Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده کتاب راز یک فریب با اشاره به اینکه منشأء تصمیم‌ گیری‌های ما فکر است و چنانچه تفکر ما صحیح باشد کمتر دچار اشتباه می‌شویم، گفت: اشتباه فکری دختران «ضعف شناخت در مورد ارزش و شخصیت خودشان» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمر بصیر، ظهر امروز همایش بزرگ ما زنده‌ایم با محوریت راهبردهای مؤثر در عصر سرگردانی دختران به همت دفتر بسیج دانشجویی سپاه شهرستان کاشمر در محل امامزاده سید حمزه (ع) شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم حجت‌الاسلام یوسف غلامی اظهار داشت: منشأء تصمیم‌ گیری‌های ما فکر است و چنانچه فکر و تفکر ما صحیح باشد کمتر دچار اشتباه می‌شویم و تحیر و سرگردانی ما در زندگی نشان از این است که از خداوند فاصله گرفتیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ضروری است هر چند گاهی کارگاهی جهت بازسازی افکارمان تشکیل دهیم؛ چراکه افکار خراب است که باعث انجام اعمال خراب می‌شود و نتیجه‌ی نظرسنجی ما با دختران و پسران زندانی این مهم را ثابت می‌کند.

 

وی گفت: در حوزه‌ی فکرها است که دختران دچار اشتباه می‌شوند و این اشتباه فکری «ضعف شناخت دختران در مورد ارزش خودشان و شخصیت خودشان» است و امامان معصوم(ع) هم با توجه به دو معیار «شخصیت زن» و «امنیت زن» در مورد زنان صحبت کردند.

 

نویسنده کتاب راز یک فریب با اشاره به جایگاه ارزشمند زن در دین مبین اسلام ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده است ما آدمی را در مورد مراعات حقوق پدر و مادرش سفارش کردیم و بعد از این جمله تنها از مراعات حقوق «مادر» با بنده‎‌‌اش سخن می‌گوید و در نماز مستحبی هم تنها اجازه داریم پاسخ مادر را بدهیم و چنین اجازه‌ای در رابطه با پدر نداریم.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) فرمودند: حق فرزند بر پدر این است که پدر، مادر این بچه را خیلی احترام کند و پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع) سفارش کرد: ای علی زمانی که ازدواج کردی و همسرت را به خانه آوردی، همسرت را بر کرسی بنشان و پاهایش را  بشور و در چهار گوشه خانه‌ات بریز تا هفتاد بلا از خانه‌ات دور شود.

 

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: با این رفتار که همان ابتدای زندگی مرد انجام می‌دهد نه تنها باعث امنیت خاطر همسرش می‌شود بلکه نگرانی و اضطراب را از او دور می‌کند و این پاسخی است برای افرادی که به غلط به جوانهای ما سفارش می‌کنند «گربه را دم حجله باید کشت» در صورتی که در آموزه‌های اسلامی سفارش زیادی در مورد احترام و حفظ شخصیت بانوان شده است.

 

وی با اشاره به سخن حضرت محمد(ص) که فرمودند: برادرم جبرئیل اینقدر از حقوق زنان برایم گفت که تصور کردم نمی‌توان حتی در خانه به همسر «اُف» گفت بیان کرد: سفارش اسلام است که به دو نفر نمی‌توان اف گفت نخست به پدر و مادر و سفارش بعدی به مرد است که به همسرش حتی اف نگوید.

 

نویسنده برتر کشوری گفت: زنی که اولین فرزندش دختر است بابرکت‌تر است و نباید بین دختر و پسر تبعیض قائل شد و در نزد خداوند کار زن در خانه مهمتر از کار مرد در بیرون از خانه است و متاسفانه از زمانی که زن گفت باید استقلال مالی داشته باشم اختلافات زندگی بیشتر شد.

 

وی بیان داشت: این معادله غلط است که خانم‌ها ثابت کنند که ما هم می‌توانیم مانند آقایان کارهای سخت انجام دهیم بلکه خانم‌ها باید ثابت کنند که از جنس خودشان خوشحالند و به عبارتی ثابت کنند که مادر بودن احساس خوشایندی است.

 

حجت‌الاسلام غلامی ابراز کرد: در هیچ رساله‌ایی نوشته نشده که خانم‌ها فقط در خانه بنشینند بلکه کار کردن برای زن واجب نیست و تأمین مخارج زندگی به عهده مردان و افتخار آقایان است و ضرورت دارد زن به عنوان رکن خانه، وظایف مادر‌ی‌اش را در اولویت قرار دهد.

 

وی یادآور شد: رکن خانه، خانم خانه است و جایگاه والای خود را دارد اما در غرب اینگونه نیست و نمی‌خواهند که زن نسبت به شخصیت ارزشمند خود آگاهی کسب کند و یکی از مصادیق این مطلب سخن رئیس کل فمینیست‌های آمریکا است که می‌گوید: هیچ زنی نباید اجازه داشته باشد در خانه بماند و به پرورش فرزندان بپردازد چرا که اگر زنها فرصت حق انتخاب داشته باشند بسیاری از آنها خانه را انتخاب می‌کنند و ما نباید این فرصت را در اختیار آنها بگذاریم.

 

حجت‌الاسلام غلامی یادآور شد: خانه قرارگاه امن زن است و سند محکم این مهم سفارش خداوند در قرآن کریم است که فرموده است «و قرن فی بیوتکن» و دشمن با ترویج فرهنگ غربی قصد دارد رکن خانه را متزلزل و کانون خانواده را ویران کند و بنابراین ضروری است که با تفکر و بازسازی افکارمان با توجه به آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) مراقب بیشتری نسبت به حفظ شخصیت بانوان و حفظ خانواده داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل هولناک مادر با ضربات دمبل در پاسداران تهران

 به گزارش تابناک، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس  پلیس آگاهی  تهران بزرگ، اظهار داشت: چندی قبل ماموران کلانتری 102 پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از  قتل  زن میانسالی در خانه‌اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و  کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با  جسد  زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: باتوجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی کشد.

رئیس پلیس آگاهی  تهران بزرگ ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیرمراحل قانونی به زندان اعزام شد.

منبع: رکنا

دیگر خبرها

  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • قتل هولناک مادر با ضربات دمبل در پاسداران تهران
  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسر