Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: وزیر ارشاد با توجه به مسئولیت های انجمن سینمای جوان، آموزش را مقدمه تولید دانست و افزود: ما باید به آموزش به نحوی فکر کنیم تا محیط‌های جوانانه از تولیدات جوانانه سرشار‌تر شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری این دوره جشنواره در پردیس سینمایی ملت، گفت: خوشبختیم جشنواره فیلم کوتاه، امسال درمحیط سینمایی‌تری برگزار می‌شود و این محیط سینمایی به افرادی که به این فضا می‌آیند کمک بیشتری می‌کند تا در یک محیط فرهنگی به گفت‌و‌گو بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از لزوم تخصیص مکانی ثابت برای کاخ جشنواره های سینمایی گفت: ایجاد فضای ثابت برای جشنواره‌های سینمایی یک تقاضای جدی و مطالبه قدیمی است و در صورتی که شرایط و منابع مالی اجازه دهند برای تاسیس آن اقدام کنیم.

صالحی در پاسخ به سوالی در مورد اهمیت ایجاد امکان اکران عمومی و گسترده تر فیلم کوتاه در طول سال گفت: فیلم کوتاه  در عرصه داخلی و بین‌المللی فرصت خاصی برای ما ایجاد کرده که روزبه‌روز رو به افزایش است که به طبع آن باید برای اکران وسیع‌تر آن هم تمهیداتی را در نظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گرچه اکران در سالن‌ها یکی از فرصت‌های عرضه و ارائه فیلم کوتاه است و نباید از آن محروم باشد و دیدن‌های جمعی که خود هیجان و جذابیت‌های خاص خودش را دارد را در اختیار فیلم کوتاه نیز قرار داد. در عین حال از آنجاییکه  فیلم کوتاه محمل‌های متنوعی دارد صرفا به این نوع اکران محتاج نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:  با توجه به قابلیت‌هایی که سینمای ایران از لحاظ کمی و کیفی در فیلم کوتاه پیدا کرده است و جایزه‌های متنوعی که در فضای بین‌المللی دارد، دوستان در سازمان سینمایی به فکر جدی‌تری درباره نحوه اکران فیلم کوتاه خواهند افتاد.

سید عباس صالحی در خصوص ادامه روند فعالیت انجمن سینمای جوان گفت: از جمله مسئولیت های این انجمن فعال‌تر و زنده‌تر نگه داشتن پویش جوانان در سینما است که بخشی از این پویش جوانانه آموزش و بخش دیگر آن تولید است.

وی آموزش را مقدمه تولید دانست و افزود: ما باید به آموزش به نحوی فکر کنیم تا محیط‌های جوانانه از تولیدات جوانانه سرشار‌تر شود، اتفاقی که خوشبختانه در جشنواره فیلم کوتاه و در سینمای مستند افتاده است.

 

پایان پیام/425

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری شاهرود، مصطفی واحدی ضمن بیان اینکه کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها ارتقا هنر و رشد استعدادها بین علاقه مندان است.

وی ضمن بیان اینکه حوزه هنری از هنرمندان شاهرود حمایت می‌کند، افزود: این اقدام در واقع به نوعی ترغیب دوستداران هنر به سمت خلق آثار بهتر است.

مدیر حوزه هنری انقلاب شاهرود بابیان اینکه اولین نشست کارگاه در میان سرای حوزه هنری برگزار شد، ابراز داشت: این کارگاه از سه شنبه هر هفته میزبان علاقه مندان حوزه عکاسی خواهد بود.

واحدی ضمن بیان اینکه منصوره قلیچی عکاس خبرگزاری مهر استان سمنان مدیر برگزاری این کارگاه‌ها است، تصریح کرد: دغدغه‌های حوزه هنری نیز توسعه هنر متعهد است.

وی افزود: امیدواریم کارآموزان این کارگاه بتوانند در برنامه‌ها و رویدادهای پیش رو با حوزه هنری همکاری کنند.

کد خبر 6096135

دیگر خبرها

  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی