Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@16:14:16 GMT

بازار نفت در تابستان ۹۷ به توازن می رسد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۴۹۷۴۰

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت، کاهش تولید اوپک و روسیه نیمی از مازاد ذخایره جهانی نفت را کاهش داده و این بدان معناست که برقراری توازن مجدد در بازار در حال سرعت گرفتن است.

بارکیندو در کنفرانس نفت و پول در لندن گفت: «یک بازار نفت متوازن در حال حاضر کامل در دسترس است...ثبات به شکل یکنواختی در حال بازگشت است و اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به 3 سال گذشته در انتهای این تونل تاریک نور دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنان خوشبینانه عالی ترین مقام اوپک موید تغییر مسیر اخیر ایجاد شده در بازار نفت است. در نتیجه کاهش تولید 24 کشور تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک شاخص های نفت وارد حالت افزایشی شده اند و میزان ذخایر جهنی نفت چند ماهی است که در حال کاهش است. هرچند افزایش تولید نفت شیل آمریکا همچنان بر چشم انداز قیمت نفت در سال آینده سایه افکنده است، اما به گفته بارکیندو، صادر کنندگان نفت «تا بش گرم تر» از نور را احساس می کنند.

دبیرکل اوپک در ادامه با اشاره به ابراز تردید یک سال پیش مدیران شرکت های نفتی در خصوص اجرای توافق کاهش تولید از سوی اوپک و توانایی این سازمان در همراه کردن دیگر تولید کنندگان با خود گفت: «من خوشحالم که امروز اینجا ایستاده ام و می گویم آن افراد شکاک اشتباه می کردند.» وی افزود، مازاد ذخایر نفت در کشورهای صنعتی در مقایسه با متوسط 5 سال گذشته به زیر 160 میلیون بشکه رسیده که این رقم کمتر از نیمی از رقمی بود که ما در ابتدای سال قبل شاهد بودیم. تقاضای قوی تر بدان معناست که این روند کاهشی از ماه می به این طرف سرعت گرفته است.

پیش بینی های داخلی اوپک نشان می دهد که میزان ذخایر نفتی در نهایت در سه ماهه سوم سال آینده به رقم متوسط 5 سال اخیر خواهد رسید. توافق کاهش تولید اوپک در پایان ماه مارس منقضی می شود، اما به گفته امیر زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران «یک توافق کلی» بر سر تمدید توافق وجود دارد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر امروز هر یک ریال عربستان در بازار آزاد با قیمت ۱۶۵۶۰ تومان، هر ۱۰۰۰ دینار عراق با قیمت ۴۱,۴۵۰ تومان و هر درهم امارات با قیمت ۱۶,۹۱۰ تومان معامله می‌شود این ارزها که این روزها به عنوان ارزهای پرطرفدار شناخته می‌شوند نسبت به هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارند که علت اصلی کاهش قیمت آنها افت قیمت دلار در بازار آزاد است.

کد خبر 6089839 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری