Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ "قدرت اله كريميان" معاون هماهنگ كننده سپاه أميرالمؤمنين ( ع) استان ايلام در آيين افتتاحيه دوره فراگيران سواد رسانه اى  استان ايلام گفت: حجم بالايي از اطلاعات ما را محسور كرده كه بعضا به صورت غير طبقه بندي شده در اختيار كاربران فضاي مجازي قرار ميگيرد.

معاون هماهنگ كننده سپاه أميرالمؤمنين استان ايلام اظهار كرد: تناقضى بين اطلاعاتي كه در فضاي مجازي در اختيار ما قرارميگيرد و نه دانسته ها و فرهنگ و مذهب ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: فرهنگ عام اما خاص است و این يکی از تعاریف و اصول فرهنگ است، همه كشورها داري فرهنگ هستند اما هر ملتي فرهنگ خاص خود را دارد.

كريميان تاكيد كرد: در رسانه هاي بيگانه در لابه لاي اخبار واقعي بسياري از اخبار غير واقعي  در اختيار مخاطب قرار ميگيرد. كه اگر آگاهانه عمل نكنيم و سواد رسانه اي لازم را نداشته باشيم قطعا به بيراهه ميرويم و غربزدگي بر جامعه ما حاكم ميشود.

معاون هماهنگ كننده سپاه عنوان كرد:  فضاي مجازی امروز جزء لاینفک زندگی ها شده است و باید بتوانیم در مسیر درست از این علم استفاده کنیم.

وی افزود: فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی باید توسط اهل فن در کشور تبیین شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین ایلام تصریح کرد: ارتقاء سواد رسانه ای یک اصل است و باید تلاش شود دشمن نقشه هایی را که در این زمینه برای ما تدارک دیده با درایت نقش بر آب کرد.

وی ابراز کرد: اگر مسلط به حقایق فضای مجازی و سیاست آن نباشیم مطمئنا با چالش مواجه می شویم.

کریمیان گفت: باید با افزایش و تحلیل درست محتوا بتوانیم به درستی خوراک برای جامعه تهیه کنیم تا مخاطبین ما به بیراهه نروند.

بیش از ۴۰ میلیون درگیر در عرصه فضای مجازی هستند  و اگر بدون حساب و کتاب در این عرصه سیر کنیم مطمئنا با دغدغه های بزرگی روبرو خواهیم شد، لذا روز به روز باید بر افزایش سطح آگاهی افراد جامعه بیافزائیم.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی

برخی از فعالان رسانه‌ای که با استناد به گزارش جعلی و پر از اشتباه بی‌بی‌سی، با همراهی گروه‌های ضد انقلاب اقدام به انتشار مطالب کذب در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند.

به گزارش رسانه قوه قضائیه - میزان - به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.    دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.   گفتنی است روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: استانداری لرستان: تعرض به سنگ قبر نیکا شاکرمی صحت ندارد قوه قضائیه: نامه پزشکی قانونی نیکا شاکرمی در فضای مجازی، جعلی است پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی؛ سند منتشرشده جعلی است

دیگر خبرها

  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم