Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- جهانگیری: ایران مصمم است روابط خود را در همه عرصه ها با ترکیه گسترش دهد/یادداشت تفاهم توسعه همکاری های نظامی ایران و سوریه امضا شد/سخنگوی ستاد اربعین: مشکل سامانه سماح برطرف شد/سی ان ان: دو سوم مردم آمریکا مخالف خروج از برجام هستند/رویترز: مجلس نمایندگان آمریکا به زودی درباره تحریم های موشکی ایران تصمیم گیری می کند و بیش از 60شهید در دو حمله انتحاری به نمازگزاران دو مسجد در افغانستان از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط خود را در همه عرصه ها با ترکیه گسترش دهد،گفت: تحقق هدفگذاری 30 میلیارد دلاری مبادلات تجاری سالانه دو کشور، با اجرای برنامه ریزی های گسترده تهران – آنکارا، بزودی محقق می شود
* دمشق- ایرنا- یادداشت تفاهم همکاری های نظامی میان ایران و سوریه از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستادکل ارتش و نیروهای مسلح سوریه امضا شد.
* تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد اربعین از رفع مشکل سامانه سماح خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند از اکنون ثبت نام خود را از سرگیرند‌.
* تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت که برجام قابل مذاکره و تغییر نیست.
* لندن- ایرنا- روزنامه دیلی تلگراف روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: شرکت انگلیسی اسنوورکس قصد دارد تا با برگزاری دوره‌های آموزش اسکی در ایران، پرده از زمین های بکر اسکی بازی در این کشور بردارد.
* باکو- ایرنا- مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه و بلاروس در حاشیه اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای همسود و بالتیک، تفاهم نامه توسعه و تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب را در شهر ریگا پایتخت لتونی امضا کردند.
* کرج- ایرنا- مدیر منطقه عملیاتی آتش نشانی شهرداری فردیس استان البرز گفت: انفجار گاز پیک نیک در منزل مسکونی واقع در جاده خوشنام بین شهرستان های فردیس و ملارد 7 نفر مصدوم بر جا گذاشت.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه حملات انتحاری بی سابقه و خونبار در مساجد کابل و غور در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن ده ها نمازگزار در این کشور را به شدت محکوم کرد.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- در حالی که ترامپ بر خلاف اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را رد و تهدید به خروج از آن کرده، نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان آمریکا نشانگر این است که دو سوم مردم این کشور با خروج از این توافق مخالف هستند.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا از رای گیری این مجلس درباره تحریم های جدید علیه حزب الله و برنامه موشک بالستیک ایران در هفته آینده خبر داد.
* کابل- ایرنا- دوعامل انتحاری روز جمعه هنگام اقامه نماز مغرب و عشاء، خود را درصفوف نمازگزاران دو مسجد یکی در شهر کابل پایتخت افغانستان و دیگری درمسجد جامع شهرستان دولینه در استان غور این کشور منفجر کردند که این جنایت تروریستی، تاکنون بیش از 60 شهید بر جای گذاشته است.
* تهران- ایرنا- فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق بار دیگر مناطق «زمار» و «عین زاله» از توابع شهرستان تلعفر واقع در شمال غرب استان نینوا و 44 حلقه چاه نفت را در این مناطق به کنترل خود درآورد.
* اسلام آباد- ایرنا- رسانه های محلی گزارش دادند که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا طی هفته آینده در سفر آسیایی خود به پاکستان سفر می کند، اقدامی که گفته می شود، می تواند به دو کشور برای کاهش تنش های موجود کمک کند.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری ونزوئلا هشدار داد که ممکن است انتخابات فرمانداری ها در برخی ایالت های این کشور که مخالفان دولت در آن ها پیروز شده اند، تجدید شود.
* الجزایر- ایرنا- پایگاه خبری «هسبریس» مغرب اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور، کاردار الجزایر را در اعتراض به سخنان «عبدالقادر مساهل »وزیر خارجه الجزایر در مورد مغرب که بانک های این کشور را به پولشویی متهم کرده بود، احضار کرد.
* تهران- ایرنا- عربستان سعودی آزاد سازی شهر الرقه سوریه از اشغال گروه تروریستی داعش را گامی مهم در زمینه مبارزه با تروریسم توصیف کرد.
* تهران- ایرنا- دیپلمات ارشد کره شمالی با تاکید بر اینکه تسلیحات هسته ای برای این کشور مساله مرگ و زندگی است، گفت: پیونگ یانگ هیچ برنامه ای برای مذاکره درباره برنامه هسته ای خود با واشنگتن ندارد.
* تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه از انهدام و خنثی کردن بیش از 860 شیء منفجره در دیرالزور سوریه طی 24 ساعت گذشته خبرداد.
* تهران- ایرنا- وزیر خزانه داری آمریکا به عربستان سعودی، فلسطین اشغالی، امارات و قطر سفر می کند تا در دیدار با مقام های منطقه همکاری آن ها را در راستای راهبرد جدید دولت ترامپ علیه ایران جلب کند.
* مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در گفت وگویی تلفنی مذاکرات سوری آستانه را که تاکنون 6 دور آن برگزار شده است، مثبت ارزیابی کردند.
* مسکو- ایرنا- رئیس اداره آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی، در نشست خلع سلاح هسته ای مسکو، آمریکا را به پاسخ هسته ای تهدید کرد.
* تهران- ایرنا- بیش از 35 نیروی امنیتی مصر در جریان درگیری روز جمعه با عناصر مسلح افراطی در منطقه الواحات استان جیزه واقع در 135 کیلومتری جنوب غرب قاهره کشته شدند.
* مسکو- ایرنا- تهدید تلفنی تروریستی فرد ناشناسی در مسکو سبب بسته شدن و تخلیه دانشگاه دولتی مسکو بزرگترین دانشگاه دولتی روسیه شد.
* تهران- ایرنا- شرکت های تجاری فرانسوی به همراه مقام هایی از وزارتخانه های خارجه و امور مالی و اتاق بازرگانی این کشور در ایران، این هفته نشستی برای بررسی عواقب رد پایبندی تهران به برجام از سوی رئیس جمهوری آمریکا برگزار می کنند.
* مسکو- ایرنا- روسیه کمیسیون مشترک تحقیقات سازمان ملل و سازمان منع تحقیقات شیمیایی را به کارشکنی در تحقیقات پیرامون حوادث شیمیایی سوریه متهم کرد.
* تهران- ایرنا- کارشناس آمریکایی امنیت هسته ای گفت: گسترش محدودیت های موجود در برجام به صورت یکجانبه از سوی کنگره ایالات متحده، نقض این توافق بین المللی است.
* مادرید- ایرنا- شصت و دومین دوره هفته بین المللی فیلم وایادولید اسپانیا موسوم به سمینثی از روز شنبه با شرکت 3 فیلم از کارگردانان ایرانی در شهر وایادولید آغاز می شود.
* تهران- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل از بغداد و اربیل خواست گام های عملی برای رفع تنش و حل و فصل اختلافات موجود بردارند.
* مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خلع سلاح هسته ای مسکو اعلام کرد که این کشور زرادخانه هسته ای خود را نابود نخواهد کرد.
* تهران- ایرنا- بیش از 16 نیروی امنیتی مصر از جمله 6 افسر در جریان درگیری با عناصر مسلح در منطقه الواحات استان الجیزه واقع در جنوب غرب قاهره کشته و شماری نیز زخمی شدند.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری آسوشیتدپرس جزئیاتی تازه از پیش نویس طرح کورکر-کاتن برای تشدید نظارت بر برجام در سنای آمریکا فاش کرد که حاکی از معیارهای جدید با محوریت برنامه موشکی و دائمی کردن محدودیت های برنامه هسته ایران برای بازگرداندن تحریم های برجامی است.
* بغداد- ایرنا- شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده مرجعیت عالی عراق و امام جمعه کربلا تاکید کرد: استقرار ارتش و پلیس عراق درکرکوک پیروزی همه عراقی هاست.
* لندن- ایرنا- روزنامه تایمز روز جمعه در گزارشی به توییت جدید رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد و نوشت: ترامپ احمق افزایش جرم و جنایت در انگلیس را به‌افراط گرایی اسلامی نسبت می‌دهد.
* وین- ایرنا- فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کره جنوبی بر اهمیت برجام برای نظام منع اشاعه هسته ای بین المللی تاکید کردند.
* آنکارا- ایرنا- نمایشگاه اختصاصی ایران هفته آینده در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر اقتصاد ترکیه به عنوان روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه این نمایشگاه را افتتاح می کنند.
* لندن- ایرنا- منابع انگلیسی می‌گویند که براثر تیراندازی در نزدیکی مسجد ابوحنیفه در شهر برادفورد، یک نفر مجروح شده است.
* الجزیره- ایرنا- سرهنگ معمر القذافی دیکتاتور پیشین لیبی متولد سال 1942میلادی به مدت 42 سال بر این کشور حکمرانی کرد و 6 سال قبل در چنین روزی یعنی در 20 اکتبر سال 2011 (28 مهر1390) میلادی طی عملیاتی مشکوک کشته شد و از آن زمان تاکنون این کشور همچنان درگیر اختلافات گروه های مختلف است.
* آنکارا- ایرنا- بیانیه پایانی نهمین دوره اجلاس سران نشست گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به دی.8 پس از برگزاری جلسه سخنرانی سران در سالن همایش های بین المللی لطفی کردار استانبول منتشر شد.
* تهران- ایرنا- هند در سال 2015 با ثبت نزدیک به 2.5 میلیون مورد فوت در صدر جدول مرگ و میر های ناشی از آلودگی هوا قرار گرفت.
* لندن- ایرنا- «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس روز جمعه ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن را به‌شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام راه‌حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل را زیر سؤال می‌برد.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

گیشه روزنامه بازار پادکست بازارنیوز، مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

 

 

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز_ محمود جباری؛ پادکست خبری پایگاه تحلیلی_ خبری بازارنیوز امروز، سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: گیشه روزنامه ، گیشه روزنامه بازارپادکست ، گیشه روزنامه‌های اقتصادی ، تیتر روزنامه ها ، اخبار اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9P

دیگر خبرها

  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت