Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا- در یک اقدام فرهنگی و زیست محیطی ۵ تن زباله از گردنه کوهستانی و گردشگر پذیر حیران شهرستان آستارا در استان گیلان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی دیروز و امروز و با مشارکت دوستداران محیط زیست، دهیاری و اهالی روستای حیران، هنگ مرزی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره حفاظت محیط زیست، بخشداری مرکزی آستارا ، تعاونی دهیاران، آتش نشانی روستای حیران  و خبرنگاران خبرگزاری های مهر، ایرنا و ایسنا، گردنه کوهستانی و توریستی حیران شهرستان مرزی آستارا در استان گیلان از حد فاصل تونل آستارا به اردبیل تا منطقه آقچای از زباله و پسماندهای تر و خشک پاکسازی و پنج تن زباله نیز از این منطقه گردشگر پذیر شمال کشور جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حرکت فرهنگی شهروندان و مسئولان محلی آستارا با در دست داشتن کیسه های زباله نسبت به پاکسازی منطقه نمونه گردشگری حیران اقدام و به همه گوشزد کردند که در صیانت از محیط زیست باید کوشا و فعال حاضر شد.

تمامی زباله های جمع آوری شده از منطقه کوهستانی حیران به جایگاه  محل دفن زباله آستارا انتقال داده شد.

دهیار روستای کوهستانی و گردشگر پذیر حیران شهرستان آستارا در حاشیه این اقدام فرهنگی در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه روستای کوهستانی حیران از نظر موقعیت و زیبایی خاصی خود  همواره میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است اظهار کرد: به دلیل تردد زیاد گردشگران در این منطقه، شاهد حجم زیاد زباله در این منطقه  توریستی هستیم.

اکبر روغنی افزود: چنین حرکت هایی می تواند بسیج عمومی  را در احیا و پاسداری محیط زیست  سالم به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه فقط با مشارکت مردم می توان قدم های موثری در پاکیزه نگه داشتن محیط زیست برداشت، تأکید کرد: همه باید در صیانت از سرمایه طبیعی و خدادادی منطقه کوهستانی حیران کوشا باشیم و آن را به نسل های آینده بدهیم. 

روستای کوهستانی و گردشگر پذیر حیران با دو هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت در ۳۰ کیلومتری شهرستان مرزی بندر آستارا واقع شده است. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان