Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@08:05:39 GMT

همسر رامبد جوان عزادار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۸۱۵۹

همسر رامبد جوان عزادار شد

به گزارش خبرگزارى برنا، نگار جواهریان بازیگر سینمای کشورمان در غم از دست دادن پدر به سوگ نشست. پدر نگار جواهریان عصر روز پنج شنبه ۲۷ مهرماه دار فانی را وداع گفت.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی

یک مشاور خانواده با اشاره به اهمیت تناسب فرهنگی در ازدواج، معتقد است که فرهنگ‌ها از طریق تعیین ارزش‌ها و قواعد خانواده و همچنین با شکل دادن به معانی و فرض‌های اساسی خانواده، اثرات بسیار عمیقی بر چگونگی ارتباطات همسران می‌گذارند، بنابراین دختر و پسری که از دو فرهنگ متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند طبعاً ریسک ازدواج بالا می‌رود.

زهرا السادات پورسید آقایی  اشاره به ساز و کار اثرگذاری فرهنگ بر خانواده و تاثیر آن بر انتخاب همسر آینده اظهار کرد: تاثیر انکار ناپذیر فرهنگ بر سبک زندگی افراد به گونه‌ای آشکار است که هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که می‌تواند سایه فرهنگ را صد درصد از سر خود کم کند؛ بر پایه اصول روانشناسی خانواده، فرهنگ هر خانواده که از نسل‌های پیشین آن به ارث رسیده، ارزش‌های خانواده را شکل می‌دهد. این ارزش‌ها قواعد یک خانواده را تشکیل می‌دهد. 

وی با بیان اینکه نظام خانواده مانند نظام‌های دیگر مثل دانشگاه، ادارات و... دارای قواعدی است، گفت: البته میان نظام خانواده و نظام‌های دیگر تفاوتی که وجود دارد و آن این است که قواعد سازمان‌ها مکتوب‌اند و قواعد موجود در خانواده نامرئی و نانوشته‌اند. نکته قابل توجه این است که همه اعضای خانواده به این قوانین نانوشته پایبندند، زیرا این قواعد نقش‌های اعضای خانواده مانند نقش مادری، پدری، همسری و فرزندی را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال در یک خانواده بر پایه فرهنگ‌شان این قاعده شکل می‌گیرد که زن نباید بیرون از منزل کار کند و وظیفه او انجام کار‌های خانه و به ویژه مراقبت از کودکان است و مسئولیت مرد نیز فقط در محدوده خارج از خانه به عنوان نان‌آور تعریف می‌شود، اما در خانواده‌ای دیگر این قاعده شکل گرفته که زن در صورت تمایل می‌تواند شاغل باشد و مرد هم باید زمانی برای نگهداری از کودک بگذارد و به همسر خود کمک کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بر پایه فرهنگ یک خانواده ممکن است حتی پرخاشگری فیزیکی مرد نسبت به زن امری عادی تلقی شود، در حالی که در یک خانواده دیگر، این رفتار خط قرمز رابطه زوجین محسوب می‌شود، تاکید کرد: تنوع فرهنگ‌ها، به دنبال خود تنوع قواعد خانوادگی و تنوع الگو‌های ارتباطی زوجین را ایجاد می‌کند.

پورسید آقایی در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین فرض‌های خانواده اشاره کرد و گفت: برخی خانواده‌ها معنای خوش بینی و برخی معنای بدبینی تولید می‌کند؛ خانواده‌ای که معنای بدبینی تولید می‌کند معتقد است که جامعه بسیار خطرناک است؛ بنابراین برای در امان ماندن از خطر نباید به کسی جز خودمان اعتماد کنیم؛ در این خانواده هیچ فردی حق ندارد نظر و رفتار متفاوتی داشته باشد و هر آنچه والدین یا یکی از والدین که قدرت خانواده را به دست گرفته است بگویند بقیه هم باید همان را تبعیت کنند، چنین خانواده‌ای اجازه رشد هویت فردی را به اعضای خود به ویژه فرزندان نمی‌دهد و عزت نفس فرزندان این خانواده مخدوش شده و احساس خودکارآمدی برای حل مسئله را ندارند.

وی ادامه داد: فرزندان چنین خانواده‌هایی به شدت وابسته‌اند و چسبندگی عاطفی با یکی یا هر دو والد خود دارند، زیرا خانواده هرگز به آن‌ها اجازه نداده چالش یا مشکلات را تجربه کنند و حل مسئله را بیاموزند. در نتیجه وقتی ازدواج می‌کنند و با همسرشان دچار اختلاف نظر می‌شوند اولین رفتاری که انجام می‌دهند این است که گوشی تلفن را بر می‌دارند و همه ماجرا را به والدین خود گزارش می‌دهند. در حقیقت انتظار دارند که مثل همیشه والدین به جای آن‌ها مسئله را حل کنند.

این مشاور خانواده توضیح داد:، اما خانواده‌هایی که معنا و مفهوم خوش‌بینی تولید می‌کنند، معتقدند اجتماع که خیلی هم جای ناامن و خطرناکی نیست و البته ما نیز آن قدر توانمند هستیم که بتوانیم با مسائل و مشکلات برخورد کنیم. در این خانواده، به نظرات متفاوت هر یک از اعضا احترام گذاشته می‌شود. همسران به یکدیگر و همین گونه به فرزندانشان اجازه تصمیم گیری و اعمال نظر می‌دهند و بدین گونه، احساس خودکارآمدی و عزت نفس را در اعضای خانواده پرورش می‌دهند. فرزندانی که در چنین فضایی رشد می‌کنند، در بزرگسالی وقتی با همسر خود دچار تعارض می‌شوند باور دارند که این مسئله را ما باید خودمان حل کنیم و برای آن راه حل خلق کنیم؛ به جای آنکه والدین‌مان آن را حل کند. 

این استاد دانشگاه با اشاره به تاثیر فرهنگ بر انتخاب همسر تصریح کرد: فرهنگ‌ها از طریق تعیین ارزش‌ها و قواعد خانواده و همچنین با شکل دادن به معانی و فرض‌های اساسی خانواده، اثرات بسیار عمیقی بر چگونگی ارتباطات همسران می‌گذارند؛ بنابراین دختر و پسری که از دو فرهنگ متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند طبعاً ریسک ازدواج بالا می‌رود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • خواننده محبوب ناصر حجازی چه کسی بود؟
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • بازگشت مهران مدیری و جناب‌خان به تلویزیون | رامبد جوان از تلویزیون خداحافظی کرد؟
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • شکیرا ول‌کن نیست: سیلی دوباره به صورت پیکه!‏
  • درخواست یکصد فعال سیاسی، فرهنگی و روزنامه‌نگار لرستانی: کمیته‌ی حقیقت‌یاب برای ‌مرگ «پرستو بخشی» پزشک جوان اعزام کنید! + متن نامه و اسامی امضاکنندگان
  • شکایت رودیگر از روزنامه‌نگار آلمانی به خاطر افترا
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ نشر مصاحبه با مقتول در روز قتل
  • یادداشت شدیداللحن روزنامه‌نگار چینی علیه برانکو!
  • افشاگری روزنامه نگار فرانسوی در مورد فشار به فوتبالیست‌های روزه دار