Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس این روزها موضوع استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پژوهشگاه صنعت نفت نقل محافل عمومی شده است و وزیر نفت نیز برای پاسخگویی به این سوال به صورت تلفنی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی حاضر شد و گفت هر کس دیگری که دکترا داشته باشد می تواند در صنعت نفت استخدام شود.

در همین رابطه جمعی از فارغ التحصیلان بورسیه رده الف دانشگاه صنعت نفت که طبق قانون باید در وزارت نفت استخدام شوند در واکنش به اظهارات وزیر نفت بیانیه‌ای را تنظیم و در اختیار رسانه قراردادند متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

پیرو گفتگوی تلفنی اخیر بیژن زنگنه، وزیر نفت با رضا رشیدپور، مجری برنامه زنده تلویزیونی "حالا خورشید" در شبکه سوم سیما و پاسخ‌‌های جناب وزیر به سوالات مجری محترم، ذکر مواردی جهت تنویر اذهان عمومی لازم به نظر می‌رسد:

١- با توجه به توجیه استخدام دختر نماینده آمل از زبان بیژن زنگنه این سوال مطرح می‌شود که آیا امثال ایشان نیز حد نصاب سیستم ارزیابی کارکنان را اخذ کرده یا اینکه صرفا به واسطه سیستم سفارشی امضای طلایی، جذب وزارت نفت گردیده‌اند؟!

٢- در حالی که بسیاری از دانش‌آموختگان مقطع دکترای رشته‌های نفتی در دانشگاه صنعت نفت و سایر دانشگاه‌های تراز اول کشور بیکار هستند، یک خانم دانش‌آموخته مقطع دکترای رشته شیمی‌فیزیک از دانشگاه آزاد، تنها براساس نظام شایسته‌سالاری و نه رانت جایگاه نمایندگی پدرش، حائز شرایط جذب در وزارت نفت شناخته شده است!

٣- حجم نیاز صنعت نفت به تحصیلات دانشگاهی، ابتدا معطوف به لیسانس، سپس ارشد و در نهایت دکترا می‌باشد، آیا توجیه وزیر نفت در خصوص جذب یک نفر با مدرک دکترا ، آن هم در شرایط کنونی بیکاری هزاران دانش‌آموخته لیسانس و ارشد، مصداق بارز "سرنا را از سر گشاد نواختن" نیست؟!

٤- جناب بیژن زنگنه که پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی و به فاصله تنها سه سال!، اولین مسئولیت ارشد اجرایی خود را تحت عنوان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصاحب نموده؛ آیا صلاحیت کافی برای دفاع از شایسته‌سالاری و نقد رانت‌خواری را داراست؟

واقعیت این است که دو سال دروغ‌پردازی در پس وعده‌های توخالی، مسئولین وزارت نفت را دچار چنان مرتبه‌ای از فراموش‌کاری و تناقض‌گویی نموده که با هزاران دلیل هم نمی‌توان آن‌ها را حتی در نظر عوام توجیه نمود!

دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت پس از دو سال پیگیری مداوم و مواجهه با انواع فریبکاری‌ها از سوی وزارت نفت، امروز به خوبی می‌دانند که وزارت نفت در قبال تعهداتش به دانشگاه صنعت نفت، ذره‌ای مسئولیت‌پذیر نبوده، در این زمینه همواره در جهت دروغ، زشتی و پلیدی گام نهاده و با لفاظی رسانه‌ای نزد عوام و خواص به دنبال فرافکنی و توجیه کارشکنی‌های خود در مسیر قانونی استخدام دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموختگانی که با پیروی از منویات مقام معظم رهبری لباس خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر تن خود کرده بودند و ضمن فرش قرمز پهن کردن از جانب کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آنان، ایستادند تا با رفتنشان ظالم را یاری نکرده باشند.

لذا جمعیت دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت ضمن اتکال به خداوند متعال و توسل به اولیای خاصه‌اش، اعلام می داریم حتی لحظه ای در برابر ظلم ظالم سکوت نخواهیم کرد و پیگیری‌های خود را از طریق مجاری قانونی تا رفع مشکل استخدام گروه الف و رسوایی عوامل پشت پرده آن و برکندن ریشه های ظلم ادامه خواهیم داد.

به گزارش فارس، به تازگی وزارت نفت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که دختر نماینده آمل در مجلس نه استخدام، بلکه «منتقل» شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

به گزارش جماران؛ امیرحسین بانکی پور در گفت و گویی ویدیویی به رجانیوز گفت: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند.

کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند .

بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم .

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

حجم ویدیو: 8.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان