Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان بلژیکی از سال 2008 به دنبال درک بهتر پدیده ای موسوم به «اثر واربورگ» هستند که طبق آن سلول های تومور از طریق تخمیر کردن قندها، انرژی می گیرند.

به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از اسپوتنیک ، بر اساس مطالعه جدیدی که نتایج آن به تازگی منتشر شده است دانشمندان به وجود رابطه ای جدید میان قند و سرطان پی بردند و فهمیدند که قند به عنوان یک سوخت برای سلول های سرطانی به کار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشمندان بلژیکی از سال 2008 به دنبال درک بهتر پدیده ای موسوم به «اثر واربورگ» هستند که طبق آن سلول های تومور از طریق تخمیر کردن قندها، انرژی می گیرند.
در این مطالعه دانشمندان توضیح دادند که سلول های غیرسرطانی انرژی خود را از طریق فرایندی موسوم به تنفس یاخته ای می گیرند که طی آن غذای هضم شده تبدیل به مولکول های انرژی دار می شود. ولی سلول های سرطانی از این لحاظ فرق دارند و انرژی خود را از طریق تخمیر سریع قند و تبدیل آن از گلوکز به اسید لاکتیک تولید می کنند.
محققان با بازسازی فرایند تخمیر سلول های مخمر در آزمایشگاه، دریافتند که سطح بالای گلوکز باید تحریک یک ژن سرطان زا به نام پروتئین های راس (Ras proteins) می شود. این تحریک به اندازه ای است که سلول های سرطانی شروع به تکثیر و گسترش می کنند.
جوهان تولین ( Johan Thevelein) یکی از محققان حاضر در این مطالعه در بیانیه ای گفت:«تحقیقات ما نشان می دهد که چگونه مصرف بالای قند در سلول های سرطانی منجر به چرخه باطل تداوم رشد و گسترش سرطان می شود.»
با اینکه این یافته ها برای توضیح دادن علل این تاثیر کافی نیست ولی گمانه زنی ها نشان می دهد که برای بیماران سرطانی، رژیم غذایی با قند پایین بهترین رژیم غذایی به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!

آفتاب‌‌نیوز :

برای شروع روز باید به غذا‌هایی که می‌خورید اهمیت بدهید. بهتر است روز خود را با کربوهیدرات شروع نکنید، بلکه با چربی‌های خوب یا پروتئین جایگزین کنید که قند را تثبیت می‌کند و خلق و خوی بهتری به شما می‌دهد.

 در ادامه شش غذا که توصیه می‌شود برای تثبیت سطح قند خون با معده خالی بخورید آورده می‌شود.

جو کامل

مصرف جو کامل برای کنترل قند خون مفید است، زیرا حاوی مقدار زیادی بتا گلوکان است. این فیبر محلول یک ژل چسبناک تشکیل می‌دهد که تخلیه معده و جذب گلوکز در خون را به تاخیر می‌اندازد. غذا‌هایی مانند جو با شاخص گلیسمی پایین برای حفظ سطح قند خون ثابت ترجیح داده می‌شوند.

جو

جو به دلیل داشتن بتا گلوکان در تثبیت قند خون موثر است. این فیبر حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و سطح قند خون را بعد از غذا کاهش می‌دهد.

حبوبات

غذا‌هایی مانند عدس و لوبیا سیاه سرشار از فیبر و پروتئین هستند که هر دو برای کاهش سرعت جذب گلوکز و جلوگیری از افزایش سریع قند خون بسیار مهم هستند.

آجیل

بادام، گردو و سایر آجیل‌ها ترکیب خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر هستند. این اجزا با هم کار می‌کنند تا هضم را کند کرده و سطح قند خون را تثبیت کنند.

سبزیجات

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تعدیل سطح قند خون کمک می‌کند.

سبزیجات غیرنشاسته‌ای

هویج، کلم بروکلی و سایر سبزیجات غیر نشاسته‌ای مواد مغذی ضروری را بدون بار قند قابل توجهی فراهم می‌کنند و برای مدیریت قند خون ایده آل هستند.

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تعدیل سطح قند خون کمک می‌کند.

ملاحظات و خطرات بالقوه

بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر رژیم غذایی برای نیاز‌ها و شرایط خاص سلامتی شما مناسب است. برخی عوامل دیگر که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

حساسیت دستگاه گوارش: افرادی که تازه به رژیم‌های غذایی پر فیبر می‌پردازند ممکن است دچار نفخ یا گاز معده شوند. توصیه می‌شود مصرف فیبر را به تدریج افزایش دهید تا سیستم گوارشی تنظیم شود.

شرایط موجود: افراد مبتلا به دیابت باید هنگام امتحان غذا‌های جدید سطح قند خون خود را کنترل کنند. در حالی که غذا‌های ذکر شده به طور کلی برای کنترل قند خون مفید هستند، واکنش‌های فردی می‌تواند متفاوت باشد.

آلرژی‌ها و تداخلات: آجیل آلرژن‌های رایجی هستند و برخی از افراد ممکن است نیاز به اجتناب از آن‌ها داشته باشند. علاوه بر این، غذا‌های غنی از فیبر می‌توانند در جذب برخی دارو‌ها اختلال ایجاد کنند، بنابراین زمان مصرف دارو و وعده غذایی ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد.

منبع: سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • معمای بنزین در ایران