Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@09:32:54 GMT

7 نکته مهم درباره ظروف تفلون

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۴۹۶۴۳

7 نکته مهم درباره ظروف تفلون

خبرگزاري آريا -

نـکـتـه‌هـاي نـچـســب
در سال 1938 ميلادي شرکت آمريکايي دوپونت ماده‌اي پليمري به نام پلي‌تترافلئورواتيلن را با نام تجاري تفلون معرفي و به بازار عرضه کرد. اين ماده نوعي پوشش نچسب و عايق الكتريسيته بود که هم مقاومت حرارتي بالا و هم مقاومت شيميايي خوبي در مقابل اسيدها و بازها داشت.
از آنجا که ميان تمامي پوشش‌هاي موجود، تفلون از بالاترين ضريب نچسبي برخوردار بود، از آن در ظروف استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره نظارت بر غذا و داروي آمريكا هم تفلون را به‌عنوان پوشش مجاز در ظروف پخت غذا مورد تاييد قرار داده و با اين وجود، محققان درباره استفاده از اين ظروف هشدار داده‌اند؛ به‌طوري که اگر دقت کنيد مي‌بينيد تا به حال، پشت سر هيچ ظرفي اين همه حرف و حديث نبوده است! ظروف تفلون از آلودگي محيط زيست گرفته تا سرطان‌زايي به هر چيزي متهم شده‌اند اما جالب اينجاست كه هنوز هم از پرفروش‌ترين ظروف پخت‌وپز به شمار ‌مي‌روند.
اگر شما هم گاهي از اين ظروف استفاده مي‌کنيد، اين7 نکته را به خاطر بسپاريد.
به علامت استاندارد توجه کنيد: هنگام خريد ظروف تفلون حتما به علامت استاندارد ملي توجه کنيد و به دليل پايين بودن قيمت، انواع غيراستاندارد را انتخاب نکنيد. فقط ظروفي كه در كارخانه‌هايي با مجوز پروانه ساخت از وزارت بهداشت توليد مي‌شوند، استاندارد هستند.
شعله اجاق گاز را زياد نکنيد: وقتي ظروف تلفون روي شعله آتش در دماي بالاتر از 260 درجه سانتي‌گراد حرارت داده شوند از لايه نچسب‎شان، گازي آزاد مي‌شود که سمي و آزاردهنده است. مطالعات و تجربيات زيادي در زمينه آسيب حيوانات در اثر استنشاق بخارهاي حاصل از گرم شدن تفلون وجود دارد و تحقيقات ثابت کرده است که در اثر تجزيه لايه پوشاننده اين نوع ظروف 15 نوع بخار سمي و سرطان‌زا ايجاد مي‌شود. اين مواد براي پرندگان سمي است و مي‌تواند در انسان حالت‌هايي شبيه به آنفلوآنزا مانند احساس کسالت،سر گيجه و درد عضلاني ايجاد کند.
از قاشق‌هاي مناسب استفاده کنيد: براي پيشگيري از ايجاد خش و خراش و جلوگيري از آسيب ديدن پوشش سطح داخلي ظروف تفلون قاشق‌هاي تيز را به کف ظرف نکشيد و هنگام پخت‌وپز تنها از قاشق‌هاي چوبي و پلاستيکي که گوشه‎هاي تيز ندارند استفاده کنيد.
غذاي بچه‌ها را در تفلون نپزيد: بهتر است تا حد امکان استفاده از ظروف تفلون را محدود کنيد و براي تهيه غذاهاي مايع مانند سوپ و جوشاندن شير که نيازي به خاصيت نچسب بودن اين ظروف نداريد از آنها استفاده نکنيد و غذاي بچه‌ها را هم در اين ظروف نپزيد.
اين ظروف را با ابر نرم بشوييد: ظروف تفلون را با ابر نرم بشوييد تا خراش برندارند. براي شستن اين ظروف از اسفنج زبر و سيم ظرفشويي استفاده نکنيد چون با اين کار پوشش داخلي ظرف آسيب مي‎بيند و احتمال آزاد شدن مواد سمي آن افزايش مي‎يابد.
خش‌دارها را دور بيندازيد: از ظروف تفلوني که دچار آسيب شده‌اند و در اثر شست‌وشو يا کشيدن قاشق خراش‌هايي در آنها ايجاد شده است به هيچ وجه استفاده نکنيد. احتمال ورود مواد زيان‎آور به بدن از طريق ظروف تفلوني که هنگام پخت‌وپز آسيب ديده‌اند، بيشتر است.
ظروف تفلون را تعمير نکنيد: به هيچ وقت براي صرفه‌جويي در اقتصاد خانواده ظروف تفلون را بازسازي نکنيد. نوع ماده مصرفي و شيوه کار واحدهاي بازسازي ظروف تفلون مورد تاييد وزارت بهداشت نيست. بررسي‌هاي آزمايشگاهي روي موش‌ها نشان داده است که بازسازي غيربهداشتي ظروف و حتي استفاده از ظروفي که در کارخانه‌هاي بدون پروانه وزارت بهداشت و استاندارد ملي ايران ساخته مي‌شود، مي‌تواند بيماري‌هاي خطرناکي مانند سرطان کبد، بيضه، پستان و پانکراس را در پي داشته باشد.
منبع:salamat.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه

به گزارش خبرآنلاین،اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از امروز (۳ اردیبهشت) و کاهش محسوس دما از فردا خبر داد.

مهر در خبری نوشت:طی امروز تا چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات با افزایش ابر و بارش باران، پیش‌بینی می‌شود.
براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، طی امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898303

دیگر خبرها

  • اتهامات این ۱۰۴ نفر را پنهان نکنید + فیلم | به فکر امنیت ملی خود باشید
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • 7 نکته که در شروع مذاکره باید رعایت کنیم
  • (تصویر) یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • علی دایی؟ فکرش را هم نکنید!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه