Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@13:37:53 GMT

کودکان کار را به چشم مجرم نبینیم

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۳۸۷۸۱

کودکان کار را به چشم مجرم نبینیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: کودکان کار را به چشم مجرم نبینیم و با آنان برخورد خشن نداشته باشیم. به گزارش جهان نيوز، سردار حسین اشتری روز جمعه درباره طرح جمع آوری کودکان کار، افزود: معتقدیم این کودکان عزیز بخشی از جامعه ما هستند و به نوعی فرزندان این کشور محسوب می شوند؛ پس نباید با اینها برخورد خشن داشته باشیم و به آنها به چشم یک مجرم نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده نیروی انتظامی کودکان کار را افراد آسیب دیده ای دانست که به کمک همه ما نیاز دارند و خواستار تعبیه محیط مناسب برای این قشر از جامعه شد.
سردار اشتری اظهار کرد: اگر مجموعه های دست اندرکار بتوانند در این زمینه کمک کنند و آمادگی داشته باشند ما طبق قانون آنان را جمع آوری می کنیم تا در یک محیط سالم نگهداری شوند.
به گزارش ایرنا، طرح ساماندهی کودکان کار از مرداد امسال آغاز شد که اجرا این طرح با واکنش و انتقادات سازمان های مردم نهاد و حتی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک روبرو شد طوری که مظفر الوندی دبیر مرجع ملی حقوق کودک اجرای آن و نحوه جمع آوری این کودکان را مغایر با آزادی های آنان و به نوعی توهین به شخصیت این دسته از کودکان دانست.
بسیاری از سازمان های مردم نهاد هم با انتقاد از استفاده از واژه «جمع آوری» اعلام کرده اند بیشتر این کودکان خانواده دارند و برای مخارج زندگی مجبور به کار کردن هستند و حتی برخی از این سمن ها معتقدند درصورت نگهداری این کودکان در مرکز یاسر ، مادر آنان مجبور می شود برای مخارج زندگی فرزند دیگر خود را به محیط کار زیرزمینی مانند کوره پزخانه ها بفرستند و یا اینکه خود به کاری ناشایست روی بیاورند.
سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودک بارها اعلام کرده اند، جمع‌آوری کودکان باید مطابق با آیین ‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب 1384 هیات دولت نیست و این کار نباید همراه با طرح جمع آوری متکدیان و معتادان انجام شود.

منبع:ایرنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۳۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نظر محتوا و معماری ساختمان، در سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و… را شامل می‌شود.

این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارایه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است. همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارایه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش مؤثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ قرار دارد.

کد خبر 6084545 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • همشهری آنلاین و جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدند
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران