Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه يا همان رجيستري درحالي از امروز وارد نخستين مرحله اجرا شد که مي تواند با رصد بازار و شناسايي گوشي هاي قاچاق، قدرت انتخاب مردم را براي استفاده از گوشي مطمئن و برخوردار از خدمات پس از فروش بالا ببرد و هيچ مشکلي براي مردم ايجاد نمي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، سرانجام طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه که به رجيستري معروف شد، پس از پشت سر نهادن فراز و فرودها از امروز (جمعه) وارد مرحله نخست اجرايي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همين روزهاي اخير بود که کارگروه هماهنگي اجراي طرح با حضور «محمد شريعتمداري» وزير صنعت، معدن و تجارت و «محمدجواد آذري جهرمي» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، «فرود عسگري» رئيس کل گمرک، رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در وزارت ارتباطات تشکيل و مسئولان نظرات و ديدگاه هاي خود درباره اجراي طرح را بيان کردند.
وزير ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت که مرحله نخست طرح تنها به رصد بازار از وجود گوشي هاي قاچاق مي پردازد و گوشي هاي فعلي فعال در شبکه تلفن همراه،، قانوني است و مشمول اجراي طرح نخواهند شد.
آذري جهرمي به شهروندان توصيه کرد که جاي هيچ گونه نگراني نيست و اجراي طرح، براي آنان مزاحمتي ايجاد نخواهد کرد.
وزير ارتباطات يادآور شد: هدف از اجراي طرح، آن است که ريجستري با کمترين درگيري براي مردم وارد مرحله اجرا شود اما چنانچه احساس شود، مردم با اجراي طرح آسيب خواهند ديد، راهکار مناسب تري اتخاذ خواه شد.
رئيس کل گمرک نيز از اختصاص تسهيلات براي وارد کنندگان مجاز گوشي خبر داد تا آنها بتوانند در اسرع وقت نسبت به تامين نياز بازار اقدام کنند.
اکنون رجيستري وارد مرحله اجرا شده است تا بازار را رصد کرده و گوشي هاي قاچاق را شناسايي کند.
گمرگ ايران هم سامانه اي طراحي کرده تا مردم بتوانند با ارسال پيامک به آن، از وضعيت گوشي خود اطلاع پيدا کنند و بدانند گوشي آنها چگونه وارد کشور شده است.
به تاکيد مسئولان، مرحله رصد بازار و مرحله هاي بعد، شامل گوشي هاي فعال دست مردم نمي شود.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
‏IRNAeco@
اقتصام*2078*1070* 1701
گزارش: محمد مهدي بهرامي** انتشار: حميد قديمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه

قهرمان شاهی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه گفت : پرونده نگهداری ۲ هزار تلفن همراه قاچاق در منزل شخصی، در شعبه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان پاوه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی لازم و مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه، پس از انجام مراحل قانونی جریمه صادره از متهم وصول شد.

شاهی گفت: مأموران نیروی انتظامی تخلف را کشف و گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه
  • جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)