Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی امتداد نیوز، چهارشنبه‌ گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی اطلاعات جدیدی را درباره وضعیت آزادراه تهران – شمال بیان کرد. خیرالله خادمی در حاشیه بازدید این پروژه گفت: با محدود کردن پیمانکار چینی و ورود پیمانکاران ایرانی پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران – شمال هم‌اکنون به 85 درصد رسیده و 15 درصد باقیمانده شامل روسازی بتنی، تاسیسات، روشنایی و… است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تاکنون در این قطعه ۲۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: بر اساس برآوردهای شرکت ساخت برای این ۱۵ درصد حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. البته برآورد مجری پروژه حدود 600 میلیارد تومان است. 

وی با اعلام این‌که رشته کوه‌های البرز یکی از سخت‌ترین سازندهای زمین‌شناسی کشور را دارد، تصریح کرد: با توجه به این مسئله موارد غیرقابل پیش‌بینی در حین ساخت آزادراه تهران – شمال فراوان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره قطعه دوم آزادراه نیز گفت: اواخر خردادماه امسال با حضور معاون اول رییس‌جمهوری کار ساخت قطعه دوم آزادراه تهران – شمال به طول 22 کیلومتر در 5 قطعه آغاز شد. در این قطعه تونل 6 کیلومتری البرز در حال ساخت است که حدود 1600 متر آن باقیمانده است.

بیشتر بخوانید:

مهریه آزادراه تهران‌-شمال

ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال تا ۳ سال آینده

به گزارش تسنیم، سال ۷۵ در دوران ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی کلنگ ساخت آزادراه تهران – شمال با حضور اکبر ترکان (وزیر وقت راه و ترابری) به زمین زده شد. در 21 سال اخیر این پروژه فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است. در دولت قبل با آن‌که قطعه 4 تکمیل و به‌ بهره‌برداری رسید، اما کشمکش بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان آزادراه تهران – شمال را دچار حواشی فراوانی کرد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، عباس آخوندی در روز معارفه‌اش به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی وعده ساخت آزادراه تهران – شمال را تا پایان عمر دولت تدبیر و امید داد. وعده‌ای که دو هفته بعد و پس از بازدید آخوندی به ساخت یک قطعه (قطعه یک) تا بهار96 تقلیل یافت. حدود 4 ماه از خلف وعده دولتی‌ها در این رابطه می‌گذرد و قطعه مورد اشاره هم‌اکنون در پیشرفت 85 درصدی قرار دارد .

اواخر خردادماه امسال رییس بنیاد مستضعفان در حاشیه آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال گفته بود:  زمستان سختی را پشت سر گذاشتیم، به طوری که در آزادراه تهران – شمال درجه حرارت به بیش از 20- می‌رسید که برای بتن‌ریزی مشکلاتی را ایجاد می‌کرد. 

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رانش زمین در قطعه یک داشتیم، افزود: برای زیباسازی و مسائل فنی آزادراه از مشاورانی استفاده کردیم تا پروژه دلخواه مردم باشد. این مسئله باعث شد قطعه یک با تاخیر چندماهه مواجه شود که از این بابت عذرخواهی می‌کنیم.

محمد سعیدی‌کیا با اشاره به این‌که ساخت قطعه یک از خردادماه سال 94 و حدود 2 سال است که آغاز شده است، افزود:‌قطعه یک قبل از پایان سال (96) به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین تا آخر امسال به جمع‌بندی نهایی در خصوص نحوه آغاز ساخت قطعه 3 می‌رسیم. 

به گزارش تسنیم، در آستانه ۲۲ سالگی آغاز ساخت آزادراه تهران – شمال تقریبا ۲۵ درصد آن اجرا  و به بهره‌برداری رسیده و قطعه یک 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که قطعه یک تا پایان امسال ساخته و زیربار ترافیک می‌رود پرونده  25 درصد ابتدایی آزادراه تهران – شمال نیز بسته می‌شود. با این تفاسیر قطعات میانی آزادراه یعنی 2 و 3 باقی می‌ماند که اعتبار مورد نیاز آن 10 تا 12 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. تامین این رقم اعتبار قطعا از عهده دولت خارج است و باید از توان سرمایه‌گذاران داخلی و احیانا خارجی در این مورد استفاده شود.

با فرض تامین این منابع مالی هنگفت و نگاهی به تاریخچه ساخت قطعات یک و ۴، در حالت بدبینانه می‌توان پیش‌بینی کرد آزادراه تهران – شمال در حوالی سال‌های 1415 تا 1418  ساخته و تکمیل می‌شود. البته اگر رویه دو سال اخیر با تعامل وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان حفظ شود می‌توان امیدوار بود تا قبل از افق 1404 آزادراه تهران – شمال جای جاده چالوس را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس مسیر (شمال به جنوب)، فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) و آزادراه تهران – پردیس ترافیک سنگین برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل پورکان تا بیلقان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده تونل وانا

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پردیس محدوده پل اتوبان بابایی و محور قدیم تهران- بومهن محدوده جاجرود

- تردد روان در آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا پل فردیس و حدفاصل مهرویلا تا گلدشت

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده گلدشت و حدفاصل حصارک تا مهرشهر و حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک

- ترافیک سنگین در آزادراه قم – تهران حدفاصل پلایین تا میدان جهاد

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – ساوه حدفاصل فیروزبهرام تا دهشاد

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در اکثر مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پاکدشت محدوده خاتون آباد

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های اصفهان، فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد

محورهای مسدود شریانی

محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌گردد.

دیهوک – راور

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد - قاین

حاجی آباد – آبیز

حاجی آباد - شاهرخت

حاجی آباد – آهنگران

ایرانشهر – مهرستان

رباط پشت بادام – بیاضه

زرند – سیریز - نوق

کد خبر 746331

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی