Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@01:59:48 GMT

مجرمان کوچک، هکرهاي بزرگ

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۴۴۷۶۷

مجرمان کوچک، هکرهاي بزرگ

خبرگزاري آريا - هکرها، مغزهاي متفکري هستند در فضاي مجازي که مي‌توانند قفل‌ها و رمزهاي سايت‌ها را بشکنند و وارد سايت شوند و اطلاعات داخل اين سايت‌ها را هک کنند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، براي آنها فرقي نمي‌کند سايت ايراني باشد يا خارجي، امنيتي باشد يا غير امنيتي، دولتي باشد يا خصوصي، آنها وارد فضاي خصوصي اين سايت‌ها شده و نقشه‌شان را اجرا مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شايد با خودتان فکر کنيد که اين مغزهاي متفکر، تحصيلات عاليه دانشگاهي دارند و هرکدام از يکي از دانشگاه‌هاي معتبر خارجي يا ايراني فارغ‌التحصيل شده‌اند، اما بايد بگوييم که اشتباه فکر مي‌کنيد.
هستند نوجواناني که هنوز پايشان به هيچ دانشگاهي باز نشده اما آن‌قدر حرفه‌اي اين کار را انجام مي‌دهند که حتي خانواده‌هايشان هم از اين ماجرا بي‌خبرند. گزارشي که مي‌خوانيد درخصوص تعدادي از هکرهاي نوجوان ايراني است که توسط پليس فضاي مجازي به دام افتاده‌اند.
هک 2000 سايت
پسر 16 ساله که برنامه‌نويس حرفه‌اي بود به جرم هک توسط پليس فتا دستگير شده است. زماني که پليس فضاي مجازي متوجه هک 2000 سايت داخلي و خارجي شد، رصد را آغاز و خيلي زود عامل هکر اين سايت‌ها که پسري 16 ساله بود را دستگير کرد.
پسر نوجوان که خود را در دام پليس مي‌ديد به جرم خود اعتراف کرد و گفت: فکر کردم هيچ‌کس دستش به من نمي‌رسد. هر روز حدود 12 تا 13 ساعت از وقتم را صرف هک کردن سايت‌ها مي‌گذاشتم و حتي خانواده‌ام فکر مي‌کردند درحال بازي‌هاي اينترنتي هستم و وقتي که دستگير شدم رازم برملا شد. مدتي قبل در کانال‌هاي تلگرامي با تبليغات گسترده هک روبه‌رو شدم. تبليغات نظرم را جلب کرد و وقتي فهميدم که براي عضويت در يک پايگاه بين المللي هک بايد سايت‌هاي متعددي را هک کنم، کارم را آغاز کردم تا با يک رزومه کاري عالي در اين پايگاه ثبت نام کنم. تا الان 950 بار نام خود را در اين پايگاه بين المللي به عنوان هکر به ثبت رساندم.
آموزش هک
اين‌بار هکر نوجوان به غير از جولان در فضاي مجازي و هک سايت‌ها تصميم گرفته بود آموزش هک و نفوذ به رايانه‌ها و گوشي‌هاي تلفن همراه را با دريافت هزينه‌اي به ديگران ياد دهد. البته دست اين نوجوان 17 ساله خيلي زود رو شد و پليس فتا او را دستگير کرد.
ماجرا از اين قرار بود که مدتي قبل کارشناسان پليس فتاي اصفهان در پي رصد و پايش فضاي مجازي به سايتي مجرمانه با محتواي آموزش هک و نفوذ به رايانه و گوشي‌هاي تلفن همراه، نرم‌افزارهاي مرتبط را شناسايي و دستگيري گرداننده اين سايت را در دستور کار خود قرار دادند.
سرانجام با انجام جست‌وجوهاي علمي و تخصصي در فضاي مجازي متهم که پسري 17 ساله، اهل و ساکن استان اصفهان بود شناسايي و دستگير شد. متهم که در سايت خود ده‌ها روش هک و نفوذ از جمله هک انواع سرور،هک کامپيوترهاي خانگي و همچنين هک گوشي موبايل را درج کرده بود، به جرم خود اعتراف کرد.
هکر 12 ساله در دام پليس
در پرونده‌اي ديگر، زماني که زن جوان به پليس استان گيلان رفت تا از مزاحم تلگرامي‌اش شکايت کند هرگز تصور نمي‌کرد که عامل اين تهديدها پسري 12 ساله باشد. با شکايت زن 34ساله در اين رابطه که فردي پروفايل تلگرامش را هک کرده و او را تهديد کرده است که اگر درخواست دوستي او را نپذيرد، تصاوير خصوصي و خانوادگي وي را در تلگرام منتشر مي‌کند، موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت. در تحقيقات پليس فتا عامل هک پروفايل شخصي شاکي در تلگرام شناسايي شد.
بررسي‌ها نشان مي‌داد که عامل اين هک پسري 12 ساله است. پسر نوجوان که خود را در دام پليس مي‌ديد به جرم خود اعتراف کرد و گفت که مي‌خواسته توانايي‌هاي فني‌اش را به رخ ديگران بکشد و نمي‌دانسته که اين کار جرم محسوب مي‌شود.
هزار کاربر در دام هکر
هکر 15 ساله يکي ديگر از متهمان کوچکي بود که خبرساز شد. رسيدگي به اين ماجرا از زماني شروع شد که مديرعامل يک شرکت خدمات پرداخت الکترونيکي به پليس فتا مراجعه کرد و مدعي شد سرور شرکت توسط افراد ناشناس هک شده و به حساب کاربري تعداد زيادي از کاربران آنها دسترسي غيرمجاز صورت گرفته است. شکايت آقاي مديرعامل باعث شد تا کارآگاهان پليس فتا وارد عمل شوند. در بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد عامل اين هک پسري 15 ساله و اهل خراسان شمالي است. پسر نوجوان دستگير شد و به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با سوءاستفاده از ضعف امنيتي سايت درگاه پرداخت الکترونيکي شرکت موردنظر، سرور شرکت را هک و به حساب کاربري بيش از هزار نفر از کاربران به صورت غيرمجاز نفوذ کرده است.
دستبرد به حساب‌هاي بانکي
هيچ‌کس باور نمي‌کرد دزد حساب‌هاي بانکي در سبزوار پسري 14 ساله باشد که با پول‌هاي سرقتي براي دوستانش و بچه‌هاي فاميل شارژ تلفن همراه مي‌خريد.
پسر نوجوان زماني که به مغازه پدرش مي‌رفت مشتريان را زير نظر مي‌گرفت و بدون آن‌که آنها بويي از ماجرا ببرند شماره کارت و رمز دوم آنها را يادداشت مي‌کرد.
پس از آن بود که سرقت‌هاي نوجوان 14 ساله شروع مي‌شد. او که اطلاعات کارت افراد را در اختيار داشت از طريق اينترنت به حسابشان دستبرد مي‌زد و با همه موجودي حساب‌ها، شارژ تلفن همراه مي‌خريد و به دوستانش مي‌داد. با شکايت مالباختگان پليس فتا وارد عمل شد و پسر 14ساله خيلي زود دستگير شد.
متهم نوجوان اين پرونده انگيزه اش را از اين کار تفريح و محبوبيت بين دوستان و دخترهاي فاميل مطرح کرد.
جنجال‌هاي هکر 13 ساله
شايد باورتان نشود که هک چند سامانه بزرگ در فضاي مجازي کار پسر 13 ساله‌اي بود که خيلي زود توسط پليس دستگير شد.
اين پسربچه 13 ساله جنجالي، انگيزه‌اش از هک سامانه‌هاي بزرگ در فضاي سايبري را تنها قدرت‌نمايي در فضاي سايبري اعلام کرد و مدعي شد هيچ انگيزه مالي و مادي براي انجام کارهايش نداشته است.
جام جم
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت

محمد حمیدی مقدم، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را با راهبرد‌های جدید و موضوعات مختلفی که در سامانه مطرح کردیم ارسال کنند که با توجه به وعده وزیر فرهنگ که در جشنواره حقیقت مطرح کردند، در فضای تولید به لحاظ افزایش بودجه و تعداد تولید شاهد افزایش چشمگیر خواهیم بود.

حمیدی مقدم بیان‌کرد: بعد از جشنواره هفدهم حقیقت نقطه عطفی در میزان ارتباط مستند‌های جدید مرکز با مخاطبان به وجود آمد.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اظهار داشت: ما شاهد یک رشد و افزایش نمایش فیلم‌های مستند در فضای پلتفرمی و هنرتجربه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این روز‌ها فیلم مستند بلندی در پلتفرم‌های مختلف در حال نمایش است و فضایی به وجود آمده است که مستند‌ها به صورت قاطعانه و با حق خودشان به عنوان بخشی از سبد فرهنگی مردم وارد پلتفرم‌ها می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی