Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه سران عشایر اصلاندوز مغان با رییس سازمان بسیج عشایری کشور در محل سالن جلسات هنگ مرزی این شهر تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،در این جلسه اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارس آباد ضمن خیر مقدم گویی به رییس سازمان بسیج عشایری کشور و هیات همراه اظهار امیدواری کرد که سفر سردار محمدی مایه خیر و برکت برای عشایر شهرستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مسایل و مشکلات پیش روی عشایر و روستاهای شهرستان پارس آباد اشاره کرد و گفت:بیش از 170 قشلاق شهرستان با مشکل اساسی آب شرب و احشام مواجه هستند.

فرماندار شهرستان پارس آباد اظهار کرد:هرساله ما از اعتبارات استانی و تملک دارایی بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به قشلاقات هزینه می کنیم که برای تداوم آبرسانی معطل اعتبار لازم برای بهره برداری هستیم.

صمدی با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر از ییلاقات به قشلاقات در اثر خشکسالی مناطق ییلاقی گفت:امید است در سطح کلان کشوری به این مقوله از جانب شما صادر بشود و نواقصاتی که در معیشت عشایر وجود دارد مطرح شود.

سردار علی پاشا محمدی نیز با اشاره به مشکلات عشایر گفت:در حوزه های مختلف منابع طبیعی،دامپزشکی،آموزش و پرورش و بهداشت و درمان مشکلات دسته بندی بشود و ما پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان بسیج عشایری کشور با تاکید بر تشکیل جلسه بررسی مسایل عشایر در شورای عالی عشایری در استانداری افزود:در این شورا مشکلات و مسایل پیش روی عشایر از جمله آب شرب و آب احشام مطرح بشود و ما نیز در مرکز با تعاملی که داریم با چند تن از وزیران این مشکلات را به تفکیک موضوع و مشکل دسته بندی کرده و به وسع خودمان پیگیری می کنیم.

حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز نیز ضمن خوش آمدگویی به اعضای جلسه و رییس سازمان بسیج عشایری کشور به ارائه مشکلات عشایر اصلاندوز پرداخت و کمبود آب شرب را بزرگترین مشکل عشایر این منطقه دانست و گفت:نبود صنایع تبدیلی در منطقه با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی از دیگر مشکلات باغداران و کشاورزان اصلاندوز و شهرستان پارس آباد است.

در ادامه چند تن از سران عشایر به نمایندگی از اهالی قشلاقات اصلاندوز و مغان به ارائه مشکلات عشایر پرداخته و خواستار رفع این مشکلات شدند.

به گزارش ارس تبار،جلسه بررسی مسایل و مشکلات عشایر شهرستان پارس آباد با حضور رییس و جانشین سازمان بسیج عشایری کشور،امام جمعه اصلاندوز،معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل،فرماندار شهرستان پارس آباد،بخشدار اصلاندوز،فرماندهان سپاه شهرستان پارس آباد،نیر و اصلاندوز،فرمانده گروهان مرزی و برخی از سران و طوایف عشایر در هنگ مرزی اصلاندوز برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

به گزارش خبرنگار مهر، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت:. رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مسوولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند. جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود. پیش قراردادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

کد خبر 6094013 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تدارک ۲۷۰ شعبه اخذ رأی در اردبیل برای مرحله دوم انتخابات
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی