Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از میاندورود، حجت الاسلام محمد حسین توانایی امروز در نخستین همایش امر به معروف استان در سورک، اظهار داشت: برای رهرو واقعی بودن سالار شهیدان و اهل بیت باید واجبات را انجام و از گناه بپرهیزیم و در راستای حفظ اسلام تلاش کنیم.

وی افزود: نظارت، رسیدگی و امربه معروف و نهی از منکر زمانی به درستی اجرا می‌شود که شاهد کاهش جرائم و تخلفات در جامعه باشیم که همه باید مسئولیت‌پذیر اجتماعی بوده و نسبت به کوتاهی‌ها بی تفاوت نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توانایی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک کار پیشگیرانه بوده که برای این امر نسبت به تخلفات کوتاهی نکنیم و اگر نگران جامعه و صلاح افراد هستیم قبل از اینکه اتفاق بیفتد باید پیشگیری کنیم.

مدیرکل نظارت و بازرسی امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه سکوت مصلحت اندیشی و بی تفاوتی در جامعه در قبال گناه تبعات خوب و درستی به دنبال ندارد که برای خشکاندن ریشه گناه همه افراد جامعه باید احساس مسئولیت کنند، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بزرگ‌ترین معروف تقویت و حفظ نظام و بزرگ‌ترین منکر تضعیف نظام است که در همه حال باید از کیان اسلام و انقلاب دفاع کرد.

وی گفت: حضور مردم ایران در مراسمات مهم و انقلابی مانند راهپیمایی،  پای صندوق‌های رای و دیگر اقدامات همه نشان ازرویش امربه معروف در جامعه دارد که باید قدردان انقلاب و اسلام باشیم.

وظیفه همگانی ترویج امر به معروف در جامعه

امام جمعه سورک نیز گفت: هدف از برگزاری همایش امر به معروف و نهی ازمنکر این است که در نظام سیاسی اسلام ،امربه معروف و نهی از منکر تنها وظیفه برگزیدگان جامعه و حاکم اسلامی نیست بلکه وظیفه تمام افراد جامعه است.

حجت الاسلام محمدنسب افزود:ستاد امربه معروف تلاش دارد جامعه را به سمت نیکی ها و خوبی ها هدایت کندکه در راستای حمایت از آمرین به نعروف و ناهیان از منکر شعبه ای در دادگستری تشکیل شد.

وی بیان کرد: متولیان فرهنگی نقش مهمی در اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند که آموزش نوجوانان و جوانان ،دانش آموزان، دانشجو و طلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های مهم این ستاد در شهرستان است.

فرماندار میاندورود نیز گفت: سه عنصر در نهضت سالار شهیدان دخالت داشته که یکی از آنها امر به معروف و نهی از منکر بوده که برای خیر و صلاح بشریت بوده است.

ارسطو قادری با بیان اینکه امر به معروف حکمی نیست که دست افراد باشد بلکه همه تکلیف دارند که نسبت به یکدیگر امر به معروف و نهی از منکر کنند، افزود: در میان ۲۲ شهرستان در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر،ش هرستان میاندورود رتبه نخست را کسب کرد.

برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، صنایع دستی، کتاب، نقاشی کودکان با موضوع حجاب، تولیدات مشاغل خانگی در زمینه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های جانبی این همایش در شهرستان میاندورود بوده است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر پنج شنبه به همراه فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و گفت: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، افزود: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

گفتنی است؛ کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولین قرار گرفت.

کیوان که دنیا را از پس آیات نورانی قرآن می‌بیند با زبان بی‌زبانی ما را به حرکت در مسیر قرآن تشویق کرده و یادآور می‌شود برای اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست و باید با قدرت و انگیزه پیش رفت.

کد خبر 6088553

دیگر خبرها

  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه