Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-20@02:01:32 GMT

ایران در آستانه تولید واکسن هاری

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۸۴۱۵

‍‍‍‍‍‍

رئیس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: واکسن انسانی هاری تولید ایران تا چند ماه آینده به بازارمصرف داخلی وخارج از کشور عرضه می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر "علیرضا بیگلری" در حاشیه اختتامیه کارگاه بین المللی پایش وکنترل بیماری هاری درآمل گفت: تولید واکسن هاری انسانی از حدود چهار سال پیش در انستیتو پاستور ایران آغاز شد و هم اکنون مراحل پایانی وکنترل نهایی خود را پشت سر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، با بیان اینکه اکنون فقط واکسن دامی هاری در کشور تولید می شود و واکسن انسانی آن از خارج کشور وارد می شود، اضافه کرد: خوشبختانه همه فرآیند تولید واکسن انسانی هاری توسط محققان ودانشمندان ایرانی بوده وتحقیقات ویافته های آنها نیز براساس استانداردهای روزدنیا برابری می کند.
رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه تولید واکسن هاری انسانی بسیار محدود است و در دنیا حدود چهار تا 5 کشور قادر به تولید این واکسن هستند، ادامه داد: در حال حاضر در منطقه خاورمیانه نیز این واکسن تولید نمی شود وایران نخستین کشور این منطقه است که در آستانه پیوستن به کشورهای تولید کننده این فرآورده اضافه خواهد شد.
دکتر بیگلری افزود: برای تولید انبوه وعرضه به بازار مصرف داخلی وخارج از کشور هیچ مشکلی وجود ندارد و تولید این واکسن کمکی در جهت ریشه کنی بیماری هاری در کشور خواهد بود.

مرگ 9 نفر براثر بیماری هاری در کشور
رئیس انستیتو پاستور ایران شمار افرادی را که به طورمیانگین سالانه دچار حیوان گزیدگی می شوند بیش از 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: پارسال 9 نفر از این تعداد بر اثر شدت گزش یا ابتلا به بیماری هاری جان باختند.
دکتربیگلری افزود : حدود نیمی از حیوان گزیدگی های سال گذشته مربوط به منطقه شمال کشور بوده است.
وی افزود : خوشبختانه بسته کامل آموزش ، پیشگیری و حتی درمان بیماری های مشترک میان انسان و دام از جمله هاری در ایران به طور کامل و موفقیت آمیز وجود دارد وحتی درکارگاه بین المللی هاری درآمل، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از نقش وتلاش های ایران دراین بخش تشکر کردند.
او ادامه داد : بزرگ ترین مشکل کشورهای در حال توسعه ، بیماری هاری است و تجربه موفق ایران در این زمینه می تواند الگوی خوبی برای ریشه کن کردن این بیماری باشد.
وی افزود : مهم ترین موضوع در بحث هاری در کشور ، فراهم بودن چرخه پیشگیری و آموزش های لازم به جامعه هدف است که این فرایند اکنون در پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل به طور موفقیت آمیز در حال انجام است.
پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل با داشتن آزمایشگاههای مرجع و تشخیص بیماری های مشترک میان انسان و دام ، از مراکز علمی و اصلی رسیدگی به نمونه های ارسالی بیماری ها محسوب می شود.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت از طراحی و تولید این دستگاه برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی خبر داد و افزود: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

مجتبی گوهری افزود: این دستگاه با ارائه نمودار‌های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیرو‌های اضافی وارد بر کف پا را مشخص می‌کند و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می‌دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان اطلاعات کاملی را برای تحلیل عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین برای شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.
(وصل دو شبکه کاملاً مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشود را سنکرون کردن می‌گویند)

وی با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه ما در مراکز ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی این محصول، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشور‌ها وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناور گفت: تولید این محصول به طور مستقیم برای ۴ نفر شغل ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)