Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی افراد تصور می‌کنند کاهو نوعی سبزی است که تنها برای تهیه سالاد کاربرد دارد و حاوی هیچ گونه ماده مغذی نیست اما این سبزی سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‌هاست. همچنین این سبزی دارای مقدار کمی کربوهیدرات و قند است و میزان آب موجود در آن بالاست.

این سبزی سرشار از مواد معدنی همچون پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهو علاوه بر مواد معدنی حاوی چند نوع ویتامین است. این سبزی سرشار از ویتامین K و بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. این سبزی برگ‌دار از سطح بالایی از اسید فولیک و ویتامین C برخوردار است. همچنین ویتامین‌های A و C نقش کلیدی در تعادل و حفاظت از سیستم‌های بدن بازی می‌کنند.

علاوه براین، وجود این دو ویتامین در کاهو باعث شده این سبزی گزینه مناسبی در رژیم‌های غذایی مفید برای قلب باشد. همچنین این دو آنتی اکسیدان مانع از انباشت کلسترول در عروق و شکل‌گیری پلاک‌ها می‌شود.

ویتامین A با حفظ سلامت چشم‌ها هم مرتبط است و خوراکی‌های غنی از این ویتامین همچون کاهو می‌تواند از بروز بیماری‌های چشم که ابتلا به آن‌ها با افزایش سن بیشتر می‌شود، جلوگیری کند.

همچنین از آنجایی که میزان کالری موجود در این سبزی پایین است در رژیم‌های کاهش وزن کاربرد دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

خواص موجود در کاهو را بیشتر بشناسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران

(تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران

دیگر خبرها

  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • گنجینه‌ای به نام سرمایه اجتماعی
  • (تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید