Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور- ايرنا- نخستين جشنواره فيلم هاي ايراني با استقبال بيش از 200 نفر از علاقه مندان سينماي ايران در سالن دانشگاه ملي سنگاپور با نمايش فيلم «باديگارد» آغاز شد.

به گزارش جمعه شب خبرنگار ايرنا، فيلم باديگارد ساخته ابراهيم حاتمي کيا به زبان فارسي و با زير نويس انگليسي امشب اکران شد که عمده تماشاگران آن سنگاپوري و تعدادي نيز از ايرانيان مقيم اين کشور جنوب شرق آسيا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


` آنگ سنگ خو `رئيس موسسه مطالعات خاورميانه دانشگاه ملي سنگاپور ، پيش از نمايش فيلم، ضمن تقدير از آثار هنرمندان ايراني در چند دهه اخير، سينماي ايران را سينماي مطرح در جهان دانست.
و ي با اشاره به برگزاري نخستين جشنواره فيلم هاي ايراني در سنگاپور،اظهار اميدواري کرد که اينگونه برنامه هاي فرهنگي و هنري بيشتر برگزار شود تا هنردوستان ايراني بتوانند از نزديک آثار مورد علاقه خود را مورد پيگيري قرار دهند.
«علي محمد سابقي» رايزن فرهنگي ايران در مالزي نيز پيش از نمايش اين فيلم در سخناني ،ضمن ويژه خواندن سينماي ايران گفت: سينماي ايران قابل مقايسه با هيچ کشوري نيست و حتي با آنها رقابت هم نمي‌کند.
وي تصريح کرد: سينماي ايران داراي مشخصه خاصي است که بر ارزش‌هاي فرهنگي، اجتماعي و خانوادگي ايراني مبتني است .
به گفته سابقي ، ويژگي ممتاز سينماي ايران موجب شده که در هر جشنواره بين المللي و برون مرزي جايزه دريافت کند.
رايزن فرهنگي ايران در مالزي افزود: سينماي ايران از جذابيت‌هاي جنسي و خشونت به دور است و از ادبيات غني ايران و ارزش‌هاي فرهنگي و ديني حاکم بر جامعه ايراني بهره مي گيرد.
وي يادآور شد: زنان هم در سينماي ايران نقش پر رنگي دارند و به عنوان فيلمنامه نويس، بازيگر، کارگردان و تماشا کننده سهم بزرگي در احياي صنعت سينماي ايران داشته و دارند.
` اونگ کنگ يونگ ` سفير سنگاپور در ايران نيز از شرکت کنندگان در اين مراسم بود.
به گزارش ايرنا، نخستين جشنواره فيلم هاي ايراني در سنگاپور براي روزهاي 28 و 29 مهرماه برنامه ريزي شده که فيلم باديگارد در نخستين شب روي پرده رفت.
جشنواره فيلم هاي ايراني را رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مالزي و سفارت جمهوري اسلامي ايران در سنگاپور و با همکاري موسسه مطالعات خاورميانه دانشگاه ملي سنگاپور براي دو روز در سالن دانشگاه ملي سنگاپور برگزار مي کند.
علاوه بر فيلم باديگارد، «فروشنده» به کارگرداني اصغر فرهادي ديگر اثر هنرمندان صنعت سينماي ايران است که در سنگاپور روز شنبه به اکران درخواهد آمد .
«رخ ديوانه » به کارگرداني ابوالحسن داوودي نيز سومين فيلم اين جشنواره فيلم هاي ايراني است که روز 29 مهر براي دوستداران هنر هفتم در سنگاپور به روي پرده مي رود .
همچنين در حاشيه اين جشنواره، نشستي با حضور استادان و پژوهشگران دانشگاه سنگاپور به منظور معرفي تاريخ و تمدن و فرهنگ و هنر ايران زمين برگزار شد که علي محمد سابقي رايزن فرهنگي ايران در مالزي در اين رويداد فرهنگي درجمع هنردوستان سنگاپوري در مورد سهم فرهنگ و تمدن ايراني در ايجاد صلح و همزيستي جهاني سخنراني کرد.
شبد**آساق **1599**مريم شفيعي **1010
انتشار:حسن معظمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به مدت سه روز در هتل عباسی در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، انجمن هسته‌ای ایران پس از ۲۹ دوره برگزاری کنفرانس هسته‌ای در سطح ملی، شرایط را برای برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این چارچوب کنفرانس مذکور برتامه ریزی شد. حدود ۵۸۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که با داوری‌های دقیق توسط اساتید بیش از ۵۰ دانشگاه کشور، ‌این آثار بررسی شدند. حدود ۴۲۰ مقاله پذیرفته شده که به‌صورت شفاهی و پوستر ارایه می‌شوند.

همچنین ۵۰ دانشمند از  پنج قاره جهان میهمان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستند و بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه‌ها، بخش های مختلف صنعت ‌هسته‌ای ایران و نیز خارج از کشور در ۱۶ میزگرد علمی و پنل‌های تخصصی سخنرانی می‌کنند. سطح استقبال سایر کشورها از این کنفرانس بسیار خوب بوده به‌طوری‌که بیش از ۵۰ نفر از سخنرانان را افراد خارجی تشکیل می‌دهند.

همچنین در حاشیه این کنفرانس نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.

چرخه سوخت، کاربرد پرتوها، تغییرات اقلیمی به عنوان موضوعی جدید و حکمرانی هسته‌ای از دیگر محورهای این کنفرانس هستند که درباره آنها بحث خواهد شد.

برگزار کننده این کنفرانس بر این نظر است که، این کنفرانس بستر مناسبی را برای حضور صنعت هسته‌ای و دانشجویان حوزه هسته‌ای فراهم می کند و تلاش شده است تا دانشجویان دانشگاه‌ها، اساتید صنعت هسته‌ای و نیز علاقه‌مندان با آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران آشنا شوند.

شایان ذکر است، در این کنفرانس علاوه بر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کارشناسانی از  آژانس حضور دارند. یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حمایت از رخدادهای بین‌المللی برای توسعه علوم هسته‌ای است، بنابراین آژانس از برگزاری این رویداد استقبال گسترده‌ای داشت و حضور رافائل گروسی در این مراسم مهر تاییدی بر حمایت آژانس از رخدادهای علمی بین‌المللی است.

گفتنی است این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتومی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان برگزار می‌شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود