Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که برجام مقدمه‌ای برای بصیرت مسئولان و مردم شد، گفت: سپاه مورد اعتماد مردم و بانی اصلی از بین بردن داعش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ آیت‌الله کاظم صدیقی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه تهران که با حضور پرشور آحاد مختلف جامعه برگزار شد، پس از توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا هوشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوا پرهیز از غفلت است. تقوا توجه به خطرات نفس اماره و صیانت از آسیب‌های هوا و هوس و مقابله با بی‌دینی است و به عنوان بصیرت و سلاح محسوب می‌شود.

وی گفت: در قرآن کریم، جالب آثاری که برای تقوا مطرح شده این است که انسان تقواپیشه محبوب خداوند است. وقتی خداوند بنده‌ای را دوست بدارد، راضی نمی‌شود که دوستش جهنمی بشود و بسوزد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در حدیث قرب نوافل که در گفتمان عارفان ما رایج است، کسانی که علاوه بر انجام واجبات به مستحبات و نوافل هم اهتمام می‌ورزند، مدال سعادت نصیب آن‌ها می‌شوند و به مرحله فنا می‌رسند و خداوند همه‌کاره آن‌ها می‌شوند.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: انسان در خلوت و صرف نظر از قضاوت مردم، باید ببیند که آیا خداوند از او راضی است یا خیر. باید خودمان به خودمان نمره بدهیم و ببینیم که چه کار کرده‌ایم.

وی بیان داشت: مسئول اداره باید با خودش حساب کند که آیا خدمت می‌کند یا خیر؟ ، ما باید به دنبال مصداق تقوا در خودمان بگردیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به بیان بحث مائده الهی پرداخت و افزود: پذیرایی‌های الهی پذیرایی جامعی است و خداوند چیزی برای میهمانانش کم نمی‌گذارد. خداوند کپسولی درست کرده و تمام عناصر را در کپسولی به نام سوره حمد جمع کرده است.

آیت‌الله صدیقی به تشریح آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» پرداخت و مطرح کرد: خداوند در سوره یس عنوان می‌کند که ما نباید از شیطان اطاعت کنیم و بنده خداوند باشیم که این راه راست است.

وی هم‌چنین گفت: خضوع و تذلل در برابر دیگران به طوری که خودمان را کوچک و دیگران را بزرگ بدانیم نیز سنت فرعون است. تمام انبیاء علیهم‌السلام آمده‌اند تا انسان‌ها را به پرستش خداوند دعوت کنند. ما باید بنده خدا و طاغوت‌ستیز باشیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تمام اعضا، جوانح و جوارح ما باید در خدمت پرستش خداوند باشند و الهی شوند. ما باید خداوند را بپرستیم، خودمان را در برابر او کوچک بدانیم و زندگی‌مان را بر مبنای معماری الهی پیش ببریم.

آیت‌الله صدیقی در ادامه به طرح یک سئوال پرداخت و بیان داشت: حالا چرا «ایاک اعبد» نمی‌گوییم و از «ایاک نعبد» استفاده می‌‌کنیم؟ ، این هم جزو مسائلی است که جای بحث دارد اما یک نکته از این تفسیرها را به محضر شما تقدیم می‌کنم.

وی بر این اساس تصریح کرد: جمله ذرات زمین و آسمان، لشکر و عاشق خداوند هستند. همه موجودات هم‌خوانی و سرود عاشقانه الهی دارند و همواره به سوی خداوند مشتعل می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران افزود: وقتی نماز شب می‌خوانید و سجده خاضعانه دارید، فکر نکنید خیلی مهم هستید چرا که حتی آن خاکی که شما روی آن سر می‌گذارید و سجده می‌کنید هم ذکر خداوند را می‌گیرد.

 

* خداوند شرک را نمی‌بخشد / به مسئولان توصیه می‌کنم به داد مردم برسند

آیت‌الله صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران عنوان کرد: خداوند شرک را نمی‌بخشد و یکی از شرک‌ها هم دامن‌گیر ماست. ما باید پناه به خدا ببریم و آن شرک، ریاست.

وی بیان داشت: من به مسئولان عرض می‌کنم که شما برای ما دعا کنید و ما هم برای شما دعا می‌کنیم که خداوند هم مقداری در کارمان باشد. من به مسئولان توصیه می‌کنم که به داد مردم برسند.

 

* دشمن به ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی امید دارد / امروز مردم برای حاکمیت اسلام از همه هستی خودشان می‌گذرند / ریاست‌ها همانند حباب روی آب، فانی است

امام جمعه موقت تهران افزود: دشمن همه راه‌ها را امتحان کرده و شکست خورده است و به دو مسئله امید دارد‌. یکی ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی است. امروز مردم برای حاکمیت اسلام همه چیزشان را می‌دهند.

آیت‌الله صدیقی گفت: این روزها و این ریاست‌ها همانند حباب روی آب است و فانی می‌باشد.

 

* از رئیس جمهور آمریکا بیشتر از این توقع نیست / مردم باید هوشیار باشند

وی در ادامه به سخنان ترامپ اشاره و تصریح کرد: از ترامپ بیشتر از این‌ها هم توقع نبود اما ما باید هوشیار باشیم. کفر و استکبار در دنیای سلطه نمی‌تواند اتفاقات اخیر را تحمل کند.

امام جمعه موقت ورامین ابراز داشت: ما روزی که انرژی هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای نداشتیم، انقلاب کردیم و دشمنان ما این موضوع را خطر بزرگی می‌دانند.

آیت‌الله صدیقی ابراز داشت: اساس عقده‌شان این است که آن‌ها لیبرال دموکراسی را به عنوان یک ایده‌آل در نظر گرفته بودند و به مردم فهمانده بودند که به‌دنبال ایجاد آرامش هستند اما خداوند، امام خمینی(ره) را مامور کرد و بی‌اعتنا به شرق و غرب، پرچم غدیر را در دست گرفت و مردم را به خدا دعوت کرد.

 

* جامعه‌ای که خدایی باشد، ذلت نمی‌پذیرد و در برابر کسی سر خم نمی‌کند / جنگ تحمیلی سبب تاسیس دانشگاه جبهه، عشق، خویشتن‌شناسی و انسان‌شناسی در کشور شد

وی افزود: ولی فقیه ما خودساخته‌ترین خداترس‌ترین است و از این جهت، جامعه را به خداوند دعوت می‌کند. جامعه‌ای که خدایی باشد، ذلت نمی‌پذیرد و در برابر کسی سر خم نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: آن‌ها جنگ را به وجود آوردند. جنگ نه تنها ما را از بین نبرد، بلکه سبب تاسیس دانشگاه جبهه، عشق، ایثار، ارزشیابی، خویشتن‌شناسی و انسان‌شناسی در کشور هم شد. جبهه همه را با خداوند مرتبط کرد و باعث پیروزی دنیوی و اخروی ما شدند.

 

* سردمداران آمریکا دجال هستند و چشم دنیایی دارند / آن‌ها از ماهیت انقلاب اسلامی بی‌خبر هستند / تفکر رهبری و حضور مردم سبب خنثی‌شدن توطئه استکبار در منطقه شد

آیت‌الله صدیقی گفت: آن‌ها چون خدا ندارند اساساً ماهیت انقلاب و مردم ما را نمی‌توانند درک کنند. آن‌ها دجال هستند و یک چشم دنیایی دارند. آن‌ها مادی‌گرا هستند و از حقیقت انقلاب بی‌خبرند.

وی اضافه کرد: آن‌ها نمی‌توانند این حقیقت را از بین ببرند. آن‌ها با وجود درس گرفتن از جبهه، فتنه ۸۸ و داعش را به وجود آوردند اما تفکر رهبری و حضور مردم سبب خنثی‌شدن توطئه آن‌ها در منطقه شد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آن‌ها وقتی نتیجه توقعاتشان را معکوس دیدند، انگشت بر دهانشان گذاشتند و شروع به بیان سخنان بیهوده کردند.

 

* گرچه ظاهر برجام تلخ است اما باعث به وجود آمدت مقدمه‌ای برای بصیرت مسئولان و مردم شد

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: گرچه ظاهر برجام تلخ است اما باعث به وجود آمدت مقدمه‌ای برای بصیرت مسئولان و مردم شد. آن‌ها در برجام، منافعشان را به صورت نقد گرفتند اما منافع ایران را نسیه دادند. آن‌ها به مردم القا می‌کردند که اگر برجام منعقد نشود، دشمنی‌شان را بیشتر می‌کنند اما امروز می‌بینید که با وجود عقد برجام، دشمنی‌هایشان را زیادتر هم کرده‌اند‌.

وی در ادامه بیان داشت: سپاه، مورد اعتماد مردم و بانی اصلی از بین بردن داعش بوده است و آمریکایی‌ها به تحریم آن می‌پردازند. دیروز آمریکا را مورد اعتماد می‌دانستید اما امروز به این اعتکاف کردید که آمریکا غیرقابل اعتماد است.

 

* توصیه آیت‌الله صدیقی به مسئولان

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان یادآور شد: آن‌ها می‌خواهند شما را خلع سلاح کنند و سپس از ریشه نابودتان کنند.

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: حاج آقا مصطفی جزو ظرفیت‌ها بود و به قول آیت‌الله بهاء الدینی “نه فرزند امام بلکه خود امام بود”. آیت‌الله مهدوی‌کنی، استوانه‌ای از استوانه‌های امام و مورد اعتماد امام و رهبری هم از بین ما رفته‌اند.

 

* یمن مورد ظلم واقع شده و اعتقاد دارم که دست انتقام الهی از آستین بیرون خواهد آمد

وی اظهار داشت: وضع میانمار وخیم است و همه باید کمک کنند‌. طلبه‌های قم که واقعاً درآمد کمی دارند، از جیب خودشان ۱۸۰ میلیون گذاشته‌اند و هلال احمر هم خودش را آماده کرده است.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: یمن مورد ظلم واقع شده و اعتقاد دارم که دست انتقام الهی از آستین بیرون خواهد آمد. امروز سازمان ملل فقط در حال تماشاکردن است و معتقدم که خداوند، انتقام این مردم مظلوم و بی‌گناه را خواهد گرفت‌ ۳۰ هزار غیرنظامی زیر بارون بمب‌های حکومت جعلی منطقه در حال نابود شدن هستند.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نهایی با مسلمین است + فیلم

در پی حمله تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، فیلمی دیده نشده از سردار شهید محمدرضا زاهدی در جمع خانوادگی منتشر شده که در آن خاطره‌ای از یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان تعریف کرده و به بیان نتایج شرایط منطقه پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی حمله تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، فیلمی دیده نشده از سردار شهید محمدرضا زاهدی در جمع خانوادگی منتشر شده که در آن خاطره‌ای از یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان تعریف کرده و به بیان نتایج شرایط منطقه می‌پردازد و اظهار می‌کند: یکی از مسئولان درجه یک حزب‌الله خوابی دیده بود که شاید رؤیای صادقه بود و آن را برای پسر آیت‌الله ناصری شیخ جعفر فرستاده و او هم پاسخ داده بود این خیلی سخت است؛ قبلاً از حضرت زهرا (س) توسل پیدا می‌کردم و جواب و راهنمایی می‌گرفتم اما سخت است و باید به نجف بروم و از امام علی (ع) کمک بگیرم.

وی افزود: شیخ جعفر ناصری به نجف می‌رود و بعد از چند روز جواب آن را ارسال کرده بود که پیروزی نهایی با مسلمین است؛ خیلی دور نیست اما این ایام هم نیست و کمی طول می‌کشد.

سردار شهید زاهدی خاطرنشان کرد: گفته بود که مشکل این است که توسل، دعاها و واسطه قرار دادن ائمه زیاد نیست و گفته بود ذکر «یدالله فوق ایدیهم» را روزی هزار بار بگویید؛ ید الله امام علی (ع) است و ذکر امام علی (ع) را یادتان رود، ما به این مسیر شک نداریم.

کد خبر 744356

دیگر خبرها

  • علم الهدی : در صورت هر حماقت اسرائیل ، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد
  • پیام مشترک امام جمعه و استاندار ایلام در پی پاسخ کوبنده به یاغی‌گری رژیم صهیونیستی
  • پیروزی نهایی با مسلمین است + فیلم
  • تصویری قدیمی که بعد از نماز جمعه کاظم صدیقی وایرال شد /چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم
  • پیام ادامه حضور کاظم صدیقی در امامت جمعه تهران از نگاه سیاسیون /لجاجت، دهن کجی، تبرئه یا ...+جدول
  • وحدت در کلام و رفتار مسئولان، رمز حل مشکلات استان است
  • تأکید امام جمعه اصفهان بر همبستگی مسئولان نهادهای مختلف با محوریت استانداری
  • نمازگزاران جمعه درباره صدیقی چه گفتند؟
  • برخورد جدی با هنجارشکنان و مروجان بی‌بند و باری خواسته مردم است