه خارجي همان چيزي است که نتانياهو را اميدوار کرده است تا بتواند از بحران خارج شود.
آنچه نتانياهو از زمان تأسيس کابينه جديد و انتخاب مديران جديدش در اولويت منطقه‌اي خود قرار داد، ايجاد همپيماني علني با کشورهاي عرب منطقه بود. او تلاش کرد با انتصاب هاي مختلف و ايجاد سياست خارجي منطقه‌اي باز، ارتباط با کشورهاي عربي را از سري به رسانه‌اي ارتقا دهد.
حال که در شرايط فشار داخلي قرار گرفته مي خواهد يک گام از آن هم جلوتر رود و اين روابط را از اعلامي و رسانه‌اي به رسمي ارتقا دهد. تلاش رژيم صهيونيستي براي برگزاري کنفرانس بين المللي صلح در شرم الشيخ مصر، پس از توافق آشتي ملي فلسطين همان نقطه‌اي که نقطه هدف نتانياهو در اين مسير تعريف شده است.
کنفرانس بين‌المللي صلح شرم الشيخ نقطه اميد نتانياهو
براساس مستندات رسانه‌اي به دست آمده، صهيونيست ها آمريکا را براي برگزاري اين کنفرانس پيش فرستاده‌اند و آمريکا با ارائه يک طرح اعلام کرده است اين کنفرانس را برگزار خواهد کرد تا در آن پيماني عليه ايران به وجود آورد. اين پيمان قرار است بين کشورهاي عربي و رژيم صهيونيستي باشد و به گفته رسانه هاي عربي به عنوان بخشي از راه حل دولت ترامپ براي حل مسئله فلسطين مطرح شده است.
اما در حقيقت اين کنفرانس علاوه بر آنکه راه حلي آمريکايي براي ايجاد يک ائتلاف عليه ايران و محور مقاومت در منطقه است، ابتکار نتانياهو براي خروج از بحران داخلي نيز هست.
در ميان جامعه سياسي رژيم صهيونيستي ايجاد ارتباط با کشورهاي عربي يک موفقيت بزرگ محسوب مي شود زيرا صهيونيست ها کشورهاي عرب را بزرگترين خطر وجودي خود مي دانند. حال اگر نتانياهو موفق شود تا با ايجاد همپيماني از ايجاد رابطه يک قدم هم جلوتر رود بايد گفت نه تنها به يک سمبل تبديل مي شود بلکه آينده سياسي خود را نيز تضمين کرده است.
آغاز دوباره و خروج از فشار
اگر نتانياهو موفق شود اين امر را اجرايي کند به راحتي مي تواند ائتلاف دولت را برهم زده و انتخابات پيش از موعد اعلام کند. آنگاه با موفقيتي که به دست آورده مي تواند از نو به چانه زني براي تشکيل دولت جديد بپردازد و به وضعيت صفر بازگردد. اين همان کاري است که وي در دو دوره گذشته خود به آن متوسل شد و موفق هم بود. حال بايد ديد آيا اين بار مي تواند از اين وضعيت خلاصي يابد يا اينکه همچون اولمرت در باتلاق داخلي گير مي افتد و آينده‌اي مبهم در انتظار اوست.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از نتانیاهو خواسته اند که فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و توافقی را تضمین کند که بستگان آنها را به خانه بازگرداند.

به گزارش الجزیره به نقل از شبکه هفت اسرائیل، این بیانیه در حالی منتشر شده است که وزرای راست افراطی کابینه نتانیاهو تهدید کرده‌اند که در صورت موافقت نخست‌وزیر با آتش‌بس و آزادی اسیر که به جنگ غزه پایان می‌دهد، ائتلاف او را ترک خواهند کرد.

این خانواده‌ها گفتند: «زمان آن فرا رسیده است که رهبری را بر عهده بگیریم، شجاعت نشان دهیم و همه ۱۳۲ اسیر را بازگردانیم». آنها افزودند: "نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، اگر این فرصت را برای بازگرداندن بستگانمان از دست بدهید، تاریخ شما را نخواهد بخشید. "

پیشتر، خانواده‌های اسرای اسرائیلی با تجمع مقابل مقر اقامت وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو، گزینه‌های تهدید‌آمیز خود درباره سند تبادل اسرا را فریاد زدند.

با گذشت حدود هفت ماه از جنگ غزه بدون تحقق اهداف اعلامی آن، خانواده‌های اسرای اسرائیلی بر ضرورت تحرک عملی کابینه نتانیاهو برای آزادی این اسرا که جانشان به دلیل بمباران‌های مستمر در خطر است، تاکید دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: همین الان به رفح برو!
  • خروج از بحران/ همه دعوت شده‌ها به اردوی تیم ملی والیبال آمدند
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است