Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، وزارت خارجه آمریکا سرانجام اذعان کرده است گروه تروریستی جبهه النصره که کنترل بخش‌هایی از ادلب سوریه را به دست دارد و به عنوان شاخه‌ای از گروه تروریستی القاعده شناخته می‌شود، «نه تنها تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد، بلکه از آن علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایگور کناشنکوف – سخنگوی وزارت دفاع روسیه – گفت: «گروه تروریستی موسوم به هیئت تحریر الشام وابسته به جبهه النصره که از تسلیحات سبک و سنگین و تسلیحات انفجاری دست ساز استفاده می‌کند، در استان ادلب سوریه فعال است. این نخستین تایید رسمی از جانب وزارت خارجه آمریکا درباره این است که نه تنها این گروه تروریستی تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد، بلکه در بخش‌هایی از سوریه به منظور انجام حملات تروریستی از این تسلیحات استفاده کرده است، همانگونه که ما بارها هشدار داده بودیم».

کناشنکوف همچنین یادآور شد در استان ادلب اطلاعات درباره تنها یک مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی – در خان شیخون – در دسترس است. او افزود: «با این‌حال، آمریکا نیروهای دولتی سوریه را به انجام این حمله شیمیایی متهم کرد. آن‌هایی که این حمله را برنامه‌ریزی کردند، آن را «مخالفتی معتدل» خوانده بودند».

کناشنکوف تاکید کرد: «درباره اتهام بمباران شهر ادلب به دست نیروهای هوایی روسیه، وزارت خارجه آمریکا اشتباهی مرتکب شده است و دلیلی برای هراس شهروندان آمریکایی وجود ندارد. جنگنده‌های روسی که در سوریه دست به عملیات می‌زنند، برخلاف آمریکا و ائتلاف آمریکایی، مناطق مسکونی را هدف قرار نمی‌دهند.»

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، براساس اعلام سخنگوی پایگاه هوایی «هولومان» در ایالت نیومکزیکوی آمریکا، یک فروند جنگنده اف -۱۶ در غرب این پایگاه سقوط کرد.

دنیس اوتاویانو، سخنگوی پایگا هولومان، جنگنده فالکون در نزدیکی پارک ملی «وایت سندز» سقوط کرد و خلبان که تنها سرنشین این جنگنده بود، با موفقیت خارج و به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه منتقل شد.

مقامات این پایگاه می‌گویند که تحقیقات خود را درباره علت دقیق این سانحه آغاز کرده‌اند. همچنین به گفته مقامات، به تمام پرسنل غیر ضروری اعلام شده است که به منظور جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی داخل جنگنده، از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند!

کد خبر 6093929

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی